Státní fond dopravní infrastruktury připravuje elektronickou dálniční známku od roku 2021. Ministra dopravy Vladimíra Kremlíka o tom ujistil šéf fondu Zbyněk Hořelica. SFDI už také začal zpracovávat žádosti krajů na financování silnic II. a III. tříd a chystá rozpočet pro příští rok.
„SFDI má za úkol spustit elektronické známky od roku 2021. Šéf fondu Zbyněk Hořelica mě dneska ujistil, že termín zvládnou. Konečně se tak přiblížíme ostatním evropským zemím, kde si na sklo auta už nelepí dálniční kupón,“ informoval bezprostředně po jednání ministr Vladimír Kremlík.
Právní rámec k elektronickým dálničním známkám přitom poskytuje zákon 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, jehož novela se momentálně nachází ve druhém čtení v poslanecké sněmovně.
Kromě dálničních se ministr dopravy podrobně seznámil s organizační strukturou státního fondu a spolu s jeho ředitelem jednali o financování silnic druhých a třetích tříd i o sestavování rozpočtu pro příští rok.
„Chci do dopravní infrastruktury přivést co nejvíce prostředků, co jen bude možné. Je dobrou zprávou, že již máme zajištěné pokračování Operačního programu Doprava, budu usilovat i o zapojení dalších zdrojů mimo národní státní rozpočet,“ dodal ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?