Per-Gunnar Andersson včera vyhrál norskou Romjuls rally, zatímco Henning Solberg musel pro poruchu odstoupit. Oba jezdci se rallysprintu zúčastnili s vozy Škoda Fabia WRC.
Henning Solberg vedl po prvních čtyřech zkouškách o 20s před P.G. Anderssonem, když všechny vyhrál. Na RZ 5 ho však potkala technická závada, když staršího z bratrů Solbergů donutila odstoupit závada na chladiči vozu. Oba vozy, jak Solberga tak i Anderssona, byly původně používány týmem CRT, tedy Honzou Kopeckým, pak byly prodány právě do Norska. Třínásobný vítěz tohoto podniku Mats Jonsson dojel na druhém místě. Jezdec jel s vozem Ford Escort WRC. Třetí byl Martin Stenshorne s Mitsubishi Evo 9.Romjuls rally 2008:1. Andersson (Fabia WRC)2. Jonsson (Escort WRC) +1:033. Stenshorne (Evo 9) +2:324. Bieltvedt (Subaru-cup car N14) +3:085. Axelsson (Subaru-cup car N14) +3:46
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?