Švédská automobilka se rozhodla pro drastické opatření od května roku 2020 - omezení maximální rychlosti všech nových vozů na 180 km/h. Cílem automobilky je vymýtit smrtelné autonehody. Omezovačem to však nekončí, Volvo má v plánu také sledovat řidiče kamerami.
Všechna vozidla značky Volvo modelového roku 2021 budou standardně omezena na 180 km/h. Automobilka toto opatření odůvodňuje zkrácením brzdné dráhy - z rychlosti 250 km/h zastaví vůz po cca 280 metrech, při brzdění z rychlosti 180 km/h dojde ke zkrácení brzdné dráhy na 150 metrů. Kromě toho jsou emise znečišťujících látek při 250 km/h čtyřikrát vyšší než při 180 km/h.
Jak automobilka uvedla na jaře, omezení je součástí strategie Vision 2020, jejímž cílem je zabránit smrtelnému nebo vážnému zranění ve voze Volvo do roku 2020. Omezení na 180 km/h je podle automobilky nezbytné, jelikož při vysoké rychlosti technologie aktivní a pasivní bezpečnosti ve vozidle a inteligentní infrastruktura již nestačí k tomu, aby bylo vážným zraněním a úmrtím při nehodě zabráněno. Automobilka odhaduje, že až 25% úmrtí na silnicích souvisí s nadměrnou rychlostí.
Za další dvě hlavní bezpečnostní hrozby označuje Volvo řízení pod vlivem alkoholu nebo drog, stejně jako nepozornost řidiče za volantem. Volvo chce tyto problémy vyřešit pomocí kamer, které budou neustále monitorovat řidiče. Kromě toho Švédové zkoumají geofencing systém, který automaticky zabrání vozidlu překročit rychlostní limity kolem škol nebo nemocnic.
„Chceme zahájit diskusi o tom, zda výrobci automobilů mají právo nebo dokonce povinnost instalovat do svých automobilů technologii, která zabrání nesprávnému chování řidiče jako je příliš rychlá jízda, užívání drog nebo nepozornost,“ vysvětluje výkonný ředitel automobilky Volvo, Håkan Samuelsson. "Na tuto otázku zatím nemáme definitivní odpověď, ale věříme, že my sami budeme vést tuto diskusi a měli bychom být dokonce průkopníkem v této oblasti."
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.