V platnost vstupují nové přepisy phledně pneumatik. Dávají si za cíl snížení nákladů. Už příští rok také uvidíme v mistrovství světa pneumatiky různých dodavatelů. O jaké by se mělo jednat se dozvíme již 15. září.
Myšlenka jednotného obutí ve WRC přežila pouze tři roky. Od příštího roku bude možné si svého dodavate pneumatik vybrat. Nebude to však výrobce ledajaký. Kdo chce dodávat pneumatiky do mistrovství světa, musí se maximálně do 15. září zaregistrovat na seznam Světové rady automobilového sportu. Potom FIA tento seznam uveřejní.
Všechny týmy s vozy s pohonem všech kol si potom z toho listu budou muset vybrat. Výjimku tvoří nepriotitní jezdci, posádky s "en čtyřkami" a "dvoukolkami". Ti si budou moci volit dodavatele i mimo tento seznam.
Takto pozměněná pravidal se zasazují o rovné šance mezi týmy a snaží se zamezit dalšímu nárustu nákladů. Pneumatiky budou opatřeny čárovým kódem a FIA je bude jezdcům rozdělovat na základě náhodného losu. V pravidlech bude také pro pneumatiky určen cenový strop a omezen bude také počet dní, které je možno během roku využít k testování.
Počet pneumatik, které je možno během podniku využít, zůstává pro následující rok nezměněn, pro roky 2012 a 2013 se ale počítá s omezením zřejmě o 15 až 20 %.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.