Designér Alexander Imnadze Baldini se nechal inspirovat závodními vozy Bugatti ze 40. let minulého století. Ač na to vůz nevypadá, jeho kola roztáčí elektromotor.
Na počátku rozvoje automobilismu bylo na trhu mnoho výrobců elektrických vozů. Na přelomu 19. a 20. století bylo dokonce více vozů poháněných elektřinou, než těch se spalovacím motorem. Konstruktér a designér Alexander Imnadze Baldini si pohrával s myšlenkou, jak by asi vypadaly závodní vozy 40. let minulého století, kdyby nezvítězila fosilní paliva, ale vozy byly stále poháněny elektřinou.
Svůj koncept, pojmenovaný jako Helvezzia Tipo-6 , byl navržen jako závodní vůz s možností použití na veřejných komunikacích. Design je inspirován tehdejšími závodními vozy, především Bugatti. A ač se jedná o elektromobil, jeho příď zdobí velká chromovaná mřížka "chladiče".
Otevřený automobil dostal kola umístěna mimo karoserii. Ta jsou opatřena úzkými pneumatikami a rezervním kolem uchyceným na levém boku. Řidič je proti povětrnostním vlivům chráněn jen nízkým předním sklem a do jednomístného Helvezzia Tipo-6 se dostane maličkými dveřmi umístěnými v pravé části.
O pohonu se ví pouze to, že jde o elektromobil. Jaký má výkon či jakou kapacitu má baterie, a její umístění ve voze, není známo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?