Nového ministra dopravy, kterým by se měl stát Vladimír Kremlík, čeká mnoho práce, shodli se dopravní experti, které oslovila ČTK. Měl by se podle nich zaměřit na zjednodušení dopravní výstavby a legislativy nebo liberalizaci železnice. Kremlík, který je teď náměstkem Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM), by měl ve funkci nahradit odstoupivšího Dana Ťoka (za ANO).
Nového ministra čeká podle předsedy Dopravní sekce Hospodářské komory Emanuela Šípa hodně práce. "Na ministerstvu je nyní spousta zatuchlých věcí, se kterými je potřeba pohnout," uvedl. Kremlíka, se kterým se poznal při společném působení na ministerstvu dopravy, označil za schopného manažera, který by měl být sto ministerstvo rozhýbat. Překážkou podle Šípa není ani Kremlíkovo současné působení mimo dopravu.
Mezi hlavní priority, na které by se měl nový ministr zaměřit, Šíp jmenoval další úpravy stavebního práva, liberalizaci na železnici nebo zefektivnění práce na Ředitelství silnic a dálnic.
Překvapením byl výběr nového ministra pro prezidenta Svazu dopravy Jaroslava Hanáka. "Nicméně věříme, že své zkušenosti jak z resortu, tak ČD Cargo či letiště využije na maximum při vedení ministerstva dopravy," uvedl Hanák. Kremlíkovi by podle něj měla pomoci i jeho právní praxe.
Od nového šéfa resortu dopravy bude svaz chtít řešit zejména výstavbu infrastruktury a její financování, liberalizaci železnice a také kroky, které by měly pozvednout vodní dopravu v Česku. Důležitý bude podle Hanáka také plynulý přechod na nový mýtný systém.
Podle generálního tajemníka sdružení dopravců Česmad Bohemia Vojtěcha Hromíře bude Kremlík potřebovat po nástupu do funkce čas. "Každému to na této pozici trvá. Pan Kremlík může mít trochu náskok, když už na ministerstvu v minulosti působil, ale na začátku toho bude mít opravdu moc," řekl. Výběr nového ministra Hromíř zatím nekomentoval, chce se s ním nejprve seznámit.
Kamionoví dopravci po něm budou žádat zejména dokončení jednání okolo evropského silničního balíčku, který by měl vyjmout dopravu z uplatňování pravidel minimální mzdy v EU. Sdružení bude s novým ministrem chtít jednat také o mezinárodní kamionové dopravě, jejíž podíl už několik let klesá, a také o vyřešení financování dopravní obslužnosti v regionech.
Pro většinu z odborníků, které ČTK oslovila, bylo jméno nového ministra velkou neznámou. Mezi ně patřil například i děkan Fakulty dopravní ČVUT Pavel Hrubeš, který Kremlíkovo jmenování nechtěl hodnotit, dokud se s ním blíže neseznámí.
Prezident přistoupí ke změnám ve vládě 30. dubna po návratu z návštěvy Číny. Ťok v pondělí řekl, že už nechce dále působit jako ministr dopravy. Ještě si ale rozmyslí, zda složí i poslanecký mandát. Necítí se unaven prací, ale útoky, které na něho byly vedeny. Podle Babiše se končící ministr nemá za co stydět, opozice naproti tomu míní, že byl neúspěšný a nezvládal svůj resort.
Kremlík má s dopravou zkušenosti z několika pozic, na kterých v minulosti působil. Na ministerstvu dopravy vedl za ministra Aleše Řebíčka úsek správy majetku (2007). V minulosti působil také v představenstvu Českých aerolinií (2000-2002) nebo v dozorčí radě Řízení letového provozu (2007) a Letiště Praha (2007-2008). Od roku 2015 je v ÚZSVM.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.