Soutěžící posádky čeká na závěr Rally Internacional de Curitiba nová superspeciálka, která byla vytvořena před startem letošního ročníku, který startuje příští měsíc.
Nová, 3,38km dlouhá superspeciálka, byla postavena poblíž autodromu Internacional de Curitiba, kde se třeba jezdí MS cestovních vozů (WTCC). V Curitibě bude i sídlo soutěže. Soutěž, která čítá 15 měřených testů, startuje 4. března.
Posádky budou rozděleny do dvojic, když závěrečnou superspeciálku pojedou „proti sobě“ ve dvojicích. Organizátoři by chtěli na závěr soutěže přilákat až 15 tisíc diváků.
Marcos Marcola, protomotér soutěže, říká: „Tratě se budou křížit na místním mostě, což nám umožňuje postavit dvě auta proti sobě. Speciálka je blízko městu a také blízko servisní zóně, takže doufám, že lidé zavítají i sem. Každý má rád tento typ show. Myslím, že i pro soutěžní posádky to bude zajímavé.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.