Jeden z posledních jezdců, přesedajících letos do vozu S2000, který ještě oficiálně nepředstavil design vozu pro příští sezónu, byl donedávna Per-Arne Sääv.
Švédský borec si s premiérovým odhalením designu dal skutečně na čas. Zatímco většina už novinářům a fanouškům představila své zbraně pro letošek během ledna, Sääv vyčkal až na začátek tohoto týdne, kdy zbývalo necelých čtrnáct dní do jeho domácí Švédské rally, kam je s Fabií S2000 přihlášen.
Křest nového vozu se uskutečnil v Cloetta Center ve švédském Linköpingu a byl to téměř dokonale český večer. Nejen že hlavní roli tu hrál stroj z Mladé Boleslavi, ale za kmotry mu šli dva čeští hokejisté ve službách místního klubu, Jan Hlaváč a Jaroslav Hlinka.
Červenobílý vůz odhalili čeští hokejisté Hlaváč s Hlinkou (foto: rallysweden.com)
"Sledoval jsem vozy Super 2000 už dlouho a tuto dobu považuji za nejlepší pro vstup do této kategorie" řekl při odhalování vozu Sääv. Se Škodou chce v příštím roce objet všech pět podniků mistrovství Švédska, další program zatím potvrdit nemohl. A míří hodně vysoko. "Chtěl bych dosáhnout na medaili," řekl. Mezi švédskými borci to ale bude mít zatraceně těžké. Sám přiznal, že se celý tým s vozem teprve učí a navíc do vozu S2000 přesedá přímo z Volkwagenu Golf třetí generace. Zda jeho ambice nejsou příliš vysoké, to bude možné posoudit až po Švédské rally.
Sääv chce s Fabií dosáhnout ve Švédsku na medaili. (foto: rallysweden.com)
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?