Poté, co parádním výkonem připomněl časy své největší slávy, se Marcus Grönholm možná dočká většího zápřahu v rozjeté sezoně mistrovství světa.
I když se někdejšímu mistru světa nepodařilo portugalskou rally dokončit, ukázal, že má na to se měřit s Loebem a spol. Marcus Grönholm se po první etapě pohyboval na čtvrtém místě, na které ale z taktických důvodů sestoupil – jinak by mohl být druhý. Ve druhém dni už ale Fin chyboval, když už v první erzetě otočil Imprezu přes střechu a po návratu na silnici mu začal unikat olej a musel odstoupit.
Přesto zapůsobil nejenom na fanoušky, kteří tipovali, kde se s podceňovaným Subaru umístí, ale také na šéfy týmu Prodrive. Jak řekl technický ředitel David Lapworth, Prodrive by rád „svezl“ Grönholma i v dalších soutěžích. „Chtěli bychom ve spolupráci pokračovat, abychom ukázali, jaké možnosti naše auto má,“ řekl Lapworth.
Lapworth potvrdil, že rozhovory s Grönholmem ohledně budoucnosti pokračují: „Myslím, že by se Marcusovi spolupráce zamlouvala.“ Pro Prodrive bude ale nezbytně nutné oslovit sponzory. Ti totiž z valné části hradili účast mistrovské posádky v Portugalsku a právě schopnost Prodrivu najít další mecenáše bude pro potenciální starty klíčová. „My se musíme snažit dát mu dobrou nabídku. Usilovně na tom pracujeme, jednáme s pořadateli jednotlivých rally a také hledáme sponzory, kteří by měli zájem,“ uzavřel Lapworth.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?