To je otázka, které při úvahách o budoucnosti světové rally vyvstává asi nejčastěji. Jak se zdá, najít zázračný kompromis mezi divácky atraktivními vozy WRC s turbem a provozně hospodárnějšími vozy S2000 bez něj nebude lehké.
Asi většina soudných fanoušků se shodne na tom, že právě se konající Irská rally nám nabízí pouze žalostné obrázky. Málo startujících, na špici v podstatě jen dvě značky. Po počátečním vyčkávání se velmi brzo dostal do čela Loeb následovaný týmovým kolegou a nyní se jen čeká, kdo z jezdců zachybuje. V napínavosti a různorodosti startovního pole snad ani nesnese porovnání s Rallye Monte Carlo, která se minulý týden jela nově jako součást seriálu IRC. Tedy nejvyšší čas, aby se pánové od FIA a nového promotéra ISC sešli za společným stolem a vyřešili vzniklou situaci kolem nástupnických vozů.
Ty by se v mistrovství světa měly objevit již v příštím roce a nahradit současné, již neúnosné vozy WRC (World Rally Cars). Pokud by to bylo nutné, tak dokonce bez plánovaného kitu s turbem. To by zřejmě přilákalo do šampionátu další automobilky a mohlo by to také částečně oslabit konkurenční šampionát IRC.
Dravé průjezdy zatáčkami. V tom asi vozy S2000 bez turba za vozy WRC zaostávají nejvíc.
„Musíme se na to však dívat ze dvou stran. Přirozeně se musí každý produkt, který chápeme jako světovou špičku, něčím jedinečným odlišovat od ostatních. To jsou právě pro nás vozy specifikace WRC, potažmo budoucí vozy Super2000 s turbem. Ale jako promotéři musíme také brát ohled na to, aby se našeho šampionátu chtělo účastnit co nejvíce automobilek, a nyní se zdá, že většinu z nich by zajímaly spíše vozy Super2000 v dnešní podobě, tedy bez turba,“ vysvětloval Simon Long, ředitel ISC.
Konečné rozhodnutí by mělo padnout po březnovém zasedání FIA. Do té doby by mělo být jasné, kolik výrobců se postaví za tento návrh a kolik proti. „Zatím jsme to neměli možnost projednat se všemi. V součastné době již existuje skupina výrobců, kteří by chtěli jezdit s turbem, jiní zase bez něj,“ uvedl dále Long.
Připomeňme jen, že velké debaty okolo nástupců vozů WRC se vedou i mezi jezdci. Sebastian Loeb dokonce prohlásil, že pokud vozy WRC nahradí vozy Super2000 bez turba, rally se pro něj stane nezajímavá a ze šampionátu odejde. Pouhé "naroubování" turba do současných Super2000 se však jeví spíše jen jako laciný a technicky značně nedořešený slib...
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.