Jeden z posledních jezdců, přesedajících letos do vozu S2000, který ještě oficiálně nepředstavil design vozu pro příští sezónu, byl donedávna Per-Arne Sääv.
Švédský borec si s premiérovým odhalením designu dal skutečně na čas. Zatímco většina už novinářům a fanouškům představila své zbraně pro letošek během ledna, Sääv vyčkal až na začátek tohoto týdne, kdy zbývalo necelých čtrnáct dní do jeho domácí Švédské rally, kam je s Fabií S2000 přihlášen.
Křest nového vozu se uskutečnil v Cloetta Center ve švédském Linköpingu a byl to téměř dokonale český večer. Nejen že hlavní roli tu hrál stroj z Mladé Boleslavi, ale za kmotry mu šli dva čeští hokejisté ve službách místního klubu, Jan Hlaváč a Jaroslav Hlinka.
Červenobílý vůz odhalili čeští hokejisté Hlaváč s Hlinkou (foto: rallysweden.com)
"Sledoval jsem vozy Super 2000 už dlouho a tuto dobu považuji za nejlepší pro vstup do této kategorie" řekl při odhalování vozu Sääv. Se Škodou chce v příštím roce objet všech pět podniků mistrovství Švédska, další program zatím potvrdit nemohl. A míří hodně vysoko. "Chtěl bych dosáhnout na medaili," řekl. Mezi švédskými borci to ale bude mít zatraceně těžké. Sám přiznal, že se celý tým s vozem teprve učí a navíc do vozu S2000 přesedá přímo z Volkwagenu Golf třetí generace. Zda jeho ambice nejsou příliš vysoké, to bude možné posoudit až po Švédské rally.
Sääv chce s Fabií dosáhnout ve Švédsku na medaili. (foto: rallysweden.com)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.