Nový jezdec Stobartu Urmo Aava je s desátou příčkou z Irské rally poměrně spokojený. Poté, co udělal na poslední zkoušce prvního dne poměrně velkou chybu a musel ze soutěže odstoupit, je to solidní výsledek.
Aava, který jel svoji první soutěž za M-Sport s Focusem RS WRC08, začal hodně dobře, když se držel v popředí výsledkové listiny a na Sebastiena Loeba ztrácel jen 6,7 sekundy. Nicméně jeho naděje na slušný výsledek se rozplynuly na RZ6 (test Aughnasheelan), když 6,6 kilometru po startu z 25,19 km zaparkoval svůj vůz do příkopu.
I přes tuto nepříjemnost byl Estonec schopný v rally pokračovat, když se vrátil pomoci systému SuperRally do druhého dne soutěže. Ztrátu dokázal poměrně solidně stáhnout a nakonec vybojovat 3 body pro tým. „Jsem šťastný, že se nám podařilo hned při první soutěži pro tým vést rally a nakonec jsme získali i nějaké body. Tato rally pro nás byla zajímavá, protože jsme strávili dost času ve voze, se kterým se ještě seznamujeme. Dalo nám to hodně poznatků. Auto jelo velmi dobře a neměli jsme s ním žádný problém. Bohužel jsme udělali jednu chybu, ta nás stála hodně času, ale jinak byl celý víkend bez problémů,“ říká Estonec.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?