Promotér WRC, společnost ISC, by ráda v nejvyšší kategorii rallysportu viděla další nové značky. Více jak čtyři výrobce by ovšem nechtěla.
Šéf ISC, Neil Duncanson, řekl, že ve WRC nechce více jak 4 výrobce. „Bez debat mohu říci, že bychom chtěli více výrobců. Více jak čtyři však ne. Když North One TV v roce 2000 vysílala WRC, bylo zde sedm výrobců a podle mého názoru to bylo méně efektivní,“ řekl Duncanson.Duncanson vzpomíná na tehdejší poměry: „Za prvními čtyřmi výrobci neměly ostatní značky šanci na vítězství. Neměly ani na to, aby se dostaly na pódium. Nemyslím si, že to bylo dobré pro týmy.“
Také Vám vadilo více vírobců ve WRC? Nad názorem šéfa ISC zůstává rozum stát...
Zatím se ale šéf ISC nemusí moc touto otázkou zabývat, protože o vstup do WRC moc velký zájem není. Zatím pouze Ford a Citroën nastupují pravidelně do šampionátu se svými továrními týmy. Minulý týden se objevily spekulace ohledně možného nástupu Škodovky. Český tým se ale zatím výhradně soustředí na IRC. Zatím nejžhavějším kandidátem se tedy zdá Proton, který by mohl spojit svoje síly s Prodrivem. Spekulovalo se také o Fiatu nebo VW.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.