Per-Gunnar Andersson včera vyhrál norskou Romjuls rally, zatímco Henning Solberg musel pro poruchu odstoupit. Oba jezdci se rallysprintu zúčastnili s vozy Škoda Fabia WRC.
Henning Solberg vedl po prvních čtyřech zkouškách o 20s před P.G. Anderssonem, když všechny vyhrál. Na RZ 5 ho však potkala technická závada, když staršího z bratrů Solbergů donutila odstoupit závada na chladiči vozu. Oba vozy, jak Solberga tak i Anderssona, byly původně používány týmem CRT, tedy Honzou Kopeckým, pak byly prodány právě do Norska. Třínásobný vítěz tohoto podniku Mats Jonsson dojel na druhém místě. Jezdec jel s vozem Ford Escort WRC. Třetí byl Martin Stenshorne s Mitsubishi Evo 9.Romjuls rally 2008:1. Andersson (Fabia WRC)2. Jonsson (Escort WRC) +1:033. Stenshorne (Evo 9) +2:324. Bieltvedt (Subaru-cup car N14) +3:085. Axelsson (Subaru-cup car N14) +3:46
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.