O nadcházejícím víkendu čeká dosud neporaženého Patrika Sandella další podnik šampionátu PWRC Vodafone Rali de Portugal, která bude pro sympatického seveřana třetím podnikem v barvách Redbull týmu a zároveň třetím za volantem Škody Fabia S2000.
Svá dvě předchozí vystoupení, jak v Norsku tak na Kypru proměnil ve vítězství a o to se bude snažit i v tomto případě. Nebude to však mít vůbec jednoduché, na startu se objeví silná konkurence v čele s domácím Armindem Araujem, který v předchozí soutěži dlouhou dobu vedl a až technické potíže ho připravili o možné vítězství. Další s plejády domácích jezdců, který by měl těžit ze znalosti tratě a měl by být velkým soupeřem Sandella je Bruno Magalhaes s Peugotem 207 S2000.
Švédský jezdec by si měl také dávat pozor na své severské konkurenty, vyznavače jízdy „dveřmi napřed“ Patrika Flodina a Eyvinda Brynildsena, kdy první usedne do Subaru Impreza N14 a druhý do Mitsubishi Lancer EVO IX. Do boje o přední příčky by je měl také doplnit náš Martin Prokop jedoucí taktéž s Mitsubishi deváté evoluce.
Patrik Sandell - Emil Axelsson Škoda Fabia S2000 Rally Norway 2009
Patrika Sandella tak čeká těžký úkol. Zůstat neporažen i při třetím závodě za volantem Škody Fabia S2000. "Portugalsko je jedna z mých nejoblíbenějších soutěží. Zdejší tratě jsou rychlejší než na Kypru a to je právě to, co se mi v současné době líbí. Bylo by pěkné zde zvítězit, ale budu spokojen i s osmi body za druhé místo. Jak říká Raimund, místní jezdci jsou zde favorité a nesmí se zapomenout na Patrika Flodina," konstatoval Patrik Sandell."Z prvních dvou podniků jsme přivezli dvě vítězství a se stejnou představou jedeme také do Portugalska. Musíme si ale uvědomit, že první místo dosáhneme jen zvýšenou mírou rizika. Nechceme zbytečně riskovat nehodu a budeme se soustředit na získání bodů. Minulost ukázala, že v boji o titul nejsou vítězství tak důležitá," řekl šéf týmu Raimund Baumschlager.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?