Před další soutěží šampionátu WRC, je optimisticky naladěný celý Stobart VK M – Sport Rally Team. Po první soutěži Rally Ireland má na svém kontě osm bodů do hodnocení týmů.
Stejně jako v Irsku, budou do týmového hodnocení nominováni Urmo Aava a Henning Solberg. Především Henning hýří optimismem, protože zimní podmínky jaké panují v okolí Hamaru, mu budou vyhovovat. Přeci jen se cítí na sněhu jako ryba ve vodě a nahrávat mu bude i domácí prostředí, stejně jako sebevědomí, které si zvedl při Rally Ireland čtvrtým místem.
Urmo Aava také určitě neprodá kůži lacino, na minulé soutěži až do svého výletu mimo trať předváděl výborné výkony. Konečné desáté místo nebylo rozhodně jeho maximem a lze předpokládat, že se bude objevovat v pořadí mezi nejlepšími. A pokud neudělá chybu může to být černý kůň soutěže.
Jako třetí se na start postaví Matthew Wilson u kterého lze předpokládat standartní výkon, založený především na snaze dojet do cíle a těžit z chyb soupeřů.
“Na tuto rally se strašně těším, v Irsku jsme zajeli perfektní výsledek. Snad se nám podaří ho zopakovat, top-tři by bylo skvělé. Všichni hovoří o mém velkém souboji s Petterem, ale já chci jet tak, jak budu nejlépe schopen. Myslím, že tato rally bude naprosto skvělá a vzrušující pro všechny fanoušky,” řekl Hennig Solberg.
“My jsme měli slušný start do sezony a na Norsko se opravdu těším. Slyšel jsem že tratě jsou ve skvělém stavu. Před soutěží máme ještě jeden test, kde si podmínky vyzkoušíme přímo, abychom se vyvarovali zbytečných chyb při závodě,” řekl Urmo Aava.
“Už se nemůžu dočkat startu soutěže, je to opravdu jedinečný zážitek tady v Norsku. Viděl jsem pár fotek z trati a podmínky jsou fantastické. Jedinou neznámou jsou nové pneumatiky, které si však budu moci vyzkoušet při pondělním testu. V Irsku jsme začali dobře a zde se budu snažit o co největší počet bodů do klasifikace jezdců,” řekl Matthew Wilson.
“Věřím že Norsko bude fantastickou soutěží pro Stobart. Henning zde již v minulosti svoji rychlost ukázal, že bude v top-tři není vyloučeno. Urmo i Matthew mají take svoji rychlost na tomto povrchu a je to pro Stobart velká šance získat body do hodnocení týmů,” řekl Malcolm Wilson.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?