Svět a hlavně Amerika se zmítá ve finanční krizi, ale přesto se zdá, že jedna z nejméně populárních motoristických disciplín USA bude vzkvétat. Tato země, známá především okruhovými závody, má připraven svůj kalendář Národní rally série, Rally America.
Rally America bude čítat devět podniků a její začátek je již o nadcházejícím víkendu, kdy startuje Snow Drift National Rally v Atlantě. Název napovídá, že se bude jednat o rize zimní soutěž.
„Větší zájem sponzorů o tuto disciplínu, přilákal i větší počet kvalitních pilotů,“ říká generální ředitel série J. B. Niday. A jak je v zemi velkých možností zvykem, rally si chtějí vyzkoušet jezdci z různých disciplín.
Na startu by se měl opět objevit obhájce prvenství, u nás velice známý Travis Pastrana (Subaru Impreza STI – třída open class), dále jeho týmový kolega Ken Block (Subaru Impreza STI – open class), Tanner Foust (Subaru Impera STI – open class), Andrew Comrie – Picard (Mitsubishi Lancer EVO IX RS – open class) a vítěz Snow Drift Rally 2008 Antoine L’Estage (Hyundai Tiburon – open class). Velkým konkurentem by měl být nováček, Polský závodník Andy Mancin a další z plejády “Amerických šoumenů“ Dave Mirra nebo obhájce vítězství v PGT Pat Moro (Subaru Impreza WRX – SP)
Malá změna je patrná v rozdělení tříd, zůstává třída open class a naopak třídu PGT střídá třída SP, což znamená vysoce výkonné vozy s minimální úpravou např.(Subaru Impreza WRX STI, Mitsubishi Lancer EVO). Na start se mohou postavit také vozy s pohonem jedné nápravy, spadající do třídy 2WD. Hlavní favorité se však rekrutují z třídy open class. Kdo se stane vítězem? To nám napoví první soutěž, Snow Drift National Rally 30 – 31. 1. 2009.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?