Velikonoce jsou z pohledu bezpečnosti na našich silnicích jedním z rizikových období. Lidé vyrážejí za svými příbuznými, kdy často absolvují delší vzdálenosti, na které mnohdy nejsou zvyklí. Setkáváme se také se svátečními řidiči, kteří vyrážejí prožít velikonoční svátky se svou rodinou. Vzhledem k příznivému počasí jsou na vozovkách čím dál častěji motorkáři, kteří patří k jedné z nejohroženějších skupin účastníků silničního provozu.
V průběhu velikonočních svátků bude Policie ČR především preventivně působit na českých silnicích, a to v rámci několika dopravně bezpečnostních akcí. Desítky dopravních policistů budou dohlížet na to, zda účastníci provozu na pozemních komunikacích dodržují pravidla zákona o silničním provozu a zaměří se na zákaz požívání alkoholu a návykových látek. V loňském roce během Velikonoc policisté zjistili 124 řidičů, kteří usedli za volant pod vlivem alkoholu, dalších 29 jich bylo pod vlivem návykových látek.
Policisté se v provozu zaměří na bezpečné poutání
Akce, na které Policie České republiky spolupracuje s Týmem silniční bezpečnosti, je součástí rozsáhlejších opatření policejního dohledu souvisejících s nadcházejícími Velikonocemi. Součástí kampaně zaměřené na správné používání zádržných systémů je předávání informací, včetně informačního letáku vytvořeného Týmem silniční bezpečnosti v rámci projektu Markétina dopravní výchova, vysvětlování a poukazování na rizika spojená s nepoužíváním bezpečnostních pásů a dětských autosedaček. S kampaní začali dopravní policisté a policejní preventisté již v minulém týdnu na Liberecku a v tomto týdnu bude pokračovat na celém území republiky.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Z dlouhodobých, ale i loňských, statistik vyplývá, že častou příčinou ztrát na životě v silničním provozu je právě nepoužívání nebo nesprávné používání zádržných systémů při cestování v automobilech. V roce 2018 evidují policisté 565 obětí dopravních nehod, přičemž 28 % řidičů a 21 % spolujezdců v rámci smrtelných dopravních nehod nebylo připoutáno. Ředitel služby dopravní policie brig. gen. Tomáš Lerch k tomu dodává: „Z celkového počtu 19 dětí usmrcených v roce 2018 při nehodách se v 11 případech jednalo o spolujezdce v osobních automobilech. Dětský pasažér je přitom pasivním účastníkem provozu a jeho život a zdraví závisí na dospělém řidiči. Kampaní proto cílíme zejména na dospělé převážející děti ve vozidlech.“
Policisté budou v provozu u řidičů i spolujezdců kontrolovat, zda jsou správně připoutáni a současně budou vysvětlovat zejména důležitost výběru adekvátních dětských zádržných systémů a jejich správné používání. Dětem ve vozidle problematiku nastíní hravou formou zmiňovaný leták.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.