Přesně rok poté, co oblíbenec publika, Gigi Galli, zažil v Německu těžkou nehodu, při niž utrpěl komplikovanou zlomeninu nohy, bojuje o návrat do kokpitu. Zatím bohužel nemá nic jistého.
Před rokem zažil Gigi Galli při Rally Deutschland těžkou nehodu, po níž musel vynechat zbytek sezony. Zatím všechny pokusy o návrat do světového šampionátu ztroskotaly. „Díky světové hospodářské krizi je situace obtížná. Potřebný budget na sezonu se těžko hledá,“ říká Gigi. Ital by potřeboval sehnat něco kolem jednoho milionu Euro, aby mohl opět startovat: „Snad již brzy budu mít pozitivnější zprávy. V současné době se celý můj život točí kolem shánění peněz. Není to jednoduché.“Kdyby se Italovi nepodařilo potřebné peníze sehnat, tak ukončí kariéru. „Kdybych se už do MS nemohl vrátit, tak pověsím závodnickou přilbu na hřebík. Od doby, kdy jsem začínal s rally, tak jsem chtěl do WRC. Nechci nic jiného dělat.“ Do IRC se Gallimu nechce: „Nechci tam závodit. Chci jen “topligu“.“
Na konci července se Gigi Galli zúčastnil závodu Baja300-Powerdays. Závod se mu líbil. „Musím poděkovat organizátorům, kteří dokázali přilákat dohromady tolik rozdílných kategorií. Je to dobrá věc,“ říká Galli, který jel se starší Toyotou Corolou WRC. Na dalším závodu Baja300, který se pojede v létě 2010, se ovšem Galli už asi neobjeví. „Jak jsem již řekl, plně se soustředím na návrat do WRC.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?