Promotér WRC, společnost ISC, by ráda v nejvyšší kategorii rallysportu viděla další nové značky. Více jak čtyři výrobce by ovšem nechtěla.
Šéf ISC, Neil Duncanson, řekl, že ve WRC nechce více jak 4 výrobce. „Bez debat mohu říci, že bychom chtěli více výrobců. Více jak čtyři však ne. Když North One TV v roce 2000 vysílala WRC, bylo zde sedm výrobců a podle mého názoru to bylo méně efektivní,“ řekl Duncanson.Duncanson vzpomíná na tehdejší poměry: „Za prvními čtyřmi výrobci neměly ostatní značky šanci na vítězství. Neměly ani na to, aby se dostaly na pódium. Nemyslím si, že to bylo dobré pro týmy.“
Také Vám vadilo více vírobců ve WRC? Nad názorem šéfa ISC zůstává rozum stát...
Zatím se ale šéf ISC nemusí moc touto otázkou zabývat, protože o vstup do WRC moc velký zájem není. Zatím pouze Ford a Citroën nastupují pravidelně do šampionátu se svými továrními týmy. Minulý týden se objevily spekulace ohledně možného nástupu Škodovky. Český tým se ale zatím výhradně soustředí na IRC. Zatím nejžhavějším kandidátem se tedy zdá Proton, který by mohl spojit svoje síly s Prodrivem. Spekulovalo se také o Fiatu nebo VW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?