Švédská automobilka se rozhodla pro drastické opatření od května roku 2020 - omezení maximální rychlosti všech nových vozů na 180 km/h. Cílem automobilky je vymýtit smrtelné autonehody. Omezovačem to však nekončí, Volvo má v plánu také sledovat řidiče kamerami.
Všechna vozidla značky Volvo modelového roku 2021 budou standardně omezena na 180 km/h. Automobilka toto opatření odůvodňuje zkrácením brzdné dráhy - z rychlosti 250 km/h zastaví vůz po cca 280 metrech, při brzdění z rychlosti 180 km/h dojde ke zkrácení brzdné dráhy na 150 metrů. Kromě toho jsou emise znečišťujících látek při 250 km/h čtyřikrát vyšší než při 180 km/h.
Jak automobilka uvedla na jaře, omezení je součástí strategie Vision 2020, jejímž cílem je zabránit smrtelnému nebo vážnému zranění ve voze Volvo do roku 2020. Omezení na 180 km/h je podle automobilky nezbytné, jelikož při vysoké rychlosti technologie aktivní a pasivní bezpečnosti ve vozidle a inteligentní infrastruktura již nestačí k tomu, aby bylo vážným zraněním a úmrtím při nehodě zabráněno. Automobilka odhaduje, že až 25% úmrtí na silnicích souvisí s nadměrnou rychlostí.
Za další dvě hlavní bezpečnostní hrozby označuje Volvo řízení pod vlivem alkoholu nebo drog, stejně jako nepozornost řidiče za volantem. Volvo chce tyto problémy vyřešit pomocí kamer, které budou neustále monitorovat řidiče. Kromě toho Švédové zkoumají geofencing systém, který automaticky zabrání vozidlu překročit rychlostní limity kolem škol nebo nemocnic.
„Chceme zahájit diskusi o tom, zda výrobci automobilů mají právo nebo dokonce povinnost instalovat do svých automobilů technologii, která zabrání nesprávnému chování řidiče jako je příliš rychlá jízda, užívání drog nebo nepozornost,“ vysvětluje výkonný ředitel automobilky Volvo, Håkan Samuelsson. "Na tuto otázku zatím nemáme definitivní odpověď, ale věříme, že my sami budeme vést tuto diskusi a měli bychom být dokonce průkopníkem v této oblasti."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?