Chris Atkinson musí stále pauzírovat. Po konci továrního týmu Subaru v MS nemá Australan neustále žádný kokpit.
Poté, co Chris na úvodním závodu MS (v Irsku) dosáhl s Citroënem C4 WRC skvělého výsledku, o Chrisovi žádné nové zprávy nejsou. Jeho další starty ztroskotaly na nutném budgeu, který Australan nemá. Atko od té doby startoval pouze na jedné rally v Austrálii, neustále se však snaží najít peníze na návrat do MS. „Vrátit se tam a jednoho dne se stát šampiónem, to je můj hlavní cíl. Ale momentálně se mi nedaří to, co bych si představoval. Zatím to nevypadá, že bych se letos ještě zúčastnil nějaké soutěže, soustředím se tedy na budoucnost. Vyjednávám a snažím se něco postavit na nohy. Jednám s každým, to musím, abych udržel svoje jméno neustále v podvědomí,“ říká Chris Atkinson. Chris věří, že dobré výsledky dosahované v loňském roce, mu mohou pomoci. Nesmíme zapomínat, že byl vloni dost možná rychlejší než jeho týmový kolega a bývalý mistr světa, Petter Solberg. „Jsem si jistý, že mám stejnou výkonnost jako vloni. Naše výsledky z loňska ukázali, jak jsme byli ve srovnání s Petterem konkurenceschopní. Teď se podívejte, co dokáže se čtyři roky starým autem!“
Chris v Irsku zářil radostí
I přesto, že letos Atkinson moc nejezdil, nevidí svoje šance na titul mistra světa černě: „Určitě je zde spousta dalších mladých pilotů, ale i pro ně je těžké získat další zkušenosti. Ty já už mám. Marcus Grönholm dostal svoji první šanci v MS ve 32 letech, Sebastien Loeb vyhrál svůj první šampionát ve 30 letech. Klidně mohu v rallysportu zůstat dalších 10 let, proto jednoletá pauza není žádným problémem. Ale čím rychleji se do auta dostanu, tím větší motivaci budu mít,“ zakončuje Australan.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.