Na mnoha parkovištích se v posledních letech objevují tabulky s textem „Auto není trezor," které by měly varovat posádky aut od zanechávání cenností a zavazadel na viditelných místech v interiéru. Jak to přitom může dopadnout, když posádka tato varování ignoruje, pak ukazuje další záznam z bezpečnostního systému Tesla Sentry Mode.
Bezpečnostní systém Tesla Sentry Mode, který dostali majitelé elektromobilů Tesla s jednou z minulých aktualizací, je jedním z důkazů výjimečnosti této automobilky. Kameru za čelní sklo, která bude hlídat váš vůz i na parkovišti, už totiž dnes koupíte za pár stovek i u pumpy. Systém dodávaný Teslou však skvěle využívá již instalovaný hardware a nabízí ještě širší možnosti jeho využití.
Bezpečností režim Sentry Mode, který se aktivuje kdykoliv se v okolí auta děje něco podezřelého, totiž využívá již instalované kamery jak za čelním sklem, tak kamery sledující boky vozu. A právě díky tomu může zachytit nejen vandaly ničící lak, ale i zloděje vykrádající interiér.
A právě to je případ tohoto záznamu, který se nedávno objevil na YouTube. Pokud vás totiž někdy zajímalo, jak postupují zloději za bílého dne na zaplněných parkovištích, tady máte dokonalý příklad. Nejde totiž o žádná rádoby nenápadná individua v kapucích, která nahlíží do všech aut a pak cihlou rozbijí okno.
Na začátku můžeme vidět tmavou Hondu, která zacouvá vedle zaparkované Tesly. Po chvíli se otevírají dveře na pravé straně, nicméně vzadu byste pasažéra hledali marně. To si jen spolujezdec vytváří jakýsi kryt pro svoje následovné počínání.
Ihned po vystoupení rozbíjí okno vozu a teprve poté se dívá jak na zadní, tak na přední sedačky. Během svého počínání se několikrát rozhlíží a chvíli se dokonce zdá, že ho někdo vyrušil a on svého jednání zanechá. Po chvíli se však vrací, znovu a tentokrát kompletně rozbíjí zadní okno Tesly a po chvíli vytahuje ze zadních sedaček batoh. Okamžitě poté nasedá do tmavé Hondy, zavírá dveře a komplic šlape na plyn.
Nejednalo se tedy o žádnou extra rychlou akci, ale spíše nenápadné počínání, kterého si za bílého dne nikdo nevšiml. A to kolem projelo několik aut. Ze záběrů Tesly je však patrné, že se rozhodně nejednalo o amatéry. Bezpochyby byli vyzbrojení rozbíječem oken a ve dveřích spolujezdce můžeme vidět i připravený šroubovák.
Každému by tak tohle video mělo nejspíš stačit k tomu, aby si konečně uvědomil, jaké riziko je nechávat si věci viditelně umístěné v autě.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?