Před další soutěží šampionátu WRC, je optimisticky naladěný celý Stobart VK M – Sport Rally Team. Po první soutěži Rally Ireland má na svém kontě osm bodů do hodnocení týmů.
Stejně jako v Irsku, budou do týmového hodnocení nominováni Urmo Aava a Henning Solberg. Především Henning hýří optimismem, protože zimní podmínky jaké panují v okolí Hamaru, mu budou vyhovovat. Přeci jen se cítí na sněhu jako ryba ve vodě a nahrávat mu bude i domácí prostředí, stejně jako sebevědomí, které si zvedl při Rally Ireland čtvrtým místem.
Urmo Aava také určitě neprodá kůži lacino, na minulé soutěži až do svého výletu mimo trať předváděl výborné výkony. Konečné desáté místo nebylo rozhodně jeho maximem a lze předpokládat, že se bude objevovat v pořadí mezi nejlepšími. A pokud neudělá chybu může to být černý kůň soutěže.
Jako třetí se na start postaví Matthew Wilson u kterého lze předpokládat standartní výkon, založený především na snaze dojet do cíle a těžit z chyb soupeřů.
“Na tuto rally se strašně těším, v Irsku jsme zajeli perfektní výsledek. Snad se nám podaří ho zopakovat, top-tři by bylo skvělé. Všichni hovoří o mém velkém souboji s Petterem, ale já chci jet tak, jak budu nejlépe schopen. Myslím, že tato rally bude naprosto skvělá a vzrušující pro všechny fanoušky,” řekl Hennig Solberg.
“My jsme měli slušný start do sezony a na Norsko se opravdu těším. Slyšel jsem že tratě jsou ve skvělém stavu. Před soutěží máme ještě jeden test, kde si podmínky vyzkoušíme přímo, abychom se vyvarovali zbytečných chyb při závodě,” řekl Urmo Aava.
“Už se nemůžu dočkat startu soutěže, je to opravdu jedinečný zážitek tady v Norsku. Viděl jsem pár fotek z trati a podmínky jsou fantastické. Jedinou neznámou jsou nové pneumatiky, které si však budu moci vyzkoušet při pondělním testu. V Irsku jsme začali dobře a zde se budu snažit o co největší počet bodů do klasifikace jezdců,” řekl Matthew Wilson.
“Věřím že Norsko bude fantastickou soutěží pro Stobart. Henning zde již v minulosti svoji rychlost ukázal, že bude v top-tři není vyloučeno. Urmo i Matthew mají take svoji rychlost na tomto povrchu a je to pro Stobart velká šance získat body do hodnocení týmů,” řekl Malcolm Wilson.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.