Jižní Francie, azurové pobřeží i kouzelné město Antibes, reprezentují další díl seriálu Mistrovství Evropy. Francouzům a Italům jedou na Rallye d’Antibes konkurovat i čeští jezdci. Jižané by rozhodně měli mít z předních českých pilotů velký respekt.
Do Antibes vyrazily čtyři české posádky. Dvě z nich nelenily a ještě před odjezdem na jih si stihly odskočit na Rally Jeseníky. Trénink na Evropu se oběma posádkám podařil na sto procent. Jan Černý s Pavlem Kohoutem zvítězili ve skupině A na plné čáře. Na slavné erzety z Monte Carla sice nevyjedou s Renaultem Clio R3, ale s Citroënem C2 R2 MAX, každopádně svým výkonem na Jesenicku jen potvrdili vynikající formu.
Foto: Matěj Skalník
Dalším pilotem je Egon Smékal s navigátorem Davidem Šmeidlerem. Ve Šternberku kluci „trénovali“ každý zvlášť – Smékal s Mastacanem v Hondě Civic Type R , Šmeidler s Martincem v Hondě Civic VTI, do Francie však jedou opět dohromady. Při společné loňské premiéře se z Antibes vrátili se suverénním vítězstvím ve třídě N3. Od té doby si Smékal Šmeidlera nechal a je jasné, že bude chtít na Azurovém pobřeží svůj výsledek zopakovat. Cesta k tomuto cíli nebude jednoduchá, na zlínskou posádku na jihu čeká dalších pět skvělých jezdců N3. Se startovním číslem dvě bude startovat Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem. Na trať vyrazí se svojí Škodou Fabií S2000. Nechme se překvapit, jak se Tlusťák popasuje s konkurencí deseti vozů S2000. Čtvrtým českým vozem je opět Citroën C2 R2 MAX, tentokrát v rukou Tomáše Pletky, na horké sedadlo tradičně usedne František Rajnoha. Ani třídě A6 se konkurence nevyhne, odstartuje zde celkem 13 pilotů. Na posádky teď čekají dva dny seznamovaček, technické a administrativní přejímky a v pátek ostrý start do soutěže. Sledujte s námi česká želízka v ohni Mistrovství Evropy 45. Rally Antibes Côte d’Azur 2010.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.