Proklamovaný start týmu Proton v letošním seriálu Intercontinental Rally Challenge se dvěma vozy se odkládá. Prvním startem malajských speciálů bude až čtvrtý podnik IRC, Rally Sardinia.
Důvodem odloženého začátku sezony týmu MEM Motorsport je zvýšení konkurenceschopnosti speciálu testováním nových dílů. "Dali jsme si více času na otestování nových dílů. Testy již přináší první výsledky a byli bychom sami proti sobě, kdybychom se snažili vývoj uspěchat a odstartovat na Monte Carlu," řekl Chris Mellors, šéf týmu MEM Motorsport.
Na čtvrtém podniku IRC se s určitostí posadí do jednoho speciálu Proton Satria Neo S2000 Alister McRae, který tak bude chtít navázat na prozatím nejlepší úspěch malajské značky ze Skotska, kde britský pilot obsadil druhé místo. S velkým odhodláním o nadcházející sezoně mluví také Chris Mellors. "Po úspěchu na Rally of Scotland se vrátíme s vylepšeným vozem a já si myslím, že můžeme na tento výborný výsledek navázat a přidat ještě další dobré výsledky,". Na sedadlo druhého vozu jsou stále čtyři kandidáti.
Pomůže zvýšená frekvence testů ke zlepšení malajského vozu?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?