Toni Gardemeister v současné době patří mezi jezdce, kteří jsou bez práce, ale na svém návratu usilovně pracují. Toni by si rád zasoutěžil ještě letos, příští rok by rád startoval pravidelně.
Kolem Toniho Gardemeistera je v posledním roce docela ticho. Vloni byl továrním jezdcem Suzuki ve WRC, poté se v lednu svezl v Monte Carlu s Abarthem S2000 a zasoutěžil si v Rally národů v Mexiku. To Finovi pochopitelně nestačí, a tak podobně jako Chris Atikinson nebo Gigi Galli pracuje na svém návratu.
„Je to opravdu velmi těžké, když musíte sedět doma a na soutěže se jen dívat. Utíká Vám takhle mládí. Chci zpět do auta a chci bojovat, závodit,“ říká Gardemeister. Konkrétní plán pro rok 2010 ale Fin zatím nemá: „Moc bych chtěl nějaký kokpit. Ještě letos bych se rád svezl v pár soutěžích. Ale v příštím roce už chci soutěžit opět na nejvyšší úrovni, tedy WRC nebo IRC.“
Monaco 2009, Fiat S2000, Toni Gardemeister - Tomi Tuominen
Gardemeisterovi se vozy S2000 moc líbí, stejně tak jako koncept IRC: „Je velmi zajíme zde závodit. Tyto stroje jsou jako stará auta z rally. Můžete s nimi jezdit na limitu a pořád jsou trošku syrová.“ V IRC se navíc objevuje více strojů než ve WRC. Zatím ale musí vzít Toni za vděk, podobně jako většina dalších “nezaměstnaných“ pilotů, starty v národních podnicích. „Musíme počkat, jak se vyvine situace ohledně vozů WRC a kdy začnou platit nová pravidla,“ zakončuje Toni.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?