Jeden z posledních jezdců, přesedajících letos do vozu S2000, který ještě oficiálně nepředstavil design vozu pro příští sezónu, byl donedávna Per-Arne Sääv.
Švédský borec si s premiérovým odhalením designu dal skutečně na čas. Zatímco většina už novinářům a fanouškům představila své zbraně pro letošek během ledna, Sääv vyčkal až na začátek tohoto týdne, kdy zbývalo necelých čtrnáct dní do jeho domácí Švédské rally, kam je s Fabií S2000 přihlášen.
Křest nového vozu se uskutečnil v Cloetta Center ve švédském Linköpingu a byl to téměř dokonale český večer. Nejen že hlavní roli tu hrál stroj z Mladé Boleslavi, ale za kmotry mu šli dva čeští hokejisté ve službách místního klubu, Jan Hlaváč a Jaroslav Hlinka.
Červenobílý vůz odhalili čeští hokejisté Hlaváč s Hlinkou (foto: rallysweden.com)
"Sledoval jsem vozy Super 2000 už dlouho a tuto dobu považuji za nejlepší pro vstup do této kategorie" řekl při odhalování vozu Sääv. Se Škodou chce v příštím roce objet všech pět podniků mistrovství Švédska, další program zatím potvrdit nemohl. A míří hodně vysoko. "Chtěl bych dosáhnout na medaili," řekl. Mezi švédskými borci to ale bude mít zatraceně těžké. Sám přiznal, že se celý tým s vozem teprve učí a navíc do vozu S2000 přesedá přímo z Volkwagenu Golf třetí generace. Zda jeho ambice nejsou příliš vysoké, to bude možné posoudit až po Švédské rally.
Sääv chce s Fabií dosáhnout ve Švédsku na medaili. (foto: rallysweden.com)
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?