Na Ukrajině je v prodeji VAZ-2107, který jeho majitel přestavěl téměř k nepoznání. Na voze je jasně vidět inspirace filmovou ságou Mad Max.
Kdyby Mel Gibson, popřípadě později Tom Hardy, nebojovali o poslední kapku ropy v Austrálii, ale na Ukrajině, dost možná by místo Fordu Falconu, známého jako V8 Interceptor, jezdili něčím úplně jiným. Například zběsile upraveným Žigulíkem, který je momentálně na prodej.
VAZ-2107 dostal po domácku upravenou karosérii . Nový je výrazný přední nárazník a obří zadní křídlo. Rozšířené jsou blatníky, pod kterými jsou bíle lakovaná plechová kola. Okna jsou pokryta ocelovými mřížkami podobnými těm, které používají obrněné vozy. Na kapotě je velký falešný nasávací otvor a rotační kulomet.
Interiér tak velkým množstvím úprav jako karoserie neprošel. Je zde tříramenný sportovní volant a jiná sedadla. Ta přední pocházejí z BMW a jsou elektricky stavitelná a vyhřívaná, zadní lavice je z Mazdy. Aparatura je od společnosti Pioneer.
Pod kapotou je upravený motor, který měl sérii 1690 ccm, 62 kW (84 koní) a 137 N.m. Nyní má objem převrtný na 1.8 litru a výkon dále zvyšuje sportovní filtr a vlastní výfukový systém. Výkon na zadní kola jde přes 4 stupňovou manuální převodovku.
Nápis vpředu a vzadu ROAD OF FURY jasně odkazuje na poslední film o Šíleném Maxovi. Mně vůz připomíná spíše upravený Ford Mustang z filmu Rallye smrti, kde se za jeho volantem proháněl Jason Statham.
Dle prodávajícího se vůz zúčastnil velkého množství srazů a autosalonů, kde posbíral nejedno ocenění. Jedinečný Žigulík se prodává v přepočtu za 79500 Kč.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?