Bojová vozidla Perun od firmy SVOS Přelouč pro speciální jednotku české armády neprošla vojskovými zkouškami. Informaci serveru Security Magazin potvrdil dnes ČTK mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek.
Firma v tiskovém prohlášení uvedla, že informaci o neúspěšném výsledku vojskových zkoušek jejích vozidel nemá. Podle ní ale nebyly vypořádány její připomínky k průběhu a závěru zkoušek.
"Vojskové zkoušky byly ukončeny s nevyhovujícím výsledkem, vozidlo jimi neprošlo. Další postup budeme řešit s dodavatelem," sdělil ČTK Pejšek.
"Pokud by připomínky společnosti SVOS nebyly zapracovány, závěr vojskových zkoušek by neodpovídal ustanovením kupní smlouvy a vnitřních řídicích předpisů ministerstva, a tudíž by byl nelegitimní. Do okamžiku projednání připomínek proto společnost nemůže výsledek komentovat," reagoval na informaci mluvčí firmy Karel Šimána. SVOS podle něj poskytne vyjádření po 19. srpnu.
Vojáci z 601. skupiny speciálních sil by měli získat za 94,5 milionu korun čtyři vozidla. Původní termín dodávky byl loňský listopad, vojskové zkoušky, při nichž armáda zjišťuje, zda vozidla vyhovují jejím požadavkům, se ale nepodařilo dokončit a uskutečnily se až letos v polovině roku. Podle výrobce byly zkoušky prodlouženy kvůli upraveným požadavkům armády. Stroj je nyní například proti původním předpokladům těžší.
Firma SVOS v roce 2017 zvítězila v tendru na dodávku bojových vozidel pro speciální síly, byla jediným nabízejícím, který se zavázal splnit požadavky ministerstva obrany. Kupní smlouvu na dodávku čtyř vozů podepsala firma s ministerstvem v březnu 2017.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.