Kdykoliv se bavíme o automobilech, dříve či později dojde řeč i na jejich výkon, který je nejčastěji udáván v koních. Kde se toto označení jednotky vzalo je možné snadno dopátrat na internetu, stejně jako fakt, že není kůň jako kůň. To dnes ale řešit nechceme. Nás totiž podstatně zaujalo video z Francie, kde jediný živý kůň dokázal něco, na co nestačily desítky koňů motorových.
Pokud se budete pídit po původu jednotky „koňské síly," dozvíte se například z Wikipedie, že se jedná o jednotku zavedenou koncem 18. století Jamesem Wattem, jejíž definice zní „Jedna koňská síla je rovna výkonu, který podává soustavně pracující kůň, který zapřažený v žentouru zdvíhá náklad 180 liber (lb) a ujde při tom za hodinu 144 koleček o poloměru 12 stop." A jakkoliv je citování z Wikipedie vždy značně riskantní, pro naše potřeby to bohatě stačí.
Nejde nám totiž o rozebírání fyzikální veličiny, ale o praktickou ukázku toho, co všechno vlastně jeden takový živý kůň dokáže. Nádherný příklad totiž zachytil jistý Jerome Mouret poblíž města Lamballe na severozápadě Francie, jak uvádí web Motor1, který na video upozornil.
Bílý automobil, kterým je podle všeho nové generace Fordu Focus, zde totiž vyjel ze silnice a skončil v mělkém příkopu. A ačkoliv tahle „nehoda" nevypadá nijak dramaticky, levá zadní část vozu je evidentně ve vzduchu a automobil nebyl schopen se z podmáčeného terénu sám vyprostit.
Pomocnou ruku, nebo spíš kopyto, však nabídl muž s koněm. Majestátní zvíře, oděné do tažného postroje, se zapřelo a bez větších potíží auto vysvobodilo. A to za patřičného údivu a potlesku kolem stojících lidí. O jaký druh koně se jedná sice nevíme, silně nám však připomíná valachy používané dříve v lesnictví a pivovarech, kde bylo potřeba skutečně silných tažných zvířat.
Jediné zvíře tak dokázalo to, s čím si desítky „koní" pod kapotou nedokázaly poradit. A navíc se jedná o krásnou příležitost si připomenout, proč máme pod kapotou právě koně. A to i když je tato jednotka již dávno překonaná a používá se snad už jen a pouze u automobilů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.