Proklamovaný start týmu Proton v letošním seriálu Intercontinental Rally Challenge se dvěma vozy se odkládá. Prvním startem malajských speciálů bude až čtvrtý podnik IRC, Rally Sardinia.
Důvodem odloženého začátku sezony týmu MEM Motorsport je zvýšení konkurenceschopnosti speciálu testováním nových dílů. "Dali jsme si více času na otestování nových dílů. Testy již přináší první výsledky a byli bychom sami proti sobě, kdybychom se snažili vývoj uspěchat a odstartovat na Monte Carlu," řekl Chris Mellors, šéf týmu MEM Motorsport.
Na čtvrtém podniku IRC se s určitostí posadí do jednoho speciálu Proton Satria Neo S2000 Alister McRae, který tak bude chtít navázat na prozatím nejlepší úspěch malajské značky ze Skotska, kde britský pilot obsadil druhé místo. S velkým odhodláním o nadcházející sezoně mluví také Chris Mellors. "Po úspěchu na Rally of Scotland se vrátíme s vylepšeným vozem a já si myslím, že můžeme na tento výborný výsledek navázat a přidat ještě další dobré výsledky,". Na sedadlo druhého vozu jsou stále čtyři kandidáti.
Pomůže zvýšená frekvence testů ke zlepšení malajského vozu?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?