Loix historicky nejúspěšnějším jezdcem IRC

Loix, Freddy
Loix, Freddy, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
iAdam 14. září 2010 13:12
Sdílej:

Třikrát dostal "Fast" Freddy Loix letos v IRC možnost poměřit se s jezdeckou špičkou toho šampionátu a třikrát z toho měření vyšel jako vítěz. Ex-tovární jezdec týmů Toytota, Mitsubishi, Hyundai a Peugeot letos sedlá Škodu Fabia S2000 a jeho úspěchy ho vynesly do čela tabulky počtu vítězství v IRC.

Letošní šňůra jeho vítězství začala na Loixově domácí Ypres Rally. Hned po třetí zkoušce přebral vedení a nikomu jinému doslova nedal šanci. Jeho nejhorším umístěním v RZ bylo jedno čtvrté místo, devět vyhraných testů mluví za sebe. Se širší Fabií S2000 EVO II nastoupil v barvách okřídleného šípu opět na Madeiře. Tam mu zdarně sekundoval především Ital Rossetti, který však svoji rychlost neustál a svoje Punto S2000 zle poničil o zítku ještě v první etapě. Loix o vedení již nepřišel.

Loixovo vítězné tažení na letošní Madeiře

Tvrdou zkouškou měla být podle Loixových slov zlínská Barumka. Však také doma nenechával nikoho na pochybách o svých schopnostech Honza Kopecký. Ale přišla RZ 14 a pohodový náskok ve vedení byl pryč a vidina bodů v cíli taky. Loixovo vítězství na Barumce nebylo příliš jisté, do vedení se dostal až na předposlední zkoušce, také díky chybě Bouffiera. Ale Hattrick byl zkompletován.

Loix v barvách týmu Peugeot Sport Belgium, Barum Rally 2008

V IRC však Loix není nováčkem. V tomto šampionátu poprvé stratoval v roce 2007. V barvách Peugeot Sport Belgium vyhrál v sezóně 2008 doma na Ypres Rally, naši Barumku a na Rallye du Valais ve Švýcarsku. Se svými celkově šesti vítězstvími přeskočil dosavadního lídra tabulky Meekeho a je v současné době nejúspěšnějším jezdcem IRC.

Počty vítězství v šampionátu IRC:

6 Freddy Loix (Ypres 2008, Barum 2008, Valais 2008, Ypres 2010, Madeira 2010 a Barum 2010)

5 Kris Meeke (Brazílie 2009, Azorské ostrovy 2009, Ypres 2009, Sanremo 2009 a Brazílie 2010)4 Giandomenico Basso (Madeira 2007, Asturias 2008, Sanremo 2008 a Madeira 2009)4 Juho Hänninen (Rusko 2008, Rusko 2009, Argentina 2010 a Sardinie 2010)   Luca Rossetti (Ypres 2007, Sanremo 2007, Turecko 2008 a Portugalsko 2008)   Nicolas Vouilloz (Turecko 2007, Barum 2007, Valais 2007 a Madeira 2008)3 Jan Kopecký (Barum 2009, Asturias 2009 a Kanárské ostrovy 2010)

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.