Již čtvrtá sezona čeká letos tým Stobart a šéf Fordu, Malcolm Wilson, by už konečně rád viděl své svěřence pravidelně na stupních vítězů. Není to naivní představa?
Stobart i letos absolvuje celý seriál mistrovství světa a rozhodně si nedává malé cíle. Ke dvojíci Matthew Wilson a Henning Solberg se nově připojí i talentovaný Estonec, Urmo Aava. O tom, že posledně jmenovaný si sedačku zaslouží, nás on sám přesvědčil již minulý rok. Matthew Wilson, jakožto syn šéfa týmu má sedačku také jistou. Ale o třetím v pořadí už se to tak říct nedá.
Nabízí se například otázka, proč místo Henninga Solberga, který dost často preferuje styl, buď, anebo, nevyužije Ford Francoise Duvala, asfaltového specialistu, který ale ukázal, že umí i na šotolině. Navíc volný zůstává třeba Petter Solberg….tak či tak, Malcolm Wilson očekává, že především oba hlavní jezdci by měli pravidelně sbírat pódiová umístění, což je možná trochu troufalá představa, když loni na stupních vítězů takřka dominoval Ford a Citroen. No nechme se překvapit.
"Matthew, Henning a nyní i Urmo mají potenciál, aby zajížděli dobré výsledky, navíc Ford Focus WRC bude určitě opět velmi konkurenceschopný. Hlavním cílem jsou pravidelné umístění na stupních vítězů, k čemuž by měli vést zkušenosti z minulých let. Jsme rádi, že i letos jsme součástí tohoto šampionátu a těšíme se na začátek do Irska," prohlásil Malcolm Wilson.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.