Automobilka Koenigsegg vyrábí jedny z nejrychlejších a nejextrémnějších automobilů světa, což samozřejmě klade velký důraz i na jejich bezpečnost. Ani Koenigsegg se tak nemůže vyhnout běžné praxi crash-testů, které mají ukázat, jak bezpečný automobil vlastně je. Jak si ale automobilka, která vyprodukuje 16 automobilů ročně, může dovolit zničit 16 automobilů jen během testování bezpečnosti? O tom promluvil sám Christian Von Koenigsegg.
Asi všichni se shodneme, že jedním z největších přínosů moderních automobilů je jejich bezpečnost. Jedním z klíčových prvků při vývoji bezpečnostních systémů jsou však crash-testy, během kterých musí automobilka zničit nespočet vozidel, aby zjistila, jak obstojí v různých krizových scénářích.
A zatímco pro běžnou automobilku není problém vzít z produkce 16 vozidel a zničit je, pro prémiové automobilky typu Koenigsegg to může znamenat klidně celou roční produkci. A to ani nemluvíme o cenách těchto vozidel, které se obvykle pohybují nad hranicí 2 milionů dolarů. Tedy přes 46 000 000 korun.
Automobilka proto musela přijít se zcela novým přístupem, o kterém promluvil ve videu na YouTube kanálu Apex One sám Christian Von Koenigsegg, zakladatel automobilky. Navíc se automobilka rozhodla ukázat i několik záběrů, na kterých podstupuje auto za desítky milionů doslova mučení. Kromě jízdy po nerovné silnici přijde řeč i na pár skoků, nárazy do pneumatik, přejíždění obrubníků, mlácení s dveřmi a kapotou, mlácení do karoserie gumovou palicí i kladivem, odpalování airbagů, atd.
Člověku je z toho pohledu až úzko, v automobilce si však dokázali poradit alespoň s tím, jak srazit náklady na tyto testy na minimum. Základem vozu je totiž speciální karbonový monokok, který byl navržen tak, aby tohle všechno vydržel.
Automobilka tak místo 16 různých automobilů použije k testování pouze jeden monokok, nejdražší část na celém voze, na který jsou postupně instalovány stále nové části podvozku, karoserie, deformačních zón, atd. Místo ničení automobilu tak dochází jen na ničení částí, které se dají snadno vyměnit. A zatímco pro běžnou automobilku by to bylo jen zbytečné zdržování, pro Koenigsegg je to možnost, jak ušetřit ohromné finance a celý proces urychlit.
Automobilka navíc používá i řadu počítačových modelů a simulací, které také pomáhají šetřit čas a peníze. Ve výsledku tak automobilka dostane z jednoho „základu" automobilu stejné informace, kvůli kterým by ostatní výrobci museli zničit několik dalších automobilů. V obou případech se však jedná o smysluplný model, neboť nelze srovnávat značky s roční produkcí v řádek stovek tisíc vozidel a několika desítek vozidel.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.