Před další soutěží šampionátu WRC, je optimisticky naladěný celý Stobart VK M – Sport Rally Team. Po první soutěži Rally Ireland má na svém kontě osm bodů do hodnocení týmů.
Stejně jako v Irsku, budou do týmového hodnocení nominováni Urmo Aava a Henning Solberg. Především Henning hýří optimismem, protože zimní podmínky jaké panují v okolí Hamaru, mu budou vyhovovat. Přeci jen se cítí na sněhu jako ryba ve vodě a nahrávat mu bude i domácí prostředí, stejně jako sebevědomí, které si zvedl při Rally Ireland čtvrtým místem.
Urmo Aava také určitě neprodá kůži lacino, na minulé soutěži až do svého výletu mimo trať předváděl výborné výkony. Konečné desáté místo nebylo rozhodně jeho maximem a lze předpokládat, že se bude objevovat v pořadí mezi nejlepšími. A pokud neudělá chybu může to být černý kůň soutěže.
Jako třetí se na start postaví Matthew Wilson u kterého lze předpokládat standartní výkon, založený především na snaze dojet do cíle a těžit z chyb soupeřů.
“Na tuto rally se strašně těším, v Irsku jsme zajeli perfektní výsledek. Snad se nám podaří ho zopakovat, top-tři by bylo skvělé. Všichni hovoří o mém velkém souboji s Petterem, ale já chci jet tak, jak budu nejlépe schopen. Myslím, že tato rally bude naprosto skvělá a vzrušující pro všechny fanoušky,” řekl Hennig Solberg.
“My jsme měli slušný start do sezony a na Norsko se opravdu těším. Slyšel jsem že tratě jsou ve skvělém stavu. Před soutěží máme ještě jeden test, kde si podmínky vyzkoušíme přímo, abychom se vyvarovali zbytečných chyb při závodě,” řekl Urmo Aava.
“Už se nemůžu dočkat startu soutěže, je to opravdu jedinečný zážitek tady v Norsku. Viděl jsem pár fotek z trati a podmínky jsou fantastické. Jedinou neznámou jsou nové pneumatiky, které si však budu moci vyzkoušet při pondělním testu. V Irsku jsme začali dobře a zde se budu snažit o co největší počet bodů do klasifikace jezdců,” řekl Matthew Wilson.
“Věřím že Norsko bude fantastickou soutěží pro Stobart. Henning zde již v minulosti svoji rychlost ukázal, že bude v top-tři není vyloučeno. Urmo i Matthew mají take svoji rychlost na tomto povrchu a je to pro Stobart velká šance získat body do hodnocení týmů,” řekl Malcolm Wilson.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?