Švédská automobilka se rozhodla pro drastické opatření od května roku 2020 - omezení maximální rychlosti všech nových vozů na 180 km/h. Cílem automobilky je vymýtit smrtelné autonehody. Omezovačem to však nekončí, Volvo má v plánu také sledovat řidiče kamerami.
Všechna vozidla značky Volvo modelového roku 2021 budou standardně omezena na 180 km/h. Automobilka toto opatření odůvodňuje zkrácením brzdné dráhy - z rychlosti 250 km/h zastaví vůz po cca 280 metrech, při brzdění z rychlosti 180 km/h dojde ke zkrácení brzdné dráhy na 150 metrů. Kromě toho jsou emise znečišťujících látek při 250 km/h čtyřikrát vyšší než při 180 km/h.
Jak automobilka uvedla na jaře, omezení je součástí strategie Vision 2020, jejímž cílem je zabránit smrtelnému nebo vážnému zranění ve voze Volvo do roku 2020. Omezení na 180 km/h je podle automobilky nezbytné, jelikož při vysoké rychlosti technologie aktivní a pasivní bezpečnosti ve vozidle a inteligentní infrastruktura již nestačí k tomu, aby bylo vážným zraněním a úmrtím při nehodě zabráněno. Automobilka odhaduje, že až 25% úmrtí na silnicích souvisí s nadměrnou rychlostí.
Za další dvě hlavní bezpečnostní hrozby označuje Volvo řízení pod vlivem alkoholu nebo drog, stejně jako nepozornost řidiče za volantem. Volvo chce tyto problémy vyřešit pomocí kamer, které budou neustále monitorovat řidiče. Kromě toho Švédové zkoumají geofencing systém, který automaticky zabrání vozidlu překročit rychlostní limity kolem škol nebo nemocnic.
„Chceme zahájit diskusi o tom, zda výrobci automobilů mají právo nebo dokonce povinnost instalovat do svých automobilů technologii, která zabrání nesprávnému chování řidiče jako je příliš rychlá jízda, užívání drog nebo nepozornost,“ vysvětluje výkonný ředitel automobilky Volvo, Håkan Samuelsson. "Na tuto otázku zatím nemáme definitivní odpověď, ale věříme, že my sami budeme vést tuto diskusi a měli bychom být dokonce průkopníkem v této oblasti."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?