Toni Gardemeister v současné době patří mezi jezdce, kteří jsou bez práce, ale na svém návratu usilovně pracují. Toni by si rád zasoutěžil ještě letos, příští rok by rád startoval pravidelně.
Kolem Toniho Gardemeistera je v posledním roce docela ticho. Vloni byl továrním jezdcem Suzuki ve WRC, poté se v lednu svezl v Monte Carlu s Abarthem S2000 a zasoutěžil si v Rally národů v Mexiku. To Finovi pochopitelně nestačí, a tak podobně jako Chris Atikinson nebo Gigi Galli pracuje na svém návratu.
„Je to opravdu velmi těžké, když musíte sedět doma a na soutěže se jen dívat. Utíká Vám takhle mládí. Chci zpět do auta a chci bojovat, závodit,“ říká Gardemeister. Konkrétní plán pro rok 2010 ale Fin zatím nemá: „Moc bych chtěl nějaký kokpit. Ještě letos bych se rád svezl v pár soutěžích. Ale v příštím roce už chci soutěžit opět na nejvyšší úrovni, tedy WRC nebo IRC.“
Monaco 2009, Fiat S2000, Toni Gardemeister - Tomi Tuominen
Gardemeisterovi se vozy S2000 moc líbí, stejně tak jako koncept IRC: „Je velmi zajíme zde závodit. Tyto stroje jsou jako stará auta z rally. Můžete s nimi jezdit na limitu a pořád jsou trošku syrová.“ V IRC se navíc objevuje více strojů než ve WRC. Zatím ale musí vzít Toni za vděk, podobně jako většina dalších “nezaměstnaných“ pilotů, starty v národních podnicích. „Musíme počkat, jak se vyvine situace ohledně vozů WRC a kdy začnou platit nová pravidla,“ zakončuje Toni.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?