Toni Gardemeister v současné době patří mezi jezdce, kteří jsou bez práce, ale na svém návratu usilovně pracují. Toni by si rád zasoutěžil ještě letos, příští rok by rád startoval pravidelně.
Kolem Toniho Gardemeistera je v posledním roce docela ticho. Vloni byl továrním jezdcem Suzuki ve WRC, poté se v lednu svezl v Monte Carlu s Abarthem S2000 a zasoutěžil si v Rally národů v Mexiku. To Finovi pochopitelně nestačí, a tak podobně jako Chris Atikinson nebo Gigi Galli pracuje na svém návratu.
„Je to opravdu velmi těžké, když musíte sedět doma a na soutěže se jen dívat. Utíká Vám takhle mládí. Chci zpět do auta a chci bojovat, závodit,“ říká Gardemeister. Konkrétní plán pro rok 2010 ale Fin zatím nemá: „Moc bych chtěl nějaký kokpit. Ještě letos bych se rád svezl v pár soutěžích. Ale v příštím roce už chci soutěžit opět na nejvyšší úrovni, tedy WRC nebo IRC.“
Monaco 2009, Fiat S2000, Toni Gardemeister - Tomi Tuominen
Gardemeisterovi se vozy S2000 moc líbí, stejně tak jako koncept IRC: „Je velmi zajíme zde závodit. Tyto stroje jsou jako stará auta z rally. Můžete s nimi jezdit na limitu a pořád jsou trošku syrová.“ V IRC se navíc objevuje více strojů než ve WRC. Zatím ale musí vzít Toni za vděk, podobně jako většina dalších “nezaměstnaných“ pilotů, starty v národních podnicích. „Musíme počkat, jak se vyvine situace ohledně vozů WRC a kdy začnou platit nová pravidla,“ zakončuje Toni.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?