Již čtvrtá sezona čeká letos tým Stobart a šéf Fordu, Malcolm Wilson, by už konečně rád viděl své svěřence pravidelně na stupních vítězů. Není to naivní představa?
Stobart i letos absolvuje celý seriál mistrovství světa a rozhodně si nedává malé cíle. Ke dvojíci Matthew Wilson a Henning Solberg se nově připojí i talentovaný Estonec, Urmo Aava. O tom, že posledně jmenovaný si sedačku zaslouží, nás on sám přesvědčil již minulý rok. Matthew Wilson, jakožto syn šéfa týmu má sedačku také jistou. Ale o třetím v pořadí už se to tak říct nedá.
Nabízí se například otázka, proč místo Henninga Solberga, který dost často preferuje styl, buď, anebo, nevyužije Ford Francoise Duvala, asfaltového specialistu, který ale ukázal, že umí i na šotolině. Navíc volný zůstává třeba Petter Solberg….tak či tak, Malcolm Wilson očekává, že především oba hlavní jezdci by měli pravidelně sbírat pódiová umístění, což je možná trochu troufalá představa, když loni na stupních vítězů takřka dominoval Ford a Citroen. No nechme se překvapit.
"Matthew, Henning a nyní i Urmo mají potenciál, aby zajížděli dobré výsledky, navíc Ford Focus WRC bude určitě opět velmi konkurenceschopný. Hlavním cílem jsou pravidelné umístění na stupních vítězů, k čemuž by měli vést zkušenosti z minulých let. Jsme rádi, že i letos jsme součástí tohoto šampionátu a těšíme se na začátek do Irska," prohlásil Malcolm Wilson.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?