Výsledek z říše snů, tak by se dalo charakterizovat umístění Jaroslava Orsáka a Karla Vajíka na populární Rallye Monte Carlo. Valašská posádka dokončila náročnou soutěž na devátém místě. I když na body nedosáhla, jsou Jarek s Karlem velmi šťastni.
Do Monte Carla odjížděl Jarek Orsák s cílem získat zkušenosti s Fabií S2000 pro blížící se domácí mistrovství. O konkrétním výsledku nechtěl před startem ani mluvit. Prioritou bylo otestování vozu a dokončení rally. Úvodní, „rozřazovací“ erzeta však naznačila, že by mohl čerstvý mistr rallysprintů pomýšlet i na solidní umístění v absolutní klasifikaci. Po první etapě, kde měly posádky v itineráři čtyři rychlostní zkoušky, byli Orsák s Vajíkem klasifikováni na 16. místě. Ve čtvrtek bylo dalších šest erzet a Jarek se prokousal na 12. příčku. Výkon valašské dvojice gradoval ve středu. Závěrečných pět RZ si Jarek s Karlem doslova užívali. Kvalitu posádky potvrdili oba kluci hlavně na předposlední zkoušce, kde zajeli absolutně šestý nejrychlejší čas. Na cílovou rampu dojeli Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem na 9. místě v absolutním pořadí.
Při prvním startu valašské dvojice na této soutěži je to opravdu něco velmi nádherného. Letošní „Monte“ byla velmi náročná soutěž a jak Jarek, tak i Karel si na ní užili doslova vše. Velmi těžké a dlouhé rychlostní zkoušky, erzety pokryté ledem, sněhem i klasickým asfaltem. Po skončení soutěže byli oba unaveni ale šťastni. Dojmy Jarka a Karla přineseme v nejbližší době v obsáhlém rozhovoru.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?