Model LC Coupe se řadí k nejpozoruhodnějším a nejpokrokovějším vozům, jaké kdy Lexus vyrobil. Je to mistrovský kousek moderního automobilového designu. Vůz je však výjimečný i mnoha dalšími zajímavými detaily.
LC spojuje řadu úchvatných prvků, od propracované technologie lakování přes tvarování klik dveří až po nýty sloužící ke spojování dílů vozu. Každý z těchto prvků je sám o sobě příkladem puntičkářského důrazu na detail a kvality řemeslného zpracování, kterou Lexus vkládá do každého ze svých modelů.
Modrý lak podle přírodních zákonůPůsobivý zářivě modrý odstín křídel tropického motýla je ve skutečnosti jen optický klam. Vzniká jen díky způsobu, jakým křídla odrážejí světlo. Přesně tak vznikl i odstín modrého laku Structural Blue s pigmentem z mikročástic, které napodobují odraz světla. Když se na LC díváme zpříma, modrá působí mimořádně energicky. Odkloníme-li pohled v určitém úhlu, odstín výrazně potemní, čímž vzniká efekt akcentující křivky kupé. Samotný proces lakování je tak složitý, že kapacita lakovny činí pouhé tři vozy denně, přičemž výroba bude omezena na pouhých 300 kusů.
Ještě promyšlenější maska chladičeMaska ve tvaru vřetene je typickým prvkem nových vozů Lexus a vždy zachycuje klíčový charakter příslušného modelu. V případě LC Coupe se maska chladiče skládá ze stovek samostatných bloků tvořících rastr s markantním 3D efektem. Zezdola nahoru se mění rozměry použitého vzoru i jeho optické napětí. Použitý design není izolován od zbytku vozu, ale pramení z něj dynamické křivky, které ubíhají směrem dozadu přes celou karoserii až po záď. Chybí horní hrana chromového rámečku masky a místo ní je zde zlom, který do designu masky vtahuje samotnou kapotu motoru.
Zářivý jas LED světlometůLexus využil novou technologii a vytvořil pro kupé LC ultra kompaktní LED světlomety s čočkami typu PES (Polaric Ellipsoid System), jejichž průměr je ve srovnání s běžnými LED zdroji ani ne poloviční. I přes malé rozměry zaručují vynikající osvětlení s možností navrhovat štíhlé a elegantní jednotky světlometů. Součástí každé jednotky jsou tři LED projektory a světla denního svícení s typickým uspořádáním světel vozů Lexus.
Designová výplň dveříNáležitá pozornost byla věnována i zdokonalování kabiny, zejména v oblasti výplní dveří. Ty zaujmou nařasením s plynulými a ostře definovanými křivkami, které rozehrávají atraktivní stínohru. Použití chromových akcentů a kontrastních materiálů čalounění přináší vysokou kvalitu a napomáhá ke vzniku luxusní atmosféry v celé kabině.
Zapuštěné kliky dveříLC jako první vůz značky Lexus používá zapuštěné kliky dveří. Z povrchu dveří tak po jejich zaklapnutí nic nevyčnívá, a tudíž nic nemůže narušovat vymodelované křivky karoserie ani aerodynamické vlastnosti vozu. Po vysunutí kliky se na 15 sekund automaticky osvítí plocha dveří bezprostředně pod ní. Po zavření intenzita světla pomalu slábne až do úplného zhasnutí.
Aerodynamika na zádiMá se obecně za to, že přívody vzduchu jsou nezbytné pro účely chlazení, avšak v případě LC mají důležitý podíl i na aerodynamice vozidla. Vstupy na zádi bezprostředně za dveřmi uhlazují proudění vzduchu dolů po bocích vozu, čímž napomáhají potlačovat ruchy a hluk. Z pohledu řidiče to znamená intenzivnější pocit těsného kontaktu zadních kol s povrchem vozovky, což zásadně vylepšuje jízdní chování a dynamické schopnosti kupé.
Oranžový interiér z ManhattanuPro interiér LC v modelovém provedení 2020 uvedl Lexus novou atraktivní barevnou variantu. Oranžový odstín Manhattan se inspiroval známým manhattanským slunovratem (Manhattanhenge) - dvakrát do roka se tu zapadající Slunce přesně srovná s průhledem v proslulém rastru ulic New Yorku. Uvedený odstín na palubě kupé evokuje exkluzivní avantgardní atmosféru.
Nýty pro lepší jízdu i větší bezpečnostSamoprůrazné nýty používané při výrobě LC Coupe sice vidět nemůžete, ale bezpochyby oceníte jejich přínos pevnosti a tuhosti vozu, který přispívá k agilnímu jízdnímu chování i lepší ochraně posádky v případě nehody. Nýty představují inovativní způsob spojování různých typů kovů tam, kde nelze použít tradiční svařování. U modelu LC slouží ke spojování hliníku a oceli ve spodní části karoserie. Pro dokonalou přesnost je montáž řízena laserovým paprskem.
Řazení pod volantemLexus usiluje o to, aby řidič po usednutí za volant získal pocit, že dokonale splynul s vozem, a proto se při navrhování všech detailů uplatňují postupy zaměřené na člověka. Kromě jiného jde i o provedení páček pod volantem sloužících k ručnímu řazení. Jsou vyrobeny z moderní a na dotek příjemné hořčíkové slitiny, jejich tvar dovoluje instinktivní použití i při různých polohách rukou řidiče na volantu. Špičkový design a provedení jsou zárukou prvotřídního vzhledu a zpětné vazby.
Pevnější a lehčí karoserieLC Coupe se vyznačuje dokonalým vyvážením. Při jeho výrobě se uplatňují kovy a materiály přispívající k vyšší pevnosti i úspoře hmotnosti. Kapota a přední blatníky jsou proto z lehkého hliníku, který zároveň snižuje riziko případného zranění chodců. Na dveře se používá směs materiálů, včetně výlisků z kompozitního materiálu na bázi uhlíkových vláken (CSMC) a hliníku. Použitá konstrukce ušetřila přibližně polovinu hmotnosti typických dveří, a přispěla tak k nízkému těžišti a vynikajícím jízdním schopnostem LC.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?