Malý návrat velkého jezdce se chystá pro Rally Portugal 2009.
Jedenačtyřicetiletý Fin Marcus Gronholm se vrací na trať světového šampionátu. Nebude to jen do role předjezdce, ale uvidíme jej v ostrém nasazení.
Gronholm pojede s vozem Subaru Impreza WRC poslední specifikace. Vůz provozuje Prodrive. Změny na místě spolujezdce se nekonají, takže jej bude navigovat Timo Rautiainen.
"Rozhodnutí o návratu jsem udělal teprve nedávno" říká Marcus Gronholm a dodává: "Odpočinul jsem si a teď si možná hloupě říkám, že je čas si rally užívat a bavit se jízdou," .
"Nejedu na vítězství. Několik prvních zkoušek si počkám, jak rychlí jsou ostatní kluci. Pak se uvidí. Hlavní úkol je cítit se v pohodě. Hlavně na tratích, které z loňska trochu znám, " dodává Marcus Gronholm.
Marcuse čeká velká porce testování. A jaké je Subaru WRC? "Měl jsem možnost se lehce s autem svézt v Norsku. Naplánoval jsme zde další testy na Březen. Asi uděláme několik změn, ale dnes zatím nemůžu říct jaké to auto je. Vše nasvědčuej tomu, že dokážeme zajet dobré časy," uzavírá povídání Gronholm.
Šéf Prodrivu Richard Taylor k tomu říká: "S Marcusem Gronholmem jsme se kontaktovali už před koncem loňské sezóny, což není tajemstvím. Uděláme vše pro to, aby se cítil v autě jako ryba ve vodě,".
Marcus Gronholm - Timo Rautiainen pojedou s vozem Subaru Impreza WRC, se kterým jeli Solberg s Atkinsonem v loňské sezóně Rally Great Britain. Vůz bude osazen tlumiči Öhlins. "Je pravda, že za současného stavu nemůžeme plně homologovat vůz 2009. Proto Marcus bude mít k dispozici to nejlepší co může mít v rámci našich možností, " uzavírá Richard Taylor.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?