Výsledek z říše snů, tak by se dalo charakterizovat umístění Jaroslava Orsáka a Karla Vajíka na populární Rallye Monte Carlo. Valašská posádka dokončila náročnou soutěž na devátém místě. I když na body nedosáhla, jsou Jarek s Karlem velmi šťastni.
Do Monte Carla odjížděl Jarek Orsák s cílem získat zkušenosti s Fabií S2000 pro blížící se domácí mistrovství. O konkrétním výsledku nechtěl před startem ani mluvit. Prioritou bylo otestování vozu a dokončení rally. Úvodní, „rozřazovací“ erzeta však naznačila, že by mohl čerstvý mistr rallysprintů pomýšlet i na solidní umístění v absolutní klasifikaci. Po první etapě, kde měly posádky v itineráři čtyři rychlostní zkoušky, byli Orsák s Vajíkem klasifikováni na 16. místě. Ve čtvrtek bylo dalších šest erzet a Jarek se prokousal na 12. příčku. Výkon valašské dvojice gradoval ve středu. Závěrečných pět RZ si Jarek s Karlem doslova užívali. Kvalitu posádky potvrdili oba kluci hlavně na předposlední zkoušce, kde zajeli absolutně šestý nejrychlejší čas. Na cílovou rampu dojeli Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem na 9. místě v absolutním pořadí.
Při prvním startu valašské dvojice na této soutěži je to opravdu něco velmi nádherného. Letošní „Monte“ byla velmi náročná soutěž a jak Jarek, tak i Karel si na ní užili doslova vše. Velmi těžké a dlouhé rychlostní zkoušky, erzety pokryté ledem, sněhem i klasickým asfaltem. Po skončení soutěže byli oba unaveni ale šťastni. Dojmy Jarka a Karla přineseme v nejbližší době v obsáhlém rozhovoru.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?