V platnost vstupují nové přepisy phledně pneumatik. Dávají si za cíl snížení nákladů. Už příští rok také uvidíme v mistrovství světa pneumatiky různých dodavatelů. O jaké by se mělo jednat se dozvíme již 15. září.
Myšlenka jednotného obutí ve WRC přežila pouze tři roky. Od příštího roku bude možné si svého dodavate pneumatik vybrat. Nebude to však výrobce ledajaký. Kdo chce dodávat pneumatiky do mistrovství světa, musí se maximálně do 15. září zaregistrovat na seznam Světové rady automobilového sportu. Potom FIA tento seznam uveřejní.
Všechny týmy s vozy s pohonem všech kol si potom z toho listu budou muset vybrat. Výjimku tvoří nepriotitní jezdci, posádky s "en čtyřkami" a "dvoukolkami". Ti si budou moci volit dodavatele i mimo tento seznam.
Takto pozměněná pravidal se zasazují o rovné šance mezi týmy a snaží se zamezit dalšímu nárustu nákladů. Pneumatiky budou opatřeny čárovým kódem a FIA je bude jezdcům rozdělovat na základě náhodného losu. V pravidlech bude také pro pneumatiky určen cenový strop a omezen bude také počet dní, které je možno během roku využít k testování.
Počet pneumatik, které je možno během podniku využít, zůstává pro následující rok nezměněn, pro roky 2012 a 2013 se ale počítá s omezením zřejmě o 15 až 20 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?