Estonec Urmo Aava se v letošním roce opět objeví v seriálu MS. Letos ovšem s Focusem WRC. Na první rally v Irsku pojede s Focusem týmu Stobart. Moc dobře si přitom uvědomuje, jaká šance se mu tím nabízí.
Urmo může být velmi spokojen. Zatímco některá esa rallysportu jsou ještě pořád bez angažmá na letošní rok, tak on má svých osm startů za Stobart jistých. „Sezona za tým Stobart je pro mě opravdu skvělá příležitost. Zažili jsme po skončení minulé sezóny těžké časy, kdy hned dva týmy odešly. Proto si moc dobře uvědomuji, jaké štěstí mám. Dostal jsem možnost závodit za tak silný tým, jakým Stobart je,“ přiznává Urmo.„Chci z této příležitosti vytěžit to nejlepší, co jde,“ říká Estonec, který ale přiznává, že v Irsku zrovna moc riskovat nebude. „Z mého prvního startu v Irsku, který byl před dvěma lety, si vzpomínám, že rozdílná přilnavost na každé RZ byla velkým problémem. Asfalt se pravidelně měnil, ale nejhorší to bylo na zkouškách, kde byl uprostřed tratě zelený pruh trávy.“„Určitě se bude jednat o jednu z nejtěžších soutěží. Možná se přiblíží i legendárnímu Monte, částečně by se mohla soutěž podobat Finku (jezdí se tam také velmi rychle). Musím najít dobrý rytmus, ale nejdůležitější bude, abych dovezl vůz v pořádku do cíle. V této rally se nebudu moc snažit atakovat přední příčky.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.