Své reprezentační povinnosti si naše posádky, které se zúčastnili Slovinské Rally Saturnus splnili na sto procent. Václav Pech vyhrál a Pavel Valoušek skončil druhý.
Václav Pech - Petr Uhel s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX obhájili loňské prvenství na 32. ročníku Slovinské Rally Saturnus. Posádka Euro Oil Rally Teamu v dnešní druhé etapě ještě zvýšila svůj náskok před druhým Pavlem Valouškem. Ten měl hned na dnešní první rz defekt a na chvíli se propadl na místo třetí. Na něm však zůstal jen jednu rz, hned po následující se vrátil zpět na druhé místo, které si až do cíle pohlídal před Darko Peljhanem, který jako jediný dokázal sekundovat našim posádkám.Hned za tímto Slovincem se umístili další naši. Čtvrtý dojel Daniel Běhálek a hned za ním mladík Jan Černý. Oba vytěžili z problémů Jani Trčeka, který měl problémy s diferenciály a i když se po celou dobu soutěže pohyboval před našimi jezdci, nakonec se propadl na místo deváté. Velmi dobře měl soutěž rozjetou Jan Šlehofer. Až do dvanácté rz dominoval dvoukolkám, na ni však ztratil necelých pět minut a propadl se až na čtvrté místo. Mohutným finišem se mu nakonec podařilo vrátit alespoň na třetí místo, hned za Petra Zedníka, který letos poprvé provětral svůj Ford Fiesta S1600. Vítězem mezi dvoukolkami se stal domácí Uroš Petrič s Citroenem C2 R2.Výsledky Rally Saturnus 1. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX 2:23:06,1 2. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer Evo IX +1:08,1 3. Darko Peljhan – Igor Kacin Mitsubishi Lancer Evo IX +2:17,5 4. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12 +5:40,4 5. Jan Černý – Pavel Kohout Subaru Impreza Sti N12 +6:39,76. Rok Turk – Ložnar Kranjc Peugeot 206 RC +7:46,67. Sašo Vusič – Robert Levstik Mitsubishi Lancer Evo IX +8:15,28. Uroš Petrič – Florjan Rus Citroen C2 R2 +8:42,69. Jani Trček – Mitja Česenj Mitsubishi Lancer Evo IX +8:51,710. Sandi Sedej – Danilo Čelik Mitsubishi Lancer Evo VIII +10:44,711. Petr Zedník – Milan Pražák Ford Fiesta S1600 +12:04,812. Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart Fiat Punto S1600 +12:59,9
Kompletní výsledky zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?