Již čtvrtá sezona čeká letos tým Stobart a šéf Fordu, Malcolm Wilson, by už konečně rád viděl své svěřence pravidelně na stupních vítězů. Není to naivní představa?
Stobart i letos absolvuje celý seriál mistrovství světa a rozhodně si nedává malé cíle. Ke dvojíci Matthew Wilson a Henning Solberg se nově připojí i talentovaný Estonec, Urmo Aava. O tom, že posledně jmenovaný si sedačku zaslouží, nás on sám přesvědčil již minulý rok. Matthew Wilson, jakožto syn šéfa týmu má sedačku také jistou. Ale o třetím v pořadí už se to tak říct nedá.
Nabízí se například otázka, proč místo Henninga Solberga, který dost často preferuje styl, buď, anebo, nevyužije Ford Francoise Duvala, asfaltového specialistu, který ale ukázal, že umí i na šotolině. Navíc volný zůstává třeba Petter Solberg….tak či tak, Malcolm Wilson očekává, že především oba hlavní jezdci by měli pravidelně sbírat pódiová umístění, což je možná trochu troufalá představa, když loni na stupních vítězů takřka dominoval Ford a Citroen. No nechme se překvapit.
"Matthew, Henning a nyní i Urmo mají potenciál, aby zajížděli dobré výsledky, navíc Ford Focus WRC bude určitě opět velmi konkurenceschopný. Hlavním cílem jsou pravidelné umístění na stupních vítězů, k čemuž by měli vést zkušenosti z minulých let. Jsme rádi, že i letos jsme součástí tohoto šampionátu a těšíme se na začátek do Irska," prohlásil Malcolm Wilson.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?