Svět a hlavně Amerika se zmítá ve finanční krizi, ale přesto se zdá, že jedna z nejméně populárních motoristických disciplín USA bude vzkvétat. Tato země, známá především okruhovými závody, má připraven svůj kalendář Národní rally série, Rally America.
Rally America bude čítat devět podniků a její začátek je již o nadcházejícím víkendu, kdy startuje Snow Drift National Rally v Atlantě. Název napovídá, že se bude jednat o rize zimní soutěž.
„Větší zájem sponzorů o tuto disciplínu, přilákal i větší počet kvalitních pilotů,“ říká generální ředitel série J. B. Niday. A jak je v zemi velkých možností zvykem, rally si chtějí vyzkoušet jezdci z různých disciplín.
Na startu by se měl opět objevit obhájce prvenství, u nás velice známý Travis Pastrana (Subaru Impreza STI – třída open class), dále jeho týmový kolega Ken Block (Subaru Impreza STI – open class), Tanner Foust (Subaru Impera STI – open class), Andrew Comrie – Picard (Mitsubishi Lancer EVO IX RS – open class) a vítěz Snow Drift Rally 2008 Antoine L’Estage (Hyundai Tiburon – open class). Velkým konkurentem by měl být nováček, Polský závodník Andy Mancin a další z plejády “Amerických šoumenů“ Dave Mirra nebo obhájce vítězství v PGT Pat Moro (Subaru Impreza WRX – SP)
Malá změna je patrná v rozdělení tříd, zůstává třída open class a naopak třídu PGT střídá třída SP, což znamená vysoce výkonné vozy s minimální úpravou např.(Subaru Impreza WRX STI, Mitsubishi Lancer EVO). Na start se mohou postavit také vozy s pohonem jedné nápravy, spadající do třídy 2WD. Hlavní favorité se však rekrutují z třídy open class. Kdo se stane vítězem? To nám napoví první soutěž, Snow Drift National Rally 30 – 31. 1. 2009.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?