Jeden z posledních jezdců, přesedajících letos do vozu S2000, který ještě oficiálně nepředstavil design vozu pro příští sezónu, byl donedávna Per-Arne Sääv.
Švédský borec si s premiérovým odhalením designu dal skutečně na čas. Zatímco většina už novinářům a fanouškům představila své zbraně pro letošek během ledna, Sääv vyčkal až na začátek tohoto týdne, kdy zbývalo necelých čtrnáct dní do jeho domácí Švédské rally, kam je s Fabií S2000 přihlášen.
Křest nového vozu se uskutečnil v Cloetta Center ve švédském Linköpingu a byl to téměř dokonale český večer. Nejen že hlavní roli tu hrál stroj z Mladé Boleslavi, ale za kmotry mu šli dva čeští hokejisté ve službách místního klubu, Jan Hlaváč a Jaroslav Hlinka.
Červenobílý vůz odhalili čeští hokejisté Hlaváč s Hlinkou (foto: rallysweden.com)
"Sledoval jsem vozy Super 2000 už dlouho a tuto dobu považuji za nejlepší pro vstup do této kategorie" řekl při odhalování vozu Sääv. Se Škodou chce v příštím roce objet všech pět podniků mistrovství Švédska, další program zatím potvrdit nemohl. A míří hodně vysoko. "Chtěl bych dosáhnout na medaili," řekl. Mezi švédskými borci to ale bude mít zatraceně těžké. Sám přiznal, že se celý tým s vozem teprve učí a navíc do vozu S2000 přesedá přímo z Volkwagenu Golf třetí generace. Zda jeho ambice nejsou příliš vysoké, to bude možné posoudit až po Švédské rally.
Sääv chce s Fabií dosáhnout ve Švédsku na medaili. (foto: rallysweden.com)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?