Švédská automobilka se rozhodla pro drastické opatření od května roku 2020 - omezení maximální rychlosti všech nových vozů na 180 km/h. Cílem automobilky je vymýtit smrtelné autonehody. Omezovačem to však nekončí, Volvo má v plánu také sledovat řidiče kamerami.
Všechna vozidla značky Volvo modelového roku 2021 budou standardně omezena na 180 km/h. Automobilka toto opatření odůvodňuje zkrácením brzdné dráhy - z rychlosti 250 km/h zastaví vůz po cca 280 metrech, při brzdění z rychlosti 180 km/h dojde ke zkrácení brzdné dráhy na 150 metrů. Kromě toho jsou emise znečišťujících látek při 250 km/h čtyřikrát vyšší než při 180 km/h.
Jak automobilka uvedla na jaře, omezení je součástí strategie Vision 2020, jejímž cílem je zabránit smrtelnému nebo vážnému zranění ve voze Volvo do roku 2020. Omezení na 180 km/h je podle automobilky nezbytné, jelikož při vysoké rychlosti technologie aktivní a pasivní bezpečnosti ve vozidle a inteligentní infrastruktura již nestačí k tomu, aby bylo vážným zraněním a úmrtím při nehodě zabráněno. Automobilka odhaduje, že až 25% úmrtí na silnicích souvisí s nadměrnou rychlostí.
Za další dvě hlavní bezpečnostní hrozby označuje Volvo řízení pod vlivem alkoholu nebo drog, stejně jako nepozornost řidiče za volantem. Volvo chce tyto problémy vyřešit pomocí kamer, které budou neustále monitorovat řidiče. Kromě toho Švédové zkoumají geofencing systém, který automaticky zabrání vozidlu překročit rychlostní limity kolem škol nebo nemocnic.
„Chceme zahájit diskusi o tom, zda výrobci automobilů mají právo nebo dokonce povinnost instalovat do svých automobilů technologii, která zabrání nesprávnému chování řidiče jako je příliš rychlá jízda, užívání drog nebo nepozornost,“ vysvětluje výkonný ředitel automobilky Volvo, Håkan Samuelsson. "Na tuto otázku zatím nemáme definitivní odpověď, ale věříme, že my sami budeme vést tuto diskusi a měli bychom být dokonce průkopníkem v této oblasti."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.