Designér Alexander Imnadze Baldini se nechal inspirovat závodními vozy Bugatti ze 40. let minulého století. Ač na to vůz nevypadá, jeho kola roztáčí elektromotor.
Na počátku rozvoje automobilismu bylo na trhu mnoho výrobců elektrických vozů. Na přelomu 19. a 20. století bylo dokonce více vozů poháněných elektřinou, než těch se spalovacím motorem. Konstruktér a designér Alexander Imnadze Baldini si pohrával s myšlenkou, jak by asi vypadaly závodní vozy 40. let minulého století, kdyby nezvítězila fosilní paliva, ale vozy byly stále poháněny elektřinou.
Svůj koncept, pojmenovaný jako Helvezzia Tipo-6 , byl navržen jako závodní vůz s možností použití na veřejných komunikacích. Design je inspirován tehdejšími závodními vozy, především Bugatti. A ač se jedná o elektromobil, jeho příď zdobí velká chromovaná mřížka "chladiče".
Otevřený automobil dostal kola umístěna mimo karoserii. Ta jsou opatřena úzkými pneumatikami a rezervním kolem uchyceným na levém boku. Řidič je proti povětrnostním vlivům chráněn jen nízkým předním sklem a do jednomístného Helvezzia Tipo-6 se dostane maličkými dveřmi umístěnými v pravé části.
O pohonu se ví pouze to, že jde o elektromobil. Jaký má výkon či jakou kapacitu má baterie, a její umístění ve voze, není známo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.