Model LC Coupe se řadí k nejpozoruhodnějším a nejpokrokovějším vozům, jaké kdy Lexus vyrobil. Je to mistrovský kousek moderního automobilového designu. Vůz je však výjimečný i mnoha dalšími zajímavými detaily.
LC spojuje řadu úchvatných prvků, od propracované technologie lakování přes tvarování klik dveří až po nýty sloužící ke spojování dílů vozu. Každý z těchto prvků je sám o sobě příkladem puntičkářského důrazu na detail a kvality řemeslného zpracování, kterou Lexus vkládá do každého ze svých modelů.
Modrý lak podle přírodních zákonůPůsobivý zářivě modrý odstín křídel tropického motýla je ve skutečnosti jen optický klam. Vzniká jen díky způsobu, jakým křídla odrážejí světlo. Přesně tak vznikl i odstín modrého laku Structural Blue s pigmentem z mikročástic, které napodobují odraz světla. Když se na LC díváme zpříma, modrá působí mimořádně energicky. Odkloníme-li pohled v určitém úhlu, odstín výrazně potemní, čímž vzniká efekt akcentující křivky kupé. Samotný proces lakování je tak složitý, že kapacita lakovny činí pouhé tři vozy denně, přičemž výroba bude omezena na pouhých 300 kusů.
Ještě promyšlenější maska chladičeMaska ve tvaru vřetene je typickým prvkem nových vozů Lexus a vždy zachycuje klíčový charakter příslušného modelu. V případě LC Coupe se maska chladiče skládá ze stovek samostatných bloků tvořících rastr s markantním 3D efektem. Zezdola nahoru se mění rozměry použitého vzoru i jeho optické napětí. Použitý design není izolován od zbytku vozu, ale pramení z něj dynamické křivky, které ubíhají směrem dozadu přes celou karoserii až po záď. Chybí horní hrana chromového rámečku masky a místo ní je zde zlom, který do designu masky vtahuje samotnou kapotu motoru.
Zářivý jas LED světlometůLexus využil novou technologii a vytvořil pro kupé LC ultra kompaktní LED světlomety s čočkami typu PES (Polaric Ellipsoid System), jejichž průměr je ve srovnání s běžnými LED zdroji ani ne poloviční. I přes malé rozměry zaručují vynikající osvětlení s možností navrhovat štíhlé a elegantní jednotky světlometů. Součástí každé jednotky jsou tři LED projektory a světla denního svícení s typickým uspořádáním světel vozů Lexus.
Designová výplň dveříNáležitá pozornost byla věnována i zdokonalování kabiny, zejména v oblasti výplní dveří. Ty zaujmou nařasením s plynulými a ostře definovanými křivkami, které rozehrávají atraktivní stínohru. Použití chromových akcentů a kontrastních materiálů čalounění přináší vysokou kvalitu a napomáhá ke vzniku luxusní atmosféry v celé kabině.
Zapuštěné kliky dveříLC jako první vůz značky Lexus používá zapuštěné kliky dveří. Z povrchu dveří tak po jejich zaklapnutí nic nevyčnívá, a tudíž nic nemůže narušovat vymodelované křivky karoserie ani aerodynamické vlastnosti vozu. Po vysunutí kliky se na 15 sekund automaticky osvítí plocha dveří bezprostředně pod ní. Po zavření intenzita světla pomalu slábne až do úplného zhasnutí.
Aerodynamika na zádiMá se obecně za to, že přívody vzduchu jsou nezbytné pro účely chlazení, avšak v případě LC mají důležitý podíl i na aerodynamice vozidla. Vstupy na zádi bezprostředně za dveřmi uhlazují proudění vzduchu dolů po bocích vozu, čímž napomáhají potlačovat ruchy a hluk. Z pohledu řidiče to znamená intenzivnější pocit těsného kontaktu zadních kol s povrchem vozovky, což zásadně vylepšuje jízdní chování a dynamické schopnosti kupé.
Oranžový interiér z ManhattanuPro interiér LC v modelovém provedení 2020 uvedl Lexus novou atraktivní barevnou variantu. Oranžový odstín Manhattan se inspiroval známým manhattanským slunovratem (Manhattanhenge) - dvakrát do roka se tu zapadající Slunce přesně srovná s průhledem v proslulém rastru ulic New Yorku. Uvedený odstín na palubě kupé evokuje exkluzivní avantgardní atmosféru.
Nýty pro lepší jízdu i větší bezpečnostSamoprůrazné nýty používané při výrobě LC Coupe sice vidět nemůžete, ale bezpochyby oceníte jejich přínos pevnosti a tuhosti vozu, který přispívá k agilnímu jízdnímu chování i lepší ochraně posádky v případě nehody. Nýty představují inovativní způsob spojování různých typů kovů tam, kde nelze použít tradiční svařování. U modelu LC slouží ke spojování hliníku a oceli ve spodní části karoserie. Pro dokonalou přesnost je montáž řízena laserovým paprskem.
Řazení pod volantemLexus usiluje o to, aby řidič po usednutí za volant získal pocit, že dokonale splynul s vozem, a proto se při navrhování všech detailů uplatňují postupy zaměřené na člověka. Kromě jiného jde i o provedení páček pod volantem sloužících k ručnímu řazení. Jsou vyrobeny z moderní a na dotek příjemné hořčíkové slitiny, jejich tvar dovoluje instinktivní použití i při různých polohách rukou řidiče na volantu. Špičkový design a provedení jsou zárukou prvotřídního vzhledu a zpětné vazby.
Pevnější a lehčí karoserieLC Coupe se vyznačuje dokonalým vyvážením. Při jeho výrobě se uplatňují kovy a materiály přispívající k vyšší pevnosti i úspoře hmotnosti. Kapota a přední blatníky jsou proto z lehkého hliníku, který zároveň snižuje riziko případného zranění chodců. Na dveře se používá směs materiálů, včetně výlisků z kompozitního materiálu na bázi uhlíkových vláken (CSMC) a hliníku. Použitá konstrukce ušetřila přibližně polovinu hmotnosti typických dveří, a přispěla tak k nízkému těžišti a vynikajícím jízdním schopnostem LC.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.