První seznámení Chrise Atkinsona s Citroenem C4 WRC proběhlo začátkem týdne v severní Francii. S vozem, se kterým se zúčastní první letošní soutěže World Rally Championchip v Irsku, najel zhruba 180km.
Na trati se střídal suchý a mokrý povrch a při teplotách pohybujících se na hranici -10° podmínky velmi dobře simulovaly ty, které jezdce čekají v Irsku.
„Jsem velmi vděčný, že jsem mohl opět sednou do závodního speciálu po vážné nehodě ve Welsu a absolvovat tyto testy. Řídit Citroen C4 WRC je fantastické, je až neuvěřitelné, jak agresivně je možné s autem jet v zatáčkách. Auto stále drží, je velmi vyvážené,“ řekl Atkinson po skončení testu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?