Estonec Urmo Aava se v letošním roce opět objeví v seriálu MS. Letos ovšem s Focusem WRC. Na první rally v Irsku pojede s Focusem týmu Stobart. Moc dobře si přitom uvědomuje, jaká šance se mu tím nabízí.
Urmo může být velmi spokojen. Zatímco některá esa rallysportu jsou ještě pořád bez angažmá na letošní rok, tak on má svých osm startů za Stobart jistých. „Sezona za tým Stobart je pro mě opravdu skvělá příležitost. Zažili jsme po skončení minulé sezóny těžké časy, kdy hned dva týmy odešly. Proto si moc dobře uvědomuji, jaké štěstí mám. Dostal jsem možnost závodit za tak silný tým, jakým Stobart je,“ přiznává Urmo.„Chci z této příležitosti vytěžit to nejlepší, co jde,“ říká Estonec, který ale přiznává, že v Irsku zrovna moc riskovat nebude. „Z mého prvního startu v Irsku, který byl před dvěma lety, si vzpomínám, že rozdílná přilnavost na každé RZ byla velkým problémem. Asfalt se pravidelně měnil, ale nejhorší to bylo na zkouškách, kde byl uprostřed tratě zelený pruh trávy.“„Určitě se bude jednat o jednu z nejtěžších soutěží. Možná se přiblíží i legendárnímu Monte, částečně by se mohla soutěž podobat Finku (jezdí se tam také velmi rychle). Musím najít dobrý rytmus, ale nejdůležitější bude, abych dovezl vůz v pořádku do cíle. V této rally se nebudu moc snažit atakovat přední příčky.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?