Zavedení “globálního motoru“ se blíží. FIA teď zveřejnila další detaily ohledně nového motoru.
Od roku 2011 by se to mělo stát realitou. V MS by se měl začít používat zcela nový motor o objemu 1,6 litru s turbem. Tento nový motor, který prosadila FIA, by se měl objevit v mnoha sériích. První sérií, kde se motor objeví, by se samozřejmě mělo stát MS.„Výkon motoru by měl být mezi 280 až 290 koňskými silami a emise CO2 by se měli snížit o 30 %,“ říká technický šéf FIA Jacques Berger. „Ochrana životního prostředí bude stále více důležitá, a tak musí jít rally výrobcům příkladem.“V listopadu se odehrála důležitá schůzka, které se zúčastnili všechny zainteresované strany. Na tomto jednaní se dolaďovali další detaily ohledně nových předpisů a také ohledně nových motorů. Mluvilo se také ohledně rozdílných požadavků na charakteristiku výkonu rallového a závodního motoru. Jisté je, že by se v motorech měly objevit restriktory o průměru 33 mm. Maximální přeplňovací tlak by měl být omezen na 2,5 bar. V autech by měla být umístěna i jakási měřící skříňka, které by kontrolovala, zda-li tyto hodnoty nejsou přesahovány.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?