Státní fond dopravní infrastruktury připravuje elektronickou dálniční známku od roku 2021. Ministra dopravy Vladimíra Kremlíka o tom ujistil šéf fondu Zbyněk Hořelica. SFDI už také začal zpracovávat žádosti krajů na financování silnic II. a III. tříd a chystá rozpočet pro příští rok.
„SFDI má za úkol spustit elektronické známky od roku 2021. Šéf fondu Zbyněk Hořelica mě dneska ujistil, že termín zvládnou. Konečně se tak přiblížíme ostatním evropským zemím, kde si na sklo auta už nelepí dálniční kupón,“ informoval bezprostředně po jednání ministr Vladimír Kremlík.
Právní rámec k elektronickým dálničním známkám přitom poskytuje zákon 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, jehož novela se momentálně nachází ve druhém čtení v poslanecké sněmovně.
Kromě dálničních se ministr dopravy podrobně seznámil s organizační strukturou státního fondu a spolu s jeho ředitelem jednali o financování silnic druhých a třetích tříd i o sestavování rozpočtu pro příští rok.
„Chci do dopravní infrastruktury přivést co nejvíce prostředků, co jen bude možné. Je dobrou zprávou, že již máme zajištěné pokračování Operačního programu Doprava, budu usilovat i o zapojení dalších zdrojů mimo národní státní rozpočet,“ dodal ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.