V době, kdy se velká spousta fanoušků obává o kvalitu a konkurenci v PWRC, přeci jen se najdou zajímavá jména, kteří plánují start právě v produkčním mistrovství. Podobně optimistická zpráva nedávno dorazila z Německa.
Tamní úřadující mistr a nositel známého jména, jedenadvacetiletý pilot Hermann Gassner jr., sice uvažoval i o technice S2000, ale zřejmě z finančních důvodů nakonec raději zvolil osvědčenou techniku. Nejpravděpodobnějším vozem, se kterým by měl Gassner jr. letos startovat, je Mitsubishi Lancer Evo X, tedy vůz, se kterým už v loňské sezóně pravidelně startoval Hermannův otec a získal s ním hned několik dílčích úspěchů. Hermann Gassner starší, sám několikanásobný mistr našich západních sousedů, se navíc úpravou vozů Mitsubishi zabývá i v "civilu" a tak se dá očekávat, že vůz pro mistrovství světa bude skutečně špičkovou zbraní.Historicky nejmladší mistr Německa a poslední vítěz Mitropa Cupu zvažoval vstup do PWRC už před koncem veleúspěšné sezóny jako jednu z možných variant, kam by se měl ve vývoji ubírat. V úvahu sice přicházelo i například IRC, ale k rozhodnutí mladému jezdci nakonec dopomohl právě výběr techniky. V konkurenci vozů S2000 by totiž jeho šance nebyly tak velké, a proto padla volba právě na PWRC. Přestože se sám Hermann rozhodně nepovažuje za favorita mistrovství, rád by v šampionátu dopadl co nejlépe. Jeho výhodou může být i přesun téměř kompletní špičky PWRC do nově vypsaného mistrovství vozů S2000.Spolu se svou sympatickou spolujezdkyní Katharinou Wüstenhagen už si Gassner jr. loni několik podniků mistrovství světa v Evropě vyzkoušel, například závěrečný podnik WRC, rally ve Walesu, dokončil jako osmý v rámci PWRC a na 25. místě celkově. Nejlépe si vedl v Portugalsku, kde se v absolutní klasifikaci dokonce vyšplhal až na 12. pozici.Definitivní rozhodnutí v bavorském týmu údajně padne do 12. ledna, kdy se uzavírají přihlášky pro Švédskou rally, první podnik produkčního šampionátu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?