Výsledek z říše snů, tak by se dalo charakterizovat umístění Jaroslava Orsáka a Karla Vajíka na populární Rallye Monte Carlo. Valašská posádka dokončila náročnou soutěž na devátém místě. I když na body nedosáhla, jsou Jarek s Karlem velmi šťastni.
Do Monte Carla odjížděl Jarek Orsák s cílem získat zkušenosti s Fabií S2000 pro blížící se domácí mistrovství. O konkrétním výsledku nechtěl před startem ani mluvit. Prioritou bylo otestování vozu a dokončení rally. Úvodní, „rozřazovací“ erzeta však naznačila, že by mohl čerstvý mistr rallysprintů pomýšlet i na solidní umístění v absolutní klasifikaci. Po první etapě, kde měly posádky v itineráři čtyři rychlostní zkoušky, byli Orsák s Vajíkem klasifikováni na 16. místě. Ve čtvrtek bylo dalších šest erzet a Jarek se prokousal na 12. příčku. Výkon valašské dvojice gradoval ve středu. Závěrečných pět RZ si Jarek s Karlem doslova užívali. Kvalitu posádky potvrdili oba kluci hlavně na předposlední zkoušce, kde zajeli absolutně šestý nejrychlejší čas. Na cílovou rampu dojeli Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem na 9. místě v absolutním pořadí.
Při prvním startu valašské dvojice na této soutěži je to opravdu něco velmi nádherného. Letošní „Monte“ byla velmi náročná soutěž a jak Jarek, tak i Karel si na ní užili doslova vše. Velmi těžké a dlouhé rychlostní zkoušky, erzety pokryté ledem, sněhem i klasickým asfaltem. Po skončení soutěže byli oba unaveni ale šťastni. Dojmy Jarka a Karla přineseme v nejbližší době v obsáhlém rozhovoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.