Své reprezentační povinnosti si naše posádky, které se zúčastnili Slovinské Rally Saturnus splnili na sto procent. Václav Pech vyhrál a Pavel Valoušek skončil druhý.
Václav Pech - Petr Uhel s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX obhájili loňské prvenství na 32. ročníku Slovinské Rally Saturnus. Posádka Euro Oil Rally Teamu v dnešní druhé etapě ještě zvýšila svůj náskok před druhým Pavlem Valouškem. Ten měl hned na dnešní první rz defekt a na chvíli se propadl na místo třetí. Na něm však zůstal jen jednu rz, hned po následující se vrátil zpět na druhé místo, které si až do cíle pohlídal před Darko Peljhanem, který jako jediný dokázal sekundovat našim posádkám.Hned za tímto Slovincem se umístili další naši. Čtvrtý dojel Daniel Běhálek a hned za ním mladík Jan Černý. Oba vytěžili z problémů Jani Trčeka, který měl problémy s diferenciály a i když se po celou dobu soutěže pohyboval před našimi jezdci, nakonec se propadl na místo deváté. Velmi dobře měl soutěž rozjetou Jan Šlehofer. Až do dvanácté rz dominoval dvoukolkám, na ni však ztratil necelých pět minut a propadl se až na čtvrté místo. Mohutným finišem se mu nakonec podařilo vrátit alespoň na třetí místo, hned za Petra Zedníka, který letos poprvé provětral svůj Ford Fiesta S1600. Vítězem mezi dvoukolkami se stal domácí Uroš Petrič s Citroenem C2 R2.Výsledky Rally Saturnus 1. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX 2:23:06,1 2. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer Evo IX +1:08,1 3. Darko Peljhan – Igor Kacin Mitsubishi Lancer Evo IX +2:17,5 4. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12 +5:40,4 5. Jan Černý – Pavel Kohout Subaru Impreza Sti N12 +6:39,76. Rok Turk – Ložnar Kranjc Peugeot 206 RC +7:46,67. Sašo Vusič – Robert Levstik Mitsubishi Lancer Evo IX +8:15,28. Uroš Petrič – Florjan Rus Citroen C2 R2 +8:42,69. Jani Trček – Mitja Česenj Mitsubishi Lancer Evo IX +8:51,710. Sandi Sedej – Danilo Čelik Mitsubishi Lancer Evo VIII +10:44,711. Petr Zedník – Milan Pražák Ford Fiesta S1600 +12:04,812. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S1600 +12:59,9
Kompletní výsledky zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.