Nový jezdec Stobartu Urmo Aava je s desátou příčkou z Irské rally poměrně spokojený. Poté, co udělal na poslední zkoušce prvního dne poměrně velkou chybu a musel ze soutěže odstoupit, je to solidní výsledek.
Aava, který jel svoji první soutěž za M-Sport s Focusem RS WRC08, začal hodně dobře, když se držel v popředí výsledkové listiny a na Sebastiena Loeba ztrácel jen 6,7 sekundy. Nicméně jeho naděje na slušný výsledek se rozplynuly na RZ6 (test Aughnasheelan), když 6,6 kilometru po startu z 25,19 km zaparkoval svůj vůz do příkopu.
I přes tuto nepříjemnost byl Estonec schopný v rally pokračovat, když se vrátil pomoci systému SuperRally do druhého dne soutěže. Ztrátu dokázal poměrně solidně stáhnout a nakonec vybojovat 3 body pro tým. „Jsem šťastný, že se nám podařilo hned při první soutěži pro tým vést rally a nakonec jsme získali i nějaké body. Tato rally pro nás byla zajímavá, protože jsme strávili dost času ve voze, se kterým se ještě seznamujeme. Dalo nám to hodně poznatků. Auto jelo velmi dobře a neměli jsme s ním žádný problém. Bohužel jsme udělali jednu chybu, ta nás stála hodně času, ale jinak byl celý víkend bez problémů,“ říká Estonec.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?