Kamarád mě oslovil s žádostí o pomoc při distribuci ochranných štítů do nemocnic. Jelikož se mě současná situace osobně dotýká, bez váhání jsem souhlasil.
Český výrobce 3D tiskáren, společnost Prusa Research, se domluvil s Ministerstvem zdravotnictví, že na svých 3D tiskárnách vyrobí desítky tisíc ochranných štítů, které zdarma poskytne lékařům bojujícím v první linii. Ovšem jak svůj nyní velmi potřebný výrobek bude distribuovat, se domluvit nepodařilo. Proto na pomoc přispěchali dobrovolníci, kteří na své náklady tuto distribuci ochotně zařizují.
Jedním z těchto dobrovolníků jsem se stal pod hlavičkou projektu Autoroad.cz také já. S využitím redakčního vozu Honda Civic 1.0 VTEC CVT, který Autoroadu k testu laskavě poskytla Honda Auto Jarov, jsem se rozhodl přidat ruku k dílu a pomoci s bojem proti řádící pandemii koronaviru. Mým úkolem bylo vyzvednout ochranné štíty pro lékaře z moravských nemocnic a dopravit je na určité místo, kde proběhla překládka do většího vozu. S tím pak již zmíněný kamarád vyrazil zásobovat konkrétní nemocnice.
Množství bylo domluveno v takovém objemu, aby ho dokázal odvézt osobní automobil o velikosti Škody Octavia. Po příjezdu do areálu společnost Prusa Research jsem chvíli čekal a následně přijel vysokozdvižný vozík s paletou plnou krabic s ochrannými štíty. Když pan "ještěrkář" uviděl vůz, kterým jsem pro štíty přijel, začal se smát a upřímně pochyboval o tom, že se náklad do vozu vejde.
Při přípravě vozu k nakládce jsem jako první věc odstranil plato z kufru. Musím uznat, že Honda ho má ve svém modelu Civic naprosto dokonalé. Po vyndání se sroluje a jeho velikost je tak malá, že následně ve voze nikde nepřekáží. Po chvilce práce a vzpomínkách na vyrůstání na hře Tetris se dílo podařilo a celá paleta zmizela v útrobách Civica. Musím Civica pochválit, ač na to nevypadá, jeho vnitřní prostor je naprosto úžasný. Po nakládce následovala jízda na určené místo, kde se zdravotnický materiál přeložil do většího vozu a vyrazil směrem k potřebným. Celá operace mi zabrala asi 3 hodiny a zůstal mi po ní dobrý pocit, že jsem mohl alespoň trošku pomoci.
Na závěr bych rád poděkoval společnosti Auto Jarov za poskytnutí vozu a především společnosti Prusa Research, která tyto ochranné pomůcky zdarma vyrábí pro ty, kteří se starají o naše zdraví. Po celou dobu jsem musel myslet na mé blízké, kteří bojují se zákeřnou nemocí. Dovolím si malý vzkaz: Dito, bojuj, myslíme na Tebe. Snad se brzy uzdravíš Ty i Tvé dcery Katka s Dorotkou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?