Alberto Hevia, smolař z nedávné rally de Asturias si spravil chuť na dalším podniku španělského mistrovství, kterým byla Rallye Villa de Llanes.
Pilot jedoucí se Škodou Fabia S2000 s podporou španělského dovozce české značky se postaral o druhý triumf mladoboleslavského vozu ze tří startů na španělské půdě. Hevia se do čela soutěže dostal po vítězství ve třetí rychlostní zkoušce. Poté vyhrál ještě rychlostní zkoušky 4, 6, 9 a nechal za zády Miguela Fustera s výkonným Porsche 997 GT3 a Garcia Ojedu s japonským vozem Subaru Impreza Sti N15, který se třetím místem dostal do čela šampionátu. 33. RALLYE VILLA DE Llanes 1. Alberto Hevia / Alberto Iglesias (E), Škoda Fabia S2000 1:33.05,0 2. Miguel Fuster / Medina Jose Vicente (E), Porsche 997 GT3 28.7 (1 GT) 3. Enrique Garcia Ojeda / Jordi Barrabes (E) Subaru Impreza WRX STi N15 37,3 4. Xevi Pons / Alex Haro (E) Mitsubishi Lancer Evolution X +3.22,9 5. Alberto Monarri / Alberto Chamorro (E) Subaru Impreza WRX STi N15 +5.00,0 6. Carlos Marquez / Fermin Busta (E) Mitsubishi Lancer Evolution X +5.15,5 7. Xavier Lujua / José Burgos (E) Mitsubishi Lancer Evolution X +5.32,3 8. Jonathan Perez / Enrique Velasco (E), Renault Clio R3 +6.20,8 (1. R3) 9. Miguel Arias / Roberto Arias (E), Renault Clio R3 +7.04,6 (2. R3) 10. Daniel Pena / Pablo Marcos (E) Citroen C2 R2 Max +8.02,3 (1. R2) Mistrovství Španělska 1. Ojeda 220.5, 2 Pons 220, 3 Vallejo 170, Fuster 170, 5 Perez 131, 6 Hevia 110,5.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.