Týden po představení Monster World Rally Teamu v Paříži, zamířil Ken Block do sídla M-Sportu, aby absolvoval test Fordu Focus WRC, s kterým se zúčastní rally Mexico, druhého podniku World Rally Championship.
Americký vyznavač extrémních kousků měl absolvovat šotolinový test. Bohužel matka příroda byla jiného mínění a Blocka s co-driverem Gelsominem přivítaly šotolinové tratě v ol' Cockermouthu několikacentimetrovou pokrývkou sněhu. Pro nezasvěcené, sněhová pokrývka byl docela vážný problém, proto, že je velice nepravděpodobné, aby se v Mexiku na trati objevil sníh. Test byl tak velice diskutabilní.
"Jsem opravdu hodně zklamán. Bude hodně těžké absolvovat premiéru ve WRC s tak málo odjetými kilometry. I když jsme se pokoušeli jezdit, bylo to k ničemu. Šotolinové pneumatiky nefungují na ledě," prohlásil zklamaně Block. Celý tým doufá, že bude moci absolvovat ještě jeden test příští týden, před druhým podnikem rally Amerika, kterým bude rally 100 Acre Wood, kde se Block/Gelsomino představí opět s Fiestou (ex Gronholm - Pikes Pike). Pak již bude následovat březnová premiéra MWRT v mistrovství světa.
foto: monsterworldrallyteam.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?