Státní fond dopravní infrastruktury připravuje elektronickou dálniční známku od roku 2021. Ministra dopravy Vladimíra Kremlíka o tom ujistil šéf fondu Zbyněk Hořelica. SFDI už také začal zpracovávat žádosti krajů na financování silnic II. a III. tříd a chystá rozpočet pro příští rok.
„SFDI má za úkol spustit elektronické známky od roku 2021. Šéf fondu Zbyněk Hořelica mě dneska ujistil, že termín zvládnou. Konečně se tak přiblížíme ostatním evropským zemím, kde si na sklo auta už nelepí dálniční kupón,“ informoval bezprostředně po jednání ministr Vladimír Kremlík.
Právní rámec k elektronickým dálničním známkám přitom poskytuje zákon 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, jehož novela se momentálně nachází ve druhém čtení v poslanecké sněmovně.
Kromě dálničních se ministr dopravy podrobně seznámil s organizační strukturou státního fondu a spolu s jeho ředitelem jednali o financování silnic druhých a třetích tříd i o sestavování rozpočtu pro příští rok.
„Chci do dopravní infrastruktury přivést co nejvíce prostředků, co jen bude možné. Je dobrou zprávou, že již máme zajištěné pokračování Operačního programu Doprava, budu usilovat i o zapojení dalších zdrojů mimo národní státní rozpočet,“ dodal ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?