Bojová vozidla Perun od firmy SVOS Přelouč pro speciální jednotku české armády neprošla vojskovými zkouškami. Informaci serveru Security Magazin potvrdil dnes ČTK mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek.
Firma v tiskovém prohlášení uvedla, že informaci o neúspěšném výsledku vojskových zkoušek jejích vozidel nemá. Podle ní ale nebyly vypořádány její připomínky k průběhu a závěru zkoušek.
"Vojskové zkoušky byly ukončeny s nevyhovujícím výsledkem, vozidlo jimi neprošlo. Další postup budeme řešit s dodavatelem," sdělil ČTK Pejšek.
"Pokud by připomínky společnosti SVOS nebyly zapracovány, závěr vojskových zkoušek by neodpovídal ustanovením kupní smlouvy a vnitřních řídicích předpisů ministerstva, a tudíž by byl nelegitimní. Do okamžiku projednání připomínek proto společnost nemůže výsledek komentovat," reagoval na informaci mluvčí firmy Karel Šimána. SVOS podle něj poskytne vyjádření po 19. srpnu.
Vojáci z 601. skupiny speciálních sil by měli získat za 94,5 milionu korun čtyři vozidla. Původní termín dodávky byl loňský listopad, vojskové zkoušky, při nichž armáda zjišťuje, zda vozidla vyhovují jejím požadavkům, se ale nepodařilo dokončit a uskutečnily se až letos v polovině roku. Podle výrobce byly zkoušky prodlouženy kvůli upraveným požadavkům armády. Stroj je nyní například proti původním předpokladům těžší.
Firma SVOS v roce 2017 zvítězila v tendru na dodávku bojových vozidel pro speciální síly, byla jediným nabízejícím, který se zavázal splnit požadavky ministerstva obrany. Kupní smlouvu na dodávku čtyř vozů podepsala firma s ministerstvem v březnu 2017.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?