Jižní Francie, azurové pobřeží i kouzelné město Antibes, reprezentují další díl seriálu Mistrovství Evropy. Francouzům a Italům jedou na Rallye d’Antibes konkurovat i čeští jezdci. Jižané by rozhodně měli mít z předních českých pilotů velký respekt.
Do Antibes vyrazily čtyři české posádky. Dvě z nich nelenily a ještě před odjezdem na jih si stihly odskočit na Rally Jeseníky. Trénink na Evropu se oběma posádkám podařil na sto procent. Jan Černý s Pavlem Kohoutem zvítězili ve skupině A na plné čáře. Na slavné erzety z Monte Carla sice nevyjedou s Renaultem Clio R3, ale s Citroënem C2 R2 MAX, každopádně svým výkonem na Jesenicku jen potvrdili vynikající formu.
Foto: Matěj Skalník
Dalším pilotem je Egon Smékal s navigátorem Davidem Šmeidlerem. Ve Šternberku kluci „trénovali“ každý zvlášť – Smékal s Mastacanem v Hondě Civic Type R , Šmeidler s Martincem v Hondě Civic VTI, do Francie však jedou opět dohromady. Při společné loňské premiéře se z Antibes vrátili se suverénním vítězstvím ve třídě N3. Od té doby si Smékal Šmeidlera nechal a je jasné, že bude chtít na Azurovém pobřeží svůj výsledek zopakovat. Cesta k tomuto cíli nebude jednoduchá, na zlínskou posádku na jihu čeká dalších pět skvělých jezdců N3. Se startovním číslem dvě bude startovat Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem. Na trať vyrazí se svojí Škodou Fabií S2000. Nechme se překvapit, jak se Tlusťák popasuje s konkurencí deseti vozů S2000. Čtvrtým českým vozem je opět Citroën C2 R2 MAX, tentokrát v rukou Tomáše Pletky, na horké sedadlo tradičně usedne František Rajnoha. Ani třídě A6 se konkurence nevyhne, odstartuje zde celkem 13 pilotů. Na posádky teď čekají dva dny seznamovaček, technické a administrativní přejímky a v pátek ostrý start do soutěže. Sledujte s námi česká želízka v ohni Mistrovství Evropy 45. Rally Antibes Côte d’Azur 2010.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.