Ohlasy jezdců po skončení závěrečné etapy Cyprus Rally.
Návratem do historie by se dal přirovnat právě skončený třetí podnik World Rally Championschip, jehož tři etapy se odehrály jak na asfaltu tak na šotolině stejně jako v minulosti. A jak se s touto změnou vyrovnali jezdci? Sebastien Loeb: "Je to neuvěřitelné padesáté vítězství v Mistrovství světa, je to naprosto úžasné být před tak velkými jmény minulosti, pěkné číslo, ale musíme myslet do budoucna na padesáté první vítězství,".Mikko Hirvonen: "Myslím, že jsme šanci na vítězství ztratili v pátek na asfaltu. Na šotolině jsme byli rychlí, jeli jsme na plno, ale bohužel to nestačilo. Uvidíme, jak to půjde v Portugalsku,".Petter Solberg: "Po Norské Rally jsem byl spokojený, ale teď je to úžasné. Musím poděkovat mechanikům a celému týmu. Auto fungovalo skvěle, jsem šťastný,".
Dani Sordo: "O třetí místo jsme přišli v nejdelší zkoušce dnešní etapy, uprostřed jsme ztratili hodně času, ale jsem rád, že jsme získali body pro tým,".Matthew Wilson: "Páté místo je skvělé, celý víkend jsme zajížděli dobré časy. Chtěl jsem jet rychleji, ale už to nešlo,".Conrad Rautenbach: "Byl to strašně těžký víkend, dnes jsme přišli o Novikova a v závěru o Ogiera a tak jsem rád za body pro tým. Šesté místo je dobré,".
Conrad Rautenbach - Daniel Barritt Citroen C4 WRC
Martin Prokop: "Bylo těžké rozhodnout se pro tuto soutěž, ale dopadla pro nás sobře. V pátek jsme si vytvořili náskok a pak jsme si jen udržovali pozici. V sobotu na nás Michal hodně tlačil, vše jsme zvládli a je to krásné,"Michal Kosciuszko: "Měli jsme smůlu první den na asfaltu. Na šotolině jsme jeli rovnocenně s Martinem. Je to pro nás dobrý začátek sezony, už se těším na další rally,".Aaron Burkart: "Na Kypru jsme startovali podruhé, naposledy před třemi lety s Lancere, ale teď jsme dojeli do cíle. Škoda pátečních problémů, ztratili jsme mnoho času a rally pro nás skončila. Pak už jsem do cíle jel pomalu,".Patrik Sandell: "Celou soutěž jsme jeli na maximum až na hranici na hranici možností auta. Před nejdelší zkouškou, která rozhodla jsme udělali nějaké úpravy na autě, zlepšila se trakce a auto bylo perfektní.Je to paráda vyhrát podruhé za sebou,".Armindo Araujo: "Na dnešním prvním testu jsme zničili převodovku, kterou sice mechanici z části opravili, ale na nejdelším dnešním testu jsem musel jet pomalu. Patrik se tak dostal přede mne, ale to je rally, druhé místo je dobré,".
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.