Svět a hlavně Amerika se zmítá ve finanční krizi, ale přesto se zdá, že jedna z nejméně populárních motoristických disciplín USA bude vzkvétat. Tato země, známá především okruhovými závody, má připraven svůj kalendář Národní rally série, Rally America.
Rally America bude čítat devět podniků a její začátek je již o nadcházejícím víkendu, kdy startuje Snow Drift National Rally v Atlantě. Název napovídá, že se bude jednat o rize zimní soutěž.
„Větší zájem sponzorů o tuto disciplínu, přilákal i větší počet kvalitních pilotů,“ říká generální ředitel série J. B. Niday. A jak je v zemi velkých možností zvykem, rally si chtějí vyzkoušet jezdci z různých disciplín.
Na startu by se měl opět objevit obhájce prvenství, u nás velice známý Travis Pastrana (Subaru Impreza STI – třída open class), dále jeho týmový kolega Ken Block (Subaru Impreza STI – open class), Tanner Foust (Subaru Impera STI – open class), Andrew Comrie – Picard (Mitsubishi Lancer EVO IX RS – open class) a vítěz Snow Drift Rally 2008 Antoine L’Estage (Hyundai Tiburon – open class). Velkým konkurentem by měl být nováček, Polský závodník Andy Mancin a další z plejády “Amerických šoumenů“ Dave Mirra nebo obhájce vítězství v PGT Pat Moro (Subaru Impreza WRX – SP)
Malá změna je patrná v rozdělení tříd, zůstává třída open class a naopak třídu PGT střídá třída SP, což znamená vysoce výkonné vozy s minimální úpravou např.(Subaru Impreza WRX STI, Mitsubishi Lancer EVO). Na start se mohou postavit také vozy s pohonem jedné nápravy, spadající do třídy 2WD. Hlavní favorité se však rekrutují z třídy open class. Kdo se stane vítězem? To nám napoví první soutěž, Snow Drift National Rally 30 – 31. 1. 2009.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.