Rally Poland - to nebyl zrovna nejlepší víkend pro Sebastiena Loeba. Jen připomeňme, že Francouz trefil pařez, který byl zakrytý pískem, již na čtvrté rychlostní zkoušce.
První den tak pro Loeba skončil rychle. Poškození však naštěstí nebylo neopravitelné, a tak se Seb do soutěže mohl druhý den vrátit, ovšem se ztrátou 20 minut na čelo. Loeb se postupně prokousával pořadím vzhůru a v sobotu odpoledne mu dopomohla i pomocná ruka od Citroën Junior Teamu, když mladý Rus Evgeny Novikov úmyslně zpomalil, aby se Sebastien před něj dostal. Dřívější mechanické problémy Sebastiena Ogiera také pomohly. Další jezdec Citroën Junior Teamu, Conrad Rautenbach, dobrovolně zastavil na předposlední zkoušce na 13 minut, aby Loebovi dopomohl k osmé pozici.
Neočekávaná nehoda Jariho-Mattiho Latvaly na superspeciálce tak Sebastienovi pomohla ke konečnému sedmému místu. „Nebyla to dobrá rally, je to k co nejrychlejšímu zapomenutí. Začalo to už v pátek, nicméně odvážet dva body není zas tak špatné,“ říká Loeb.
Rally začala, jako již obvykle, bitvou mezi Loebem a rivalem v boji o titul Mikkou Hirvonenem. „Jako obvykle jel Mikko bezvadně. Dominoval pak celou soutěž. Musím říci, že jsem opravdu nečekal, že se mi podaří získat dva body. Když se podívám na situaci v šampionátu, tak to na konci roku mohou být velmi důležité body. Další závod se jede ve Finsku, Mikko je Fin. Myslím, že bude velmi těžké ho porazit. Můžeme říci, že je to nový start šampionátu,“ uzavřel Francouz.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.