Poté, co se Meekovi podařilo vyhrát každou zkoušku prvního dne, musel do druhého dne startovat jako první. To byla těžká pozice pro Krise Meeka, jezdce týmu Peugeot UK, ale svoji misi úspěšně dokončil.
Hned na první zkoušce ztratil 11 vteřin na za ním jedoucího Giandomenica Bassa s Abarthem. V Krisův neprospěch hovořila volba tvrdší směsi pneumatik (Basso jel na měkčích), ale také čištění tratě. Proto poslední den sliboval zajímavý finiš. Do servisu se vedení Brita smrsklo na 27s. Meeke se ale nevzdal, na další RZ zabral a na Bassa najel 12 sekund. Nakonec Meekovi kryl záda Nicolas Vouilloz, jemuž jeho Peugeot 207 S2000 připravuje belgický Kronos Racing. Vouilloz využil zaváhání Bassa a na předposlední zkoušce se dostal na druhou příčku. Kris Meeke zaznamenal svoje první vítězství v IRC, když měl náskok 26 vteřin na Vouilloze. Zlepšil si tak náladu po nepovedeném Monte Carlu, kde havaroval a svůj vůz pořádně rozbil. Posádka Kris Meeke a Paul Nagle získala na cestě za svým vítězstvím 9 ze 13 možných nejrychlejších časů. Zajistili tak pro Peugeot již druhou výhru v letošním roce.„Absolutně spokojený, je to neuvěřitelný pocit. Je to jedna z nejlepších rally, které jsem kdy zkusil. Od startu do cíle to bylo neuvěřitelně zajímavé, zkoušky neuvěřitelně zábavné. Měl jsem dobrý pocit z auta. S týmem jsme si také rozuměli, nakonec to vyústilo ve vítězství. Bylo to fantastické,“ říká Meeke. S úsměvem pak dodává: „Myslím, že dnes večer uděláme nějakou menší party.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?