Kamarád mě oslovil s žádostí o pomoc při distribuci ochranných štítů do nemocnic. Jelikož se mě současná situace osobně dotýká, bez váhání jsem souhlasil.
Český výrobce 3D tiskáren, společnost Prusa Research, se domluvil s Ministerstvem zdravotnictví, že na svých 3D tiskárnách vyrobí desítky tisíc ochranných štítů, které zdarma poskytne lékařům bojujícím v první linii. Ovšem jak svůj nyní velmi potřebný výrobek bude distribuovat, se domluvit nepodařilo. Proto na pomoc přispěchali dobrovolníci, kteří na své náklady tuto distribuci ochotně zařizují.
Jedním z těchto dobrovolníků jsem se stal pod hlavičkou projektu Autoroad.cz také já. S využitím redakčního vozu Honda Civic 1.0 VTEC CVT, který Autoroadu k testu laskavě poskytla Honda Auto Jarov, jsem se rozhodl přidat ruku k dílu a pomoci s bojem proti řádící pandemii koronaviru. Mým úkolem bylo vyzvednout ochranné štíty pro lékaře z moravských nemocnic a dopravit je na určité místo, kde proběhla překládka do většího vozu. S tím pak již zmíněný kamarád vyrazil zásobovat konkrétní nemocnice.
Množství bylo domluveno v takovém objemu, aby ho dokázal odvézt osobní automobil o velikosti Škody Octavia. Po příjezdu do areálu společnost Prusa Research jsem chvíli čekal a následně přijel vysokozdvižný vozík s paletou plnou krabic s ochrannými štíty. Když pan "ještěrkář" uviděl vůz, kterým jsem pro štíty přijel, začal se smát a upřímně pochyboval o tom, že se náklad do vozu vejde.
Při přípravě vozu k nakládce jsem jako první věc odstranil plato z kufru. Musím uznat, že Honda ho má ve svém modelu Civic naprosto dokonalé. Po vyndání se sroluje a jeho velikost je tak malá, že následně ve voze nikde nepřekáží. Po chvilce práce a vzpomínkách na vyrůstání na hře Tetris se dílo podařilo a celá paleta zmizela v útrobách Civica. Musím Civica pochválit, ač na to nevypadá, jeho vnitřní prostor je naprosto úžasný. Po nakládce následovala jízda na určené místo, kde se zdravotnický materiál přeložil do většího vozu a vyrazil směrem k potřebným. Celá operace mi zabrala asi 3 hodiny a zůstal mi po ní dobrý pocit, že jsem mohl alespoň trošku pomoci.
Na závěr bych rád poděkoval společnosti Auto Jarov za poskytnutí vozu a především společnosti Prusa Research, která tyto ochranné pomůcky zdarma vyrábí pro ty, kteří se starají o naše zdraví. Po celou dobu jsem musel myslet na mé blízké, kteří bojují se zákeřnou nemocí. Dovolím si malý vzkaz: Dito, bojuj, myslíme na Tebe. Snad se brzy uzdravíš Ty i Tvé dcery Katka s Dorotkou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?