Na start Slovinské Rally Saturnus se postavilo čtrnáct posádek z České republiky v čele s vicemistrem naší země Václavem Pechem a zatím na této rally dominují.
V pátek jezdci absolvovali superspeciálku na plochodrážním stadionu a dnes na ně čekalo deset měřených testů. Češi se prozatím prezentovali ve velmi dobrém světle, čtyři figurují v první šestici. Ve vedení se drží Václav Pech, před Pavlem Valouškem, oba Mitsubishi Lancer Evo IX. Na dalších dvou místech jsou domácí jezdci Peljhan a Trček se stejnými vozy, kteří tak rozdělili český blok. Protože páté a šesté místo patří Danu Běhálkovi a Janu Černému na totožných vozech Subaru Impreza Sti.
Se soutěží se naopak musel rozloučit Vojtěch Štajf, který havaroval na sedmé RZ z výborného pátého místa. Štěstí tentokrát neměl také nedávný vítěz Rally Lužické Hory Jarek Orsák, kterého zradila technika, stejně jako Lukáše Pondělíčka. Dvoukolkám dominuje domácí Petrič s C2 od Citroenu, který sváděl po celou dnešní etapu souboj o vteřinky s naším Janem Šlehoferem jedoucím s Fiatem Punto S1600. Zítra na posádky čeká šest měřených úseků druhé etapy, doufejme s dobrým koncem pro naše posádky.
Ale jak řekl Pavel Valoušek, bude to ještě hodně těžké: "Zdejší rychlostní zkoušky jsou opravdu velmi náročné. Organizátoři vybrali obtížné tratě. Klidně by se zde mohla konat soutěž mistrovství světa,".
Výsledky Rally Saturnus I. Etapa
1. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX 1:09:41,42. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer Evo IX +19,53. Darko Peljhan – Igor Kacin Mitsubishi Lancer Evo IX +51,94. Jani Trček – Mitja Česenj Mitsubishi Lancer Evo IX +2:46,55. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12 +3:15,26. Jan Černý – Pavel Kohout Subaru Impreza Sti N12 +3:21,9
Kompletní výsledky zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?