Výsledek z říše snů, tak by se dalo charakterizovat umístění Jaroslava Orsáka a Karla Vajíka na populární Rallye Monte Carlo. Valašská posádka dokončila náročnou soutěž na devátém místě. I když na body nedosáhla, jsou Jarek s Karlem velmi šťastni.
Do Monte Carla odjížděl Jarek Orsák s cílem získat zkušenosti s Fabií S2000 pro blížící se domácí mistrovství. O konkrétním výsledku nechtěl před startem ani mluvit. Prioritou bylo otestování vozu a dokončení rally. Úvodní, „rozřazovací“ erzeta však naznačila, že by mohl čerstvý mistr rallysprintů pomýšlet i na solidní umístění v absolutní klasifikaci. Po první etapě, kde měly posádky v itineráři čtyři rychlostní zkoušky, byli Orsák s Vajíkem klasifikováni na 16. místě. Ve čtvrtek bylo dalších šest erzet a Jarek se prokousal na 12. příčku. Výkon valašské dvojice gradoval ve středu. Závěrečných pět RZ si Jarek s Karlem doslova užívali. Kvalitu posádky potvrdili oba kluci hlavně na předposlední zkoušce, kde zajeli absolutně šestý nejrychlejší čas. Na cílovou rampu dojeli Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem na 9. místě v absolutním pořadí.
Při prvním startu valašské dvojice na této soutěži je to opravdu něco velmi nádherného. Letošní „Monte“ byla velmi náročná soutěž a jak Jarek, tak i Karel si na ní užili doslova vše. Velmi těžké a dlouhé rychlostní zkoušky, erzety pokryté ledem, sněhem i klasickým asfaltem. Po skončení soutěže byli oba unaveni ale šťastni. Dojmy Jarka a Karla přineseme v nejbližší době v obsáhlém rozhovoru.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?