Na mnoha parkovištích se v posledních letech objevují tabulky s textem „Auto není trezor," které by měly varovat posádky aut od zanechávání cenností a zavazadel na viditelných místech v interiéru. Jak to přitom může dopadnout, když posádka tato varování ignoruje, pak ukazuje další záznam z bezpečnostního systému Tesla Sentry Mode.
Bezpečnostní systém Tesla Sentry Mode, který dostali majitelé elektromobilů Tesla s jednou z minulých aktualizací, je jedním z důkazů výjimečnosti této automobilky. Kameru za čelní sklo, která bude hlídat váš vůz i na parkovišti, už totiž dnes koupíte za pár stovek i u pumpy. Systém dodávaný Teslou však skvěle využívá již instalovaný hardware a nabízí ještě širší možnosti jeho využití.
Bezpečností režim Sentry Mode, který se aktivuje kdykoliv se v okolí auta děje něco podezřelého, totiž využívá již instalované kamery jak za čelním sklem, tak kamery sledující boky vozu. A právě díky tomu může zachytit nejen vandaly ničící lak, ale i zloděje vykrádající interiér.
A právě to je případ tohoto záznamu, který se nedávno objevil na YouTube. Pokud vás totiž někdy zajímalo, jak postupují zloději za bílého dne na zaplněných parkovištích, tady máte dokonalý příklad. Nejde totiž o žádná rádoby nenápadná individua v kapucích, která nahlíží do všech aut a pak cihlou rozbijí okno.
Na začátku můžeme vidět tmavou Hondu, která zacouvá vedle zaparkované Tesly. Po chvíli se otevírají dveře na pravé straně, nicméně vzadu byste pasažéra hledali marně. To si jen spolujezdec vytváří jakýsi kryt pro svoje následovné počínání.
Ihned po vystoupení rozbíjí okno vozu a teprve poté se dívá jak na zadní, tak na přední sedačky. Během svého počínání se několikrát rozhlíží a chvíli se dokonce zdá, že ho někdo vyrušil a on svého jednání zanechá. Po chvíli se však vrací, znovu a tentokrát kompletně rozbíjí zadní okno Tesly a po chvíli vytahuje ze zadních sedaček batoh. Okamžitě poté nasedá do tmavé Hondy, zavírá dveře a komplic šlape na plyn.
Nejednalo se tedy o žádnou extra rychlou akci, ale spíše nenápadné počínání, kterého si za bílého dne nikdo nevšiml. A to kolem projelo několik aut. Ze záběrů Tesly je však patrné, že se rozhodně nejednalo o amatéry. Bezpochyby byli vyzbrojení rozbíječem oken a ve dveřích spolujezdce můžeme vidět i připravený šroubovák.
Každému by tak tohle video mělo nejspíš stačit k tomu, aby si konečně uvědomil, jaké riziko je nechávat si věci viditelně umístěné v autě.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.