Chris Atkinson musí stále pauzírovat. Po konci továrního týmu Subaru v MS nemá Australan neustále žádný kokpit.
Poté, co Chris na úvodním závodu MS (v Irsku) dosáhl s Citroënem C4 WRC skvělého výsledku, o Chrisovi žádné nové zprávy nejsou. Jeho další starty ztroskotaly na nutném budgeu, který Australan nemá. Atko od té doby startoval pouze na jedné rally v Austrálii, neustále se však snaží najít peníze na návrat do MS. „Vrátit se tam a jednoho dne se stát šampiónem, to je můj hlavní cíl. Ale momentálně se mi nedaří to, co bych si představoval. Zatím to nevypadá, že bych se letos ještě zúčastnil nějaké soutěže, soustředím se tedy na budoucnost. Vyjednávám a snažím se něco postavit na nohy. Jednám s každým, to musím, abych udržel svoje jméno neustále v podvědomí,“ říká Chris Atkinson. Chris věří, že dobré výsledky dosahované v loňském roce, mu mohou pomoci. Nesmíme zapomínat, že byl vloni dost možná rychlejší než jeho týmový kolega a bývalý mistr světa, Petter Solberg. „Jsem si jistý, že mám stejnou výkonnost jako vloni. Naše výsledky z loňska ukázali, jak jsme byli ve srovnání s Petterem konkurenceschopní. Teď se podívejte, co dokáže se čtyři roky starým autem!“
Chris v Irsku zářil radostí
I přesto, že letos Atkinson moc nejezdil, nevidí svoje šance na titul mistra světa černě: „Určitě je zde spousta dalších mladých pilotů, ale i pro ně je těžké získat další zkušenosti. Ty já už mám. Marcus Grönholm dostal svoji první šanci v MS ve 32 letech, Sebastien Loeb vyhrál svůj první šampionát ve 30 letech. Klidně mohu v rallysportu zůstat dalších 10 let, proto jednoletá pauza není žádným problémem. Ale čím rychleji se do auta dostanu, tím větší motivaci budu mít,“ zakončuje Australan.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.