Jelikož máme před sebou nový rok a tím pádem i novou sezonu WRC, ve které došlo k nemalým změnám, není od věci si připomenout, kam letos šampionát zavítá.
Irská Rally (28.1. – 1.2.) - www.rallyireland.orgPrvní z šesti rally, která se vrací do šampionátu, zároveň nově zahajovací podnik na místo Monte.
Norska Rally (11. - 15.2.) - www.rallynorway.comDalší navrátilec, třetí skandinávská soutěž se přidá ke Švédským sněhovým podmínkám.Rally Kypr (11. – 15.3.) - www.cyprusrally.com.cyAni Kypr není výjimkou, i zde se minulý rok nejelo. Šotolinová rally by měla nabídnout nové trasy a pro jezdec určitě náročné podmínky.Portugalská Rally (2. – 5.4.) - www.rallydeportugal.ptTato rally završuje první kvarteto soutěží, které se všechny navíc do šampionátu vrací. Po Kypru další šotolinová soutěž.
Argentincká Rally (22. – 26.4.) - www.rallyargentina.com/Devětadvacátý ročník této rally bude zřejmě o něco chudší na vozy WRC, mnoho jezdců a týmů si cestu za oceán nemůže dovolit už takhle, a když se k tomu přičte probíhající krize.
Rally Sardinie (20. – 24.5.) - www.rallyitaliasardegna.comNáročné podmínky především kvůli velkému vedru a náročné šotolinové trase. Zároveň součást PWRC a JWRC.
Rally Acropolis (10. -14.6) - www.acropolisrally.grV Řecku se šampionát přesune do své druhé poloviny. A pokud je v Itálii horko, tak tady panuje přímo výheň.
Polská Rally (24. – 28.6) - www.rajdpolski.plNováček v soutěži a díky výpadku Německé rally asi českými fanoušky nejvíce navštěvovaná rally. Další šotolinový podnik.
Finská Rally (29.7. – 2.8.) - www.nesteoilrallyfinland.fiRally Tisíce jezer bude jako každý rok velmi sledovaná, po výpadku Monte dost možná jediná klasická rally.
Australská Rally (2. – 6.9.) – www.rallyaustralia.comPo měsíční pauze se šampionát přesune do Austrálie, dalšímu navrátilcovi v kalendáři. Podobně jako v Argentině se zde dá očekávat menší množství vozů.
Španělská rally (1. – 4.10.) – http://info.rallyracc.com/Po Irské rally jediná klasická asfaltová soutěž. Letos konaná již po pětačtyřicáté.
Waleská rally (21. – 25.10.) - www.walesrallygb.comNa závěrečném podniku se nic nemění. I letos se bude končit v Británii, nikoliv však na začátku prosince, ale již koncem října.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?