Jižní Francie, azurové pobřeží i kouzelné město Antibes, reprezentují další díl seriálu Mistrovství Evropy. Francouzům a Italům jedou na Rallye d’Antibes konkurovat i čeští jezdci. Jižané by rozhodně měli mít z předních českých pilotů velký respekt.
Do Antibes vyrazily čtyři české posádky. Dvě z nich nelenily a ještě před odjezdem na jih si stihly odskočit na Rally Jeseníky. Trénink na Evropu se oběma posádkám podařil na sto procent. Jan Černý s Pavlem Kohoutem zvítězili ve skupině A na plné čáře. Na slavné erzety z Monte Carla sice nevyjedou s Renaultem Clio R3, ale s Citroënem C2 R2 MAX, každopádně svým výkonem na Jesenicku jen potvrdili vynikající formu.
Foto: Matěj Skalník
Dalším pilotem je Egon Smékal s navigátorem Davidem Šmeidlerem. Ve Šternberku kluci „trénovali“ každý zvlášť – Smékal s Mastacanem v Hondě Civic Type R , Šmeidler s Martincem v Hondě Civic VTI, do Francie však jedou opět dohromady. Při společné loňské premiéře se z Antibes vrátili se suverénním vítězstvím ve třídě N3. Od té doby si Smékal Šmeidlera nechal a je jasné, že bude chtít na Azurovém pobřeží svůj výsledek zopakovat. Cesta k tomuto cíli nebude jednoduchá, na zlínskou posádku na jihu čeká dalších pět skvělých jezdců N3. Se startovním číslem dvě bude startovat Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem. Na trať vyrazí se svojí Škodou Fabií S2000. Nechme se překvapit, jak se Tlusťák popasuje s konkurencí deseti vozů S2000. Čtvrtým českým vozem je opět Citroën C2 R2 MAX, tentokrát v rukou Tomáše Pletky, na horké sedadlo tradičně usedne František Rajnoha. Ani třídě A6 se konkurence nevyhne, odstartuje zde celkem 13 pilotů. Na posádky teď čekají dva dny seznamovaček, technické a administrativní přejímky a v pátek ostrý start do soutěže. Sledujte s námi česká želízka v ohni Mistrovství Evropy 45. Rally Antibes Côte d’Azur 2010.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?