Francouz Sébastien Loeb s vozem Citroën C4 si v neděli zajistil šestý titul mistra světa v rally v řadě, když vyhrál Britskou rally a z první pozice sesadil dosud vedoucího Fina Mikko Hirvonena. Agentura Mediafax přináší seznam mistrů světa v rally od začátku šampionátu v roce 1979.
Loeb byl už před letošní sezonou rekordmanem v počtu titulů. Vloni překonal Finy Juhu Kankkunena a Tommi Mäkinena, kteří dokázali vyhrát šampionát čtyřikrát. Pětatřicetiletý Francouz díky nedělnímu úspěchu svou pozici nejlepšího jezdce všech dob ještě zvýraznil. Loeb kraluje světové rally nepřetržitě od roku 2004, pokaždé jej navigoval Daniel Elena.
Přehled vítězů MS v rally:
1979 Björn Waldegaard / Hans Thorszelius - Ford Escort1980 Walter Röhrl / Christian Geistdörfer - Fiat 1311981 Ari Vatanen / David Richards - Ford Escort1982 Walter Röhrl / Christian Geistdörfer - Opel Ascona1983 Hannu Mikkola / Arne Hertz - Audi Quattro1984 Stig Blomqvist / Björn Cederberg - Audi Quattro1985 Timo Salonen / Seppo Harjanne - Peugeot 205 Turbo1986 Juha Kankkunen / Juha Piironen - Peugeot 205 Turbo1987 Juha Kankkunen / Juha Piironen - Lancia Delta 4WD1988 Massimo Biasion / Tiziano Siviero - Lancia Integrale1989 Massimo Biasion / Tiziano Siviero - Lancia Integrale1990 Carlos Sainz / Luis Moya - Toyota Celica1991 Juha Kankkunen / Juha Piironen - Lancia Integrale1992 Carlos Sainz / Luis Moya - Toyota Celica1993 Juha Kankkunen / Nicky Grist - Toyota Celica1994 Didier Auriol / Bernard Occelli - Toyota Celica1995 Colin McRae / Derek Ringer - Subaru Impreza1996 Tommi Mäkinen / Seppo Harjanne - Mitsubishi Lancer1997 Tommi Mäkinen / Seppo Harjanne - Mitsubishi Lancer 1998 Tommi Mäkinen / Risto Mannisenmäki - Mitsubishi Lancer1999 Tommi Mäkinen / Risto Mannisenmäki - Mitsubishi Lancer2000 Marcus Grönholm / Timo Rautiainen - Peugeot 2062001 Richard Burns / Robert Reid - Subaru Impreza2002 Marcus Grönholm / Timo Rautiainen - Peugeot 2062003 Petter Solberg / Phil Mills - Subaru Impreza2004 Sébastien Loeb / Daniel Elena - Citroën Xsara2005 Sébastien Loeb / Daniel Elena - Citroën Xsara2006 Sébastien Loeb / Daniel Elena - Citroën Xsara2007 Sébastien Loeb / Daniel Elena - Citroën C42008 Sébastien Loeb / Daniel Elena - Citroën C4 2009 Sébastien Loeb / Daniel Elena - Citroën C4
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?