Rally Poland - to nebyl zrovna nejlepší víkend pro Sebastiena Loeba. Jen připomeňme, že Francouz trefil pařez, který byl zakrytý pískem, již na čtvrté rychlostní zkoušce.
První den tak pro Loeba skončil rychle. Poškození však naštěstí nebylo neopravitelné, a tak se Seb do soutěže mohl druhý den vrátit, ovšem se ztrátou 20 minut na čelo. Loeb se postupně prokousával pořadím vzhůru a v sobotu odpoledne mu dopomohla i pomocná ruka od Citroën Junior Teamu, když mladý Rus Evgeny Novikov úmyslně zpomalil, aby se Sebastien před něj dostal. Dřívější mechanické problémy Sebastiena Ogiera také pomohly. Další jezdec Citroën Junior Teamu, Conrad Rautenbach, dobrovolně zastavil na předposlední zkoušce na 13 minut, aby Loebovi dopomohl k osmé pozici.
Neočekávaná nehoda Jariho-Mattiho Latvaly na superspeciálce tak Sebastienovi pomohla ke konečnému sedmému místu. „Nebyla to dobrá rally, je to k co nejrychlejšímu zapomenutí. Začalo to už v pátek, nicméně odvážet dva body není zas tak špatné,“ říká Loeb.
Rally začala, jako již obvykle, bitvou mezi Loebem a rivalem v boji o titul Mikkou Hirvonenem. „Jako obvykle jel Mikko bezvadně. Dominoval pak celou soutěž. Musím říci, že jsem opravdu nečekal, že se mi podaří získat dva body. Když se podívám na situaci v šampionátu, tak to na konci roku mohou být velmi důležité body. Další závod se jede ve Finsku, Mikko je Fin. Myslím, že bude velmi těžké ho porazit. Můžeme říci, že je to nový start šampionátu,“ uzavřel Francouz.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.