Přímo z řecké Akropolis rally přicestoval do České republiky předseda rallyové komise FIA Morrie Chandler, aby navštívil závod mistrovství světa cestovních vozů (FIA WTTC), který se uskuteční na konci týdne v Brně.
Ihned po příletu absolvoval v Praze tiskovou konferenci, kde trpělivě odpovídal na dotazy ohledně budoucnosti mistrovství světa v rally. A mimo jiné prohlásil, že je potřeba zajistit pořadatelům větší svobodu nebo upravit technické specifikace vozů. "V minulých týdnech jsme vedli dlouhá jednání o budoucnosti rally, diskutovali jsme s jednotlivými týmy, organizátory soutěží a lidmi, kteří s nimi mají co do činění," řekl Chandler.
Výsledky těchto jednání, které by se měli týkat i úprav pravidel pro servisní zóny a stanovení typu povrchů rychlostních zkoušek, by měli být v nejbližší době předloženy Světové radě FIA. "Je toho hodně, co by se mělo změnit. Například by pořadatelé měli mít více svobody, oni vědí nejlépe, co je pro ně dobré," doplnil Chandler.
Změny jsou očekávány již v příštím roce, kdy by mělo dojít k posílení pozice vozů kategorie S2000. Ty by měli i nadále spadat do kategorie produkčních aut, ale měl by pro ně být vypsán samostatný pohár. Na Chandlera se v průběhu konference valila jedna otázka za druhou a na přetřes přišla i otázka zařazení Barum rally do kalendáře mistrovství světa. "To je těžký dotaz, je to složité," reagoval s úsměvem Morrie Chandler.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?