Společnost Honda Motor Europe rozšiřuje své partnerství v oblasti recyklace akumulátorů se společností SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux) s cílem podpořit trvale udržitelné využívání trakčních akumulátorů s ukončenou životností. V rámci celoevropské dohody bude společnost SNAM vyzvedávat a recyklovat akumulátory z rostoucího počtu hybridních a plug-in hybridních vozidel a elektromobilů společnosti Honda. Tyto akumulátory buď připraví na využití v rámci „druhé šance“ pro skladování energie z obnovitelných zdrojů, nebo z nich díky recyklaci získá hodnotné materiály, pokud akumulátorům druhou šanci dát nelze.
Společnosti Honda a SNAM spolupracují již od roku 2013 s cílem zajistit sledovatelnost akumulátorů s ukončenou životností a likvidovat je v souladu s normami ochrany životního prostředí Evropské unie. Díky rozšíření této dohody bude společnost SNAM vyzvedávat lithium-iontové a nikl-metal-hydridové (NiMH) akumulátory od sítě prodejců společnosti Honda a autorizovaných zpracovatelských zařízení ve 22 zemích. Následně provede analýzu toho, do jaké míry jsou vhodné pro recyklaci, a odpovídajícím způsobem je zpracuje.
Viceprezident společnosti Honda Motor Europe Tom Gardner k tomu uvedl: „Souběžně s nepřetržitým nárůstem poptávky po rozšiřující se nabídce hybridních vozidel a elektromobilů společnosti Honda narůstají i požadavky na nakládání s akumulátory způsobem, který je co nejšetrnější k životnímu prostředí. Nedávný vývoj na trhu nám dává možnost využít tyto akumulátory tím, že dostanou druhou šanci u energetických podniků, nebo z nich pomocí nejnovější vylepšené recyklační technologie získat hodnotné suroviny, které lze použít pro výrobu nových akumulátorů.“
Pro vyzvedávání použitých trakčních akumulátorů se využívá bezpečná a nízkouhlíková přeprava. Po převzetí akumulátorů společnost SNAM vyhodnotí, které z nich lze zařadit do nového zařízení pro skladování energie. Tato zařízení se pak využívají k novému účelu a společnost SNAM je nabízí pro domácí a průmyslové použití.
Pokud jsou akumulátorové články poškozené a nelze jim dát „druhou šanci“, je možné z nich získat materiály jako kobalt a lithium pomocí hydrometalurgických postupů, v nichž se uplatňuje chemie vodných roztoků. Tyto suroviny lze opětovně využít při výrobě nových akumulátorů, barevných pigmentů nebo jako užitečné přísady do malty. Další běžně používané materiály, včetně mědi, kovů a plastů, jsou recyklovány a nabízeny na trhu za účelem použití při výrobě různých produktů.
Prodejci mohou vyjednat vyzvednutí akumulátorů s ukončenou životností za účelem zpracování a recyklace a požádat o něj prostřednictvím on-line platformy společnosti SNAM. Vyzvednutí lze zajistit z centralizovaných úložišť do 15 pracovních dnů, takže prodejci nemusí uchovávat akumulátory ve svých provozovnách. Tato dohoda se vztahuje na velké „trakční“ akumulátory používané k pohonu motorů hybridních vozidel a elektromobilů, na rozdíl od menších akumulátorů, které se používají v automobilech se zážehovým nebo vznětovým motorem.
Společnost SNAM podporuje činnosti společnosti Honda v oblasti ekologicky orientovaného designu budoucích akumulátorů, jehož cílem je zaručit ekologicky šetrné zpracování těchto akumulátorů na konci jejich životnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.