Na start Slovinské Rally Saturnus se postavilo čtrnáct posádek z České republiky v čele s vicemistrem naší země Václavem Pechem a zatím na této rally dominují.
V pátek jezdci absolvovali superspeciálku na plochodrážním stadionu a dnes na ně čekalo deset měřených testů. Češi se prozatím prezentovali ve velmi dobrém světle, čtyři figurují v první šestici. Ve vedení se drží Václav Pech, před Pavlem Valouškem, oba Mitsubishi Lancer Evo IX. Na dalších dvou místech jsou domácí jezdci Peljhan a Trček se stejnými vozy, kteří tak rozdělili český blok. Protože páté a šesté místo patří Danu Běhálkovi a Janu Černému na totožných vozech Subaru Impreza Sti.
Se soutěží se naopak musel rozloučit Vojtěch Štajf, který havaroval na sedmé RZ z výborného pátého místa. Štěstí tentokrát neměl také nedávný vítěz Rally Lužické Hory Jarek Orsák, kterého zradila technika, stejně jako Lukáše Pondělíčka. Dvoukolkám dominuje domácí Petrič s C2 od Citroenu, který sváděl po celou dnešní etapu souboj o vteřinky s naším Janem Šlehoferem jedoucím s Fiatem Punto S1600. Zítra na posádky čeká šest měřených úseků druhé etapy, doufejme s dobrým koncem pro naše posádky.
Ale jak řekl Pavel Valoušek, bude to ještě hodně těžké: "Zdejší rychlostní zkoušky jsou opravdu velmi náročné. Organizátoři vybrali obtížné tratě. Klidně by se zde mohla konat soutěž mistrovství světa,".
Výsledky Rally Saturnus I. Etapa
1. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX 1:09:41,42. Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza Mitsubishi Lancer Evo IX +19,53. Darko Peljhan – Igor Kacin Mitsubishi Lancer Evo IX +51,94. Jani Trček – Mitja Česenj Mitsubishi Lancer Evo IX +2:46,55. Daniel Běhálek – Petr Černohorský Subaru Impreza Sti N12 +3:15,26. Jan Černý – Pavel Kohout Subaru Impreza Sti N12 +3:21,9
Kompletní výsledky zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.