Co s vyřazenými bateriemi? Honda prozradila, jak jim dá "druhou šanci"

AutoRoad.cz, 16. dubna 2020, 23:38 Google+

Společnost Honda Motor Europe rozšiřuje své partnerství v oblasti recyklace akumulátorů se společností SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux) s cílem podpořit trvale udržitelné využívání trakčních akumulátorů s ukončenou životností. V rámci celoevropské dohody bude společnost SNAM vyzvedávat a recyklovat akumulátory z rostoucího počtu hybridních a plug-in hybridních vozidel a elektromobilů společnosti Honda. Tyto akumulátory buď připraví na využití v rámci „druhé šance“ pro skladování energie z obnovitelných zdrojů, nebo z nich díky recyklaci získá hodnotné materiály, pokud akumulátorům druhou šanci dát nelze.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda E Prototype

Honda E Prototype | foto: Honda

Sdílejte článek

Společnosti Honda a SNAM spolupracují již od roku 2013 s cílem zajistit sledovatelnost akumulátorů s ukončenou životností a likvidovat je v souladu s normami ochrany životního prostředí Evropské unie. Díky rozšíření této dohody bude společnost SNAM vyzvedávat lithium-iontové a nikl-metal-hydridové (NiMH) akumulátory od sítě prodejců společnosti Honda a autorizovaných zpracovatelských zařízení ve 22 zemích. Následně provede analýzu toho, do jaké míry jsou vhodné pro recyklaci, a odpovídajícím způsobem je zpracuje.

Viceprezident společnosti Honda Motor Europe Tom Gardner k tomu uvedl: „Souběžně s nepřetržitým nárůstem poptávky po rozšiřující se nabídce hybridních vozidel a elektromobilů společnosti Honda narůstají i požadavky na nakládání s akumulátory způsobem, který je co nejšetrnější k životnímu prostředí. Nedávný vývoj na trhu nám dává možnost využít tyto akumulátory tím, že dostanou druhou šanci u energetických podniků, nebo z nich pomocí nejnovější vylepšené recyklační technologie získat hodnotné suroviny, které lze použít pro výrobu nových akumulátorů.“

img-responsive

Honda E Prototype | foto: Honda

Pro vyzvedávání použitých trakčních akumulátorů se využívá bezpečná a nízkouhlíková přeprava. Po převzetí akumulátorů společnost SNAM vyhodnotí, které z nich lze zařadit do nového zařízení pro skladování energie. Tato zařízení se pak využívají k novému účelu a společnost SNAM je nabízí pro domácí a průmyslové použití.

Pokud jsou akumulátorové články poškozené a nelze jim dát „druhou šanci“, je možné z nich získat materiály jako kobalt a lithium pomocí hydrometalurgických postupů, v nichž se uplatňuje chemie vodných roztoků. Tyto suroviny lze opětovně využít při výrobě nových akumulátorů, barevných pigmentů nebo jako užitečné přísady do malty. Další běžně používané materiály, včetně mědi, kovů a plastů, jsou recyklovány a nabízeny na trhu za účelem použití při výrobě různých produktů.

Prodejci mohou vyjednat vyzvednutí akumulátorů s ukončenou životností za účelem zpracování a recyklace a požádat o něj prostřednictvím on-line platformy společnosti SNAM. Vyzvednutí lze zajistit z centralizovaných úložišť do 15 pracovních dnů, takže prodejci nemusí uchovávat akumulátory ve svých provozovnách. Tato dohoda se vztahuje na velké „trakční“ akumulátory používané k pohonu motorů hybridních vozidel a elektromobilů, na rozdíl od menších akumulátorů, které se používají v automobilech se zážehovým nebo vznětovým motorem.

Společnost SNAM podporuje činnosti společnosti Honda v oblasti ekologicky orientovaného designu budoucích akumulátorů, jehož cílem je zaručit ekologicky šetrné zpracování těchto akumulátorů na konci jejich životnosti.

Vytisknout

Diskuze: Co s vyřazenými bateriemi? Honda prozradila, jak jim dá "druhou šanci"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

land rover defender

Upravený Land Rover má pod kapotou motor z ikony sportovních vozů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud