Švédská automobilka se rozhodla pro drastické opatření od května roku 2020 - omezení maximální rychlosti všech nových vozů na 180 km/h. Cílem automobilky je vymýtit smrtelné autonehody. Omezovačem to však nekončí, Volvo má v plánu také sledovat řidiče kamerami.
Všechna vozidla značky Volvo modelového roku 2021 budou standardně omezena na 180 km/h. Automobilka toto opatření odůvodňuje zkrácením brzdné dráhy - z rychlosti 250 km/h zastaví vůz po cca 280 metrech, při brzdění z rychlosti 180 km/h dojde ke zkrácení brzdné dráhy na 150 metrů. Kromě toho jsou emise znečišťujících látek při 250 km/h čtyřikrát vyšší než při 180 km/h.
Jak automobilka uvedla na jaře, omezení je součástí strategie Vision 2020, jejímž cílem je zabránit smrtelnému nebo vážnému zranění ve voze Volvo do roku 2020. Omezení na 180 km/h je podle automobilky nezbytné, jelikož při vysoké rychlosti technologie aktivní a pasivní bezpečnosti ve vozidle a inteligentní infrastruktura již nestačí k tomu, aby bylo vážným zraněním a úmrtím při nehodě zabráněno. Automobilka odhaduje, že až 25% úmrtí na silnicích souvisí s nadměrnou rychlostí.
Za další dvě hlavní bezpečnostní hrozby označuje Volvo řízení pod vlivem alkoholu nebo drog, stejně jako nepozornost řidiče za volantem. Volvo chce tyto problémy vyřešit pomocí kamer, které budou neustále monitorovat řidiče. Kromě toho Švédové zkoumají geofencing systém, který automaticky zabrání vozidlu překročit rychlostní limity kolem škol nebo nemocnic.
„Chceme zahájit diskusi o tom, zda výrobci automobilů mají právo nebo dokonce povinnost instalovat do svých automobilů technologii, která zabrání nesprávnému chování řidiče jako je příliš rychlá jízda, užívání drog nebo nepozornost,“ vysvětluje výkonný ředitel automobilky Volvo, Håkan Samuelsson. "Na tuto otázku zatím nemáme definitivní odpověď, ale věříme, že my sami budeme vést tuto diskusi a měli bychom být dokonce průkopníkem v této oblasti."
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.