Poté, co se Meekovi podařilo vyhrát každou zkoušku prvního dne, musel do druhého dne startovat jako první. To byla těžká pozice pro Krise Meeka, jezdce týmu Peugeot UK, ale svoji misi úspěšně dokončil.
Hned na první zkoušce ztratil 11 vteřin na za ním jedoucího Giandomenica Bassa s Abarthem. V Krisův neprospěch hovořila volba tvrdší směsi pneumatik (Basso jel na měkčích), ale také čištění tratě. Proto poslední den sliboval zajímavý finiš. Do servisu se vedení Brita smrsklo na 27s. Meeke se ale nevzdal, na další RZ zabral a na Bassa najel 12 sekund. Nakonec Meekovi kryl záda Nicolas Vouilloz, jemuž jeho Peugeot 207 S2000 připravuje belgický Kronos Racing. Vouilloz využil zaváhání Bassa a na předposlední zkoušce se dostal na druhou příčku. Kris Meeke zaznamenal svoje první vítězství v IRC, když měl náskok 26 vteřin na Vouilloze. Zlepšil si tak náladu po nepovedeném Monte Carlu, kde havaroval a svůj vůz pořádně rozbil. Posádka Kris Meeke a Paul Nagle získala na cestě za svým vítězstvím 9 ze 13 možných nejrychlejších časů. Zajistili tak pro Peugeot již druhou výhru v letošním roce.„Absolutně spokojený, je to neuvěřitelný pocit. Je to jedna z nejlepších rally, které jsem kdy zkusil. Od startu do cíle to bylo neuvěřitelně zajímavé, zkoušky neuvěřitelně zábavné. Měl jsem dobrý pocit z auta. S týmem jsme si také rozuměli, nakonec to vyústilo ve vítězství. Bylo to fantastické,“ říká Meeke. S úsměvem pak dodává: „Myslím, že dnes večer uděláme nějakou menší party.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?