V době, kdy se velká spousta fanoušků obává o kvalitu a konkurenci v PWRC, přeci jen se najdou zajímavá jména, kteří plánují start právě v produkčním mistrovství. Podobně optimistická zpráva nedávno dorazila z Německa.
Tamní úřadující mistr a nositel známého jména, jedenadvacetiletý pilot Hermann Gassner jr., sice uvažoval i o technice S2000, ale zřejmě z finančních důvodů nakonec raději zvolil osvědčenou techniku. Nejpravděpodobnějším vozem, se kterým by měl Gassner jr. letos startovat, je Mitsubishi Lancer Evo X, tedy vůz, se kterým už v loňské sezóně pravidelně startoval Hermannův otec a získal s ním hned několik dílčích úspěchů. Hermann Gassner starší, sám několikanásobný mistr našich západních sousedů, se navíc úpravou vozů Mitsubishi zabývá i v "civilu" a tak se dá očekávat, že vůz pro mistrovství světa bude skutečně špičkovou zbraní.Historicky nejmladší mistr Německa a poslední vítěz Mitropa Cupu zvažoval vstup do PWRC už před koncem veleúspěšné sezóny jako jednu z možných variant, kam by se měl ve vývoji ubírat. V úvahu sice přicházelo i například IRC, ale k rozhodnutí mladému jezdci nakonec dopomohl právě výběr techniky. V konkurenci vozů S2000 by totiž jeho šance nebyly tak velké, a proto padla volba právě na PWRC. Přestože se sám Hermann rozhodně nepovažuje za favorita mistrovství, rád by v šampionátu dopadl co nejlépe. Jeho výhodou může být i přesun téměř kompletní špičky PWRC do nově vypsaného mistrovství vozů S2000.Spolu se svou sympatickou spolujezdkyní Katharinou Wüstenhagen už si Gassner jr. loni několik podniků mistrovství světa v Evropě vyzkoušel, například závěrečný podnik WRC, rally ve Walesu, dokončil jako osmý v rámci PWRC a na 25. místě celkově. Nejlépe si vedl v Portugalsku, kde se v absolutní klasifikaci dokonce vyšplhal až na 12. pozici.Definitivní rozhodnutí v bavorském týmu údajně padne do 12. ledna, kdy se uzavírají přihlášky pro Švédskou rally, první podnik produkčního šampionátu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.