V platnost vstupují nové přepisy phledně pneumatik. Dávají si za cíl snížení nákladů. Už příští rok také uvidíme v mistrovství světa pneumatiky různých dodavatelů. O jaké by se mělo jednat se dozvíme již 15. září.
Myšlenka jednotného obutí ve WRC přežila pouze tři roky. Od příštího roku bude možné si svého dodavate pneumatik vybrat. Nebude to však výrobce ledajaký. Kdo chce dodávat pneumatiky do mistrovství světa, musí se maximálně do 15. září zaregistrovat na seznam Světové rady automobilového sportu. Potom FIA tento seznam uveřejní.
Všechny týmy s vozy s pohonem všech kol si potom z toho listu budou muset vybrat. Výjimku tvoří nepriotitní jezdci, posádky s "en čtyřkami" a "dvoukolkami". Ti si budou moci volit dodavatele i mimo tento seznam.
Takto pozměněná pravidal se zasazují o rovné šance mezi týmy a snaží se zamezit dalšímu nárustu nákladů. Pneumatiky budou opatřeny čárovým kódem a FIA je bude jezdcům rozdělovat na základě náhodného losu. V pravidlech bude také pro pneumatiky určen cenový strop a omezen bude také počet dní, které je možno během roku využít k testování.
Počet pneumatik, které je možno během podniku využít, zůstává pro následující rok nezměněn, pro roky 2012 a 2013 se ale počítá s omezením zřejmě o 15 až 20 %.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?