To je otázka, které při úvahách o budoucnosti světové rally vyvstává asi nejčastěji. Jak se zdá, najít zázračný kompromis mezi divácky atraktivními vozy WRC s turbem a provozně hospodárnějšími vozy S2000 bez něj nebude lehké.
Asi většina soudných fanoušků se shodne na tom, že právě se konající Irská rally nám nabízí pouze žalostné obrázky. Málo startujících, na špici v podstatě jen dvě značky. Po počátečním vyčkávání se velmi brzo dostal do čela Loeb následovaný týmovým kolegou a nyní se jen čeká, kdo z jezdců zachybuje. V napínavosti a různorodosti startovního pole snad ani nesnese porovnání s Rallye Monte Carlo, která se minulý týden jela nově jako součást seriálu IRC. Tedy nejvyšší čas, aby se pánové od FIA a nového promotéra ISC sešli za společným stolem a vyřešili vzniklou situaci kolem nástupnických vozů.
Ty by se v mistrovství světa měly objevit již v příštím roce a nahradit současné, již neúnosné vozy WRC (World Rally Cars). Pokud by to bylo nutné, tak dokonce bez plánovaného kitu s turbem. To by zřejmě přilákalo do šampionátu další automobilky a mohlo by to také částečně oslabit konkurenční šampionát IRC.
Dravé průjezdy zatáčkami. V tom asi vozy S2000 bez turba za vozy WRC zaostávají nejvíc.
„Musíme se na to však dívat ze dvou stran. Přirozeně se musí každý produkt, který chápeme jako světovou špičku, něčím jedinečným odlišovat od ostatních. To jsou právě pro nás vozy specifikace WRC, potažmo budoucí vozy Super2000 s turbem. Ale jako promotéři musíme také brát ohled na to, aby se našeho šampionátu chtělo účastnit co nejvíce automobilek, a nyní se zdá, že většinu z nich by zajímaly spíše vozy Super2000 v dnešní podobě, tedy bez turba,“ vysvětloval Simon Long, ředitel ISC.
Konečné rozhodnutí by mělo padnout po březnovém zasedání FIA. Do té doby by mělo být jasné, kolik výrobců se postaví za tento návrh a kolik proti. „Zatím jsme to neměli možnost projednat se všemi. V součastné době již existuje skupina výrobců, kteří by chtěli jezdit s turbem, jiní zase bez něj,“ uvedl dále Long.
Připomeňme jen, že velké debaty okolo nástupců vozů WRC se vedou i mezi jezdci. Sebastian Loeb dokonce prohlásil, že pokud vozy WRC nahradí vozy Super2000 bez turba, rally se pro něj stane nezajímavá a ze šampionátu odejde. Pouhé "naroubování" turba do současných Super2000 se však jeví spíše jen jako laciný a technicky značně nedořešený slib...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?