Společnost Honda Motor Europe rozšiřuje své partnerství v oblasti recyklace akumulátorů se společností SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux) s cílem podpořit trvale udržitelné využívání trakčních akumulátorů s ukončenou životností. V rámci celoevropské dohody bude společnost SNAM vyzvedávat a recyklovat akumulátory z rostoucího počtu hybridních a plug-in hybridních vozidel a elektromobilů společnosti Honda. Tyto akumulátory buď připraví na využití v rámci „druhé šance“ pro skladování energie z obnovitelných zdrojů, nebo z nich díky recyklaci získá hodnotné materiály, pokud akumulátorům druhou šanci dát nelze.
Společnosti Honda a SNAM spolupracují již od roku 2013 s cílem zajistit sledovatelnost akumulátorů s ukončenou životností a likvidovat je v souladu s normami ochrany životního prostředí Evropské unie. Díky rozšíření této dohody bude společnost SNAM vyzvedávat lithium-iontové a nikl-metal-hydridové (NiMH) akumulátory od sítě prodejců společnosti Honda a autorizovaných zpracovatelských zařízení ve 22 zemích. Následně provede analýzu toho, do jaké míry jsou vhodné pro recyklaci, a odpovídajícím způsobem je zpracuje.
Viceprezident společnosti Honda Motor Europe Tom Gardner k tomu uvedl: „Souběžně s nepřetržitým nárůstem poptávky po rozšiřující se nabídce hybridních vozidel a elektromobilů společnosti Honda narůstají i požadavky na nakládání s akumulátory způsobem, který je co nejšetrnější k životnímu prostředí. Nedávný vývoj na trhu nám dává možnost využít tyto akumulátory tím, že dostanou druhou šanci u energetických podniků, nebo z nich pomocí nejnovější vylepšené recyklační technologie získat hodnotné suroviny, které lze použít pro výrobu nových akumulátorů.“
Pro vyzvedávání použitých trakčních akumulátorů se využívá bezpečná a nízkouhlíková přeprava. Po převzetí akumulátorů společnost SNAM vyhodnotí, které z nich lze zařadit do nového zařízení pro skladování energie. Tato zařízení se pak využívají k novému účelu a společnost SNAM je nabízí pro domácí a průmyslové použití.
Pokud jsou akumulátorové články poškozené a nelze jim dát „druhou šanci“, je možné z nich získat materiály jako kobalt a lithium pomocí hydrometalurgických postupů, v nichž se uplatňuje chemie vodných roztoků. Tyto suroviny lze opětovně využít při výrobě nových akumulátorů, barevných pigmentů nebo jako užitečné přísady do malty. Další běžně používané materiály, včetně mědi, kovů a plastů, jsou recyklovány a nabízeny na trhu za účelem použití při výrobě různých produktů.
Prodejci mohou vyjednat vyzvednutí akumulátorů s ukončenou životností za účelem zpracování a recyklace a požádat o něj prostřednictvím on-line platformy společnosti SNAM. Vyzvednutí lze zajistit z centralizovaných úložišť do 15 pracovních dnů, takže prodejci nemusí uchovávat akumulátory ve svých provozovnách. Tato dohoda se vztahuje na velké „trakční“ akumulátory používané k pohonu motorů hybridních vozidel a elektromobilů, na rozdíl od menších akumulátorů, které se používají v automobilech se zážehovým nebo vznětovým motorem.
Společnost SNAM podporuje činnosti společnosti Honda v oblasti ekologicky orientovaného designu budoucích akumulátorů, jehož cílem je zaručit ekologicky šetrné zpracování těchto akumulátorů na konci jejich životnosti.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.