Mini: 2011 více soutěží a 2012 boj o titul?

MINI
MINI, foto: www.prodrive.com
iM2 14. října 2010 21:51
Sdílej:

Podle původního plánu by mělo Mini v roce 2011 nastoupit jen do šesti soutěží MS, zdaleka tomu tak však nemusí být. V dalším roce by Mini rádo zabojovalo o titul.

Testovací práce na novém Mini WRC běží na plné obrátky a plány pro sezonu 2011 začínají nabírat jasnějších rysů. Prodrive původně zamýšlel, že se v roce 2011 zúčastní pouze šesti soutěží MS. Mohlo by to však být i vyšší číslo. „Máme jasnou představu toho, co chceme. Minimem by mělo být šest závodů, ale myslím, že když jednou začneme, tak se nám už nebude chtít přestat,“ říká technický šéf, David Lapworth pro Autosport. Podle spekulací by se mělo Mini poprvé objevit na startu Rally Italy, která bude startovat v Římě. Což by znamenalo, že by teoreticky Mini mohlo stihnout až devět soutěží. „Ještě budeme o všem jednat. Jsou tu nová pravidla a máme úplně nové auto. Takže na nás samozřejmě spočívá hodně práce, ale náš dosavadní pocit je velmi dobrý. Jdeme dobrým směrem,“ dodal Lapworth.

Prodrive se, co se stavby Countrymana WRC týče, drží původního plánu. V roce 2012 by auto mělo absolvovat první úplnou sezonu a mohlo by i zabojovat o titul: „V následujícím roce bychom byli rádi konkurenceschopnými, ale samozřejmě nepojedeme na titul, protože pojedeme jen pár soutěží. Ale v roce 2012 budeme snad moci o titul zabojovat,“ uzavřel Lapworth.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.