Ohlasy jezdců po skončení závěrečné etapy Cyprus Rally.
Návratem do historie by se dal přirovnat právě skončený třetí podnik World Rally Championschip, jehož tři etapy se odehrály jak na asfaltu tak na šotolině stejně jako v minulosti. A jak se s touto změnou vyrovnali jezdci? Sebastien Loeb: "Je to neuvěřitelné padesáté vítězství v Mistrovství světa, je to naprosto úžasné být před tak velkými jmény minulosti, pěkné číslo, ale musíme myslet do budoucna na padesáté první vítězství,".Mikko Hirvonen: "Myslím, že jsme šanci na vítězství ztratili v pátek na asfaltu. Na šotolině jsme byli rychlí, jeli jsme na plno, ale bohužel to nestačilo. Uvidíme, jak to půjde v Portugalsku,".Petter Solberg: "Po Norské Rally jsem byl spokojený, ale teď je to úžasné. Musím poděkovat mechanikům a celému týmu. Auto fungovalo skvěle, jsem šťastný,".
Dani Sordo: "O třetí místo jsme přišli v nejdelší zkoušce dnešní etapy, uprostřed jsme ztratili hodně času, ale jsem rád, že jsme získali body pro tým,".Matthew Wilson: "Páté místo je skvělé, celý víkend jsme zajížděli dobré časy. Chtěl jsem jet rychleji, ale už to nešlo,".Conrad Rautenbach: "Byl to strašně těžký víkend, dnes jsme přišli o Novikova a v závěru o Ogiera a tak jsem rád za body pro tým. Šesté místo je dobré,".
Conrad Rautenbach - Daniel Barritt Citroen C4 WRC
Martin Prokop: "Bylo těžké rozhodnout se pro tuto soutěž, ale dopadla pro nás sobře. V pátek jsme si vytvořili náskok a pak jsme si jen udržovali pozici. V sobotu na nás Michal hodně tlačil, vše jsme zvládli a je to krásné,"Michal Kosciuszko: "Měli jsme smůlu první den na asfaltu. Na šotolině jsme jeli rovnocenně s Martinem. Je to pro nás dobrý začátek sezony, už se těším na další rally,".Aaron Burkart: "Na Kypru jsme startovali podruhé, naposledy před třemi lety s Lancere, ale teď jsme dojeli do cíle. Škoda pátečních problémů, ztratili jsme mnoho času a rally pro nás skončila. Pak už jsem do cíle jel pomalu,".Patrik Sandell: "Celou soutěž jsme jeli na maximum až na hranici na hranici možností auta. Před nejdelší zkouškou, která rozhodla jsme udělali nějaké úpravy na autě, zlepšila se trakce a auto bylo perfektní.Je to paráda vyhrát podruhé za sebou,".Armindo Araujo: "Na dnešním prvním testu jsme zničili převodovku, kterou sice mechanici z části opravili, ale na nejdelším dnešním testu jsem musel jet pomalu. Patrik se tak dostal přede mne, ale to je rally, druhé místo je dobré,".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.