Jižní Francie, azurové pobřeží i kouzelné město Antibes, reprezentují další díl seriálu Mistrovství Evropy. Francouzům a Italům jedou na Rallye d’Antibes konkurovat i čeští jezdci. Jižané by rozhodně měli mít z předních českých pilotů velký respekt.
Do Antibes vyrazily čtyři české posádky. Dvě z nich nelenily a ještě před odjezdem na jih si stihly odskočit na Rally Jeseníky. Trénink na Evropu se oběma posádkám podařil na sto procent. Jan Černý s Pavlem Kohoutem zvítězili ve skupině A na plné čáře. Na slavné erzety z Monte Carla sice nevyjedou s Renaultem Clio R3, ale s Citroënem C2 R2 MAX, každopádně svým výkonem na Jesenicku jen potvrdili vynikající formu.
Foto: Matěj Skalník
Dalším pilotem je Egon Smékal s navigátorem Davidem Šmeidlerem. Ve Šternberku kluci „trénovali“ každý zvlášť – Smékal s Mastacanem v Hondě Civic Type R , Šmeidler s Martincem v Hondě Civic VTI, do Francie však jedou opět dohromady. Při společné loňské premiéře se z Antibes vrátili se suverénním vítězstvím ve třídě N3. Od té doby si Smékal Šmeidlera nechal a je jasné, že bude chtít na Azurovém pobřeží svůj výsledek zopakovat. Cesta k tomuto cíli nebude jednoduchá, na zlínskou posádku na jihu čeká dalších pět skvělých jezdců N3. Se startovním číslem dvě bude startovat Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem. Na trať vyrazí se svojí Škodou Fabií S2000. Nechme se překvapit, jak se Tlusťák popasuje s konkurencí deseti vozů S2000. Čtvrtým českým vozem je opět Citroën C2 R2 MAX, tentokrát v rukou Tomáše Pletky, na horké sedadlo tradičně usedne František Rajnoha. Ani třídě A6 se konkurence nevyhne, odstartuje zde celkem 13 pilotů. Na posádky teď čekají dva dny seznamovaček, technické a administrativní přejímky a v pátek ostrý start do soutěže. Sledujte s námi česká želízka v ohni Mistrovství Evropy 45. Rally Antibes Côte d’Azur 2010.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?