Velikonoce jsou z pohledu bezpečnosti na našich silnicích jedním z rizikových období. Lidé vyrážejí za svými příbuznými, kdy často absolvují delší vzdálenosti, na které mnohdy nejsou zvyklí. Setkáváme se také se svátečními řidiči, kteří vyrážejí prožít velikonoční svátky se svou rodinou. Vzhledem k příznivému počasí jsou na vozovkách čím dál častěji motorkáři, kteří patří k jedné z nejohroženějších skupin účastníků silničního provozu.
V průběhu velikonočních svátků bude Policie ČR především preventivně působit na českých silnicích, a to v rámci několika dopravně bezpečnostních akcí. Desítky dopravních policistů budou dohlížet na to, zda účastníci provozu na pozemních komunikacích dodržují pravidla zákona o silničním provozu a zaměří se na zákaz požívání alkoholu a návykových látek. V loňském roce během Velikonoc policisté zjistili 124 řidičů, kteří usedli za volant pod vlivem alkoholu, dalších 29 jich bylo pod vlivem návykových látek.
Policisté se v provozu zaměří na bezpečné poutání
Akce, na které Policie České republiky spolupracuje s Týmem silniční bezpečnosti, je součástí rozsáhlejších opatření policejního dohledu souvisejících s nadcházejícími Velikonocemi. Součástí kampaně zaměřené na správné používání zádržných systémů je předávání informací, včetně informačního letáku vytvořeného Týmem silniční bezpečnosti v rámci projektu Markétina dopravní výchova, vysvětlování a poukazování na rizika spojená s nepoužíváním bezpečnostních pásů a dětských autosedaček. S kampaní začali dopravní policisté a policejní preventisté již v minulém týdnu na Liberecku a v tomto týdnu bude pokračovat na celém území republiky.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Z dlouhodobých, ale i loňských, statistik vyplývá, že častou příčinou ztrát na životě v silničním provozu je právě nepoužívání nebo nesprávné používání zádržných systémů při cestování v automobilech. V roce 2018 evidují policisté 565 obětí dopravních nehod, přičemž 28 % řidičů a 21 % spolujezdců v rámci smrtelných dopravních nehod nebylo připoutáno. Ředitel služby dopravní policie brig. gen. Tomáš Lerch k tomu dodává: „Z celkového počtu 19 dětí usmrcených v roce 2018 při nehodách se v 11 případech jednalo o spolujezdce v osobních automobilech. Dětský pasažér je přitom pasivním účastníkem provozu a jeho život a zdraví závisí na dospělém řidiči. Kampaní proto cílíme zejména na dospělé převážející děti ve vozidlech.“
Policisté budou v provozu u řidičů i spolujezdců kontrolovat, zda jsou správně připoutáni a současně budou vysvětlovat zejména důležitost výběru adekvátních dětských zádržných systémů a jejich správné používání. Dětem ve vozidle problematiku nastíní hravou formou zmiňovaný leták.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.