Přímo z řecké Akropolis rally přicestoval do České republiky předseda rallyové komise FIA Morrie Chandler, aby navštívil závod mistrovství světa cestovních vozů (FIA WTTC), který se uskuteční na konci týdne v Brně.
Ihned po příletu absolvoval v Praze tiskovou konferenci, kde trpělivě odpovídal na dotazy ohledně budoucnosti mistrovství světa v rally. A mimo jiné prohlásil, že je potřeba zajistit pořadatelům větší svobodu nebo upravit technické specifikace vozů. "V minulých týdnech jsme vedli dlouhá jednání o budoucnosti rally, diskutovali jsme s jednotlivými týmy, organizátory soutěží a lidmi, kteří s nimi mají co do činění," řekl Chandler.
Výsledky těchto jednání, které by se měli týkat i úprav pravidel pro servisní zóny a stanovení typu povrchů rychlostních zkoušek, by měli být v nejbližší době předloženy Světové radě FIA. "Je toho hodně, co by se mělo změnit. Například by pořadatelé měli mít více svobody, oni vědí nejlépe, co je pro ně dobré," doplnil Chandler.
Změny jsou očekávány již v příštím roce, kdy by mělo dojít k posílení pozice vozů kategorie S2000. Ty by měli i nadále spadat do kategorie produkčních aut, ale měl by pro ně být vypsán samostatný pohár. Na Chandlera se v průběhu konference valila jedna otázka za druhou a na přetřes přišla i otázka zařazení Barum rally do kalendáře mistrovství světa. "To je těžký dotaz, je to složité," reagoval s úsměvem Morrie Chandler.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.