Estonec Urmo Aava se v letošním roce opět objeví v seriálu MS. Letos ovšem s Focusem WRC. Na první rally v Irsku pojede s Focusem týmu Stobart. Moc dobře si přitom uvědomuje, jaká šance se mu tím nabízí.
Urmo může být velmi spokojen. Zatímco některá esa rallysportu jsou ještě pořád bez angažmá na letošní rok, tak on má svých osm startů za Stobart jistých. „Sezona za tým Stobart je pro mě opravdu skvělá příležitost. Zažili jsme po skončení minulé sezóny těžké časy, kdy hned dva týmy odešly. Proto si moc dobře uvědomuji, jaké štěstí mám. Dostal jsem možnost závodit za tak silný tým, jakým Stobart je,“ přiznává Urmo.„Chci z této příležitosti vytěžit to nejlepší, co jde,“ říká Estonec, který ale přiznává, že v Irsku zrovna moc riskovat nebude. „Z mého prvního startu v Irsku, který byl před dvěma lety, si vzpomínám, že rozdílná přilnavost na každé RZ byla velkým problémem. Asfalt se pravidelně měnil, ale nejhorší to bylo na zkouškách, kde byl uprostřed tratě zelený pruh trávy.“„Určitě se bude jednat o jednu z nejtěžších soutěží. Možná se přiblíží i legendárnímu Monte, částečně by se mohla soutěž podobat Finku (jezdí se tam také velmi rychle). Musím najít dobrý rytmus, ale nejdůležitější bude, abych dovezl vůz v pořádku do cíle. V této rally se nebudu moc snažit atakovat přední příčky.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?