Poté, co parádním výkonem připomněl časy své největší slávy, se Marcus Grönholm možná dočká většího zápřahu v rozjeté sezoně mistrovství světa.
I když se někdejšímu mistru světa nepodařilo portugalskou rally dokončit, ukázal, že má na to se měřit s Loebem a spol. Marcus Grönholm se po první etapě pohyboval na čtvrtém místě, na které ale z taktických důvodů sestoupil – jinak by mohl být druhý. Ve druhém dni už ale Fin chyboval, když už v první erzetě otočil Imprezu přes střechu a po návratu na silnici mu začal unikat olej a musel odstoupit.
Přesto zapůsobil nejenom na fanoušky, kteří tipovali, kde se s podceňovaným Subaru umístí, ale také na šéfy týmu Prodrive. Jak řekl technický ředitel David Lapworth, Prodrive by rád „svezl“ Grönholma i v dalších soutěžích. „Chtěli bychom ve spolupráci pokračovat, abychom ukázali, jaké možnosti naše auto má,“ řekl Lapworth.
Lapworth potvrdil, že rozhovory s Grönholmem ohledně budoucnosti pokračují: „Myslím, že by se Marcusovi spolupráce zamlouvala.“ Pro Prodrive bude ale nezbytně nutné oslovit sponzory. Ti totiž z valné části hradili účast mistrovské posádky v Portugalsku a právě schopnost Prodrivu najít další mecenáše bude pro potenciální starty klíčová. „My se musíme snažit dát mu dobrou nabídku. Usilovně na tom pracujeme, jednáme s pořadateli jednotlivých rally a také hledáme sponzory, kteří by měli zájem,“ uzavřel Lapworth.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.