Své reprezentační povinnosti si naše posádky, které se zúčastnili Slovinské Rally Saturnus splnili na sto procent. Václav Pech vyhrál a Pavel Valoušek skončil druhý.
Václav Pech - Petr Uhel s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX obhájili loňské prvenství na 32. ročníku Slovinské Rally Saturnus. Posádka Euro Oil Rally Teamu v dnešní druhé etapě ještě zvýšila svůj náskok před druhým Pavlem Valouškem. Ten měl hned na dnešní první rz defekt a na chvíli se propadl na místo třetí. Na něm však zůstal jen jednu rz, hned po následující se vrátil zpět na druhé místo, které si až do cíle pohlídal před Darko Peljhanem, který jako jediný dokázal sekundovat našim posádkám.Hned za tímto Slovincem se umístili další naši. Čtvrtý dojel Daniel Běhálek a hned za ním mladík Jan Černý. Oba vytěžili z problémů Jani Trčeka, který měl problémy s diferenciály a i když se po celou dobu soutěže pohyboval před našimi jezdci, nakonec se propadl na místo deváté. Velmi dobře měl soutěž rozjetou Jan Šlehofer. Až do dvanácté rz dominoval dvoukolkám, na ni však ztratil necelých pět minut a propadl se až na čtvrté místo. Mohutným finišem se mu nakonec podařilo vrátit alespoň na třetí místo, hned za Petra Zedníka, který letos poprvé provětral svůj Ford Fiesta S1600. Vítězem mezi dvoukolkami se stal domácí Uroš Petrič s Citroenem C2 R2.Výsledky Rally Saturnus 1. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX 2:23:06,1 2. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer Evo IX +1:08,1 3. Darko Peljhan – Igor Kacin Mitsubishi Lancer Evo IX +2:17,5 4. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12 +5:40,4 5. Jan Černý – Pavel Kohout Subaru Impreza Sti N12 +6:39,76. Rok Turk – Ložnar Kranjc Peugeot 206 RC +7:46,67. Sašo Vusič – Robert Levstik Mitsubishi Lancer Evo IX +8:15,28. Uroš Petrič – Florjan Rus Citroen C2 R2 +8:42,69. Jani Trček – Mitja Česenj Mitsubishi Lancer Evo IX +8:51,710. Sandi Sedej – Danilo Čelik Mitsubishi Lancer Evo VIII +10:44,711. Petr Zedník – Milan Pražák Ford Fiesta S1600 +12:04,812. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S1600 +12:59,9
Kompletní výsledky zde.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?