Na start Slovinské Rally Saturnus se postavilo čtrnáct posádek z České republiky v čele s vicemistrem naší země Václavem Pechem a zatím na této rally dominují.
V pátek jezdci absolvovali superspeciálku na plochodrážním stadionu a dnes na ně čekalo deset měřených testů. Češi se prozatím prezentovali ve velmi dobrém světle, čtyři figurují v první šestici. Ve vedení se drží Václav Pech, před Pavlem Valouškem, oba Mitsubishi Lancer Evo IX. Na dalších dvou místech jsou domácí jezdci Peljhan a Trček se stejnými vozy, kteří tak rozdělili český blok. Protože páté a šesté místo patří Danu Běhálkovi a Janu Černému na totožných vozech Subaru Impreza Sti.
Se soutěží se naopak musel rozloučit Vojtěch Štajf, který havaroval na sedmé RZ z výborného pátého místa. Štěstí tentokrát neměl také nedávný vítěz Rally Lužické Hory Jarek Orsák, kterého zradila technika, stejně jako Lukáše Pondělíčka. Dvoukolkám dominuje domácí Petrič s C2 od Citroenu, který sváděl po celou dnešní etapu souboj o vteřinky s naším Janem Šlehoferem jedoucím s Fiatem Punto S1600. Zítra na posádky čeká šest měřených úseků druhé etapy, doufejme s dobrým koncem pro naše posádky.
Ale jak řekl Pavel Valoušek, bude to ještě hodně těžké: "Zdejší rychlostní zkoušky jsou opravdu velmi náročné. Organizátoři vybrali obtížné tratě. Klidně by se zde mohla konat soutěž mistrovství světa,".
Výsledky Rally Saturnus I. Etapa
1. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX 1:09:41,42. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer Evo IX +19,53. Darko Peljhan – Igor Kacin Mitsubishi Lancer Evo IX +51,94. Jani Trček – Mitja Česenj Mitsubishi Lancer Evo IX +2:46,55. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12 +3:15,26. Jan Černý – Pavel Kohout Subaru Impreza Sti N12 +3:21,9
Kompletní výsledky zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?