Dokázali byste se na rok vzdát komfortu cestování vlastním automobilem, pokud by vám někdo nabídl cca 90 400 Kč na placení alternativních dopravních prostředků? A tím nemyslíme jen MHD, ale i možnost sdílených elektromobilů, kol, spolujízd a dalších sdílených či alternativních způsobů přepravy? Britská vláda se to rozhodla zjistit v praxi
Základní otázka celého experimentu je vlastně celkem jednoduchá: Dokázali by se lidé vzdát jízdy ve vlastním automobilu, pokud by jim byly uhrazeny náklady na alternativní dopravu? To se podle The Times rozhodla zjistit britská vláda poměrně zajímavým experimentem, jehož účastníci se budou muset vzdát na rok komfortu vlastního automobilu.
Motoristé, kteří se na rok vzdají komfortu cestování vlastním vozem, by měli dostat platební kartu / mobilní aplikaci s určitou částkou, kterou budou moci využít k placení výloh na své každodenní cestování. Hlavní důraz je samozřejmě kladen na tradiční prostředky hromadné dopravy, kromě toho by však účastníci experimentu měli mít možnost využívat i služby jako je sdílení kol, sdílení elektromobilů, spolujízdy, atd.
Jak uvádí web The Drive, který na zprávu upozornil, lidé by měli po dobu, na kterou se vzdají svého vozu, získat okolo 2000 až 3000 liber, což odpovídá částce zhruba 60 300 Kč až 90 400 Kč. Jejich přepravní zvyky pak budou monitorovány vládou financovanou studií, která se pokusí určit konkrétní sumu peněz, která by byla potřebná k snadnému přechodu lidí od vlastních vozidel směrem k hromadné / sdílené přepravě.
Poměrně nevšední projekt, ve Velké Británii první svého druhu, má hned dva cíle: 1. snížit znečištění ovzduší a 2. snížit ekonomické dopady v zalidněných městech. Jak totiž ukazují mnohé výzkumy, průměrný britský řidič stráví v dopravních zácpách okolo 42 minut - a to každý pracovní den. V průměru se tak jedná o 178 hodin ročně. Přeneseno na finance se tak jedná o ztráty ve výši až 8 miliard liber.
Pokud by se zkušební program ukázal být úspěšným, mohl by se brzy rozšířit dál po Velké Británii. Program by navíc s postupem času nemusel být financován daňovými poplatníky, ale provozovateli velkých soukromých přepravních společností, včetně společností zabývajících se pronájmem elektromobilů či provozem přepravních autobusů, se kterými by vláda uzavřela dlouhodobé smlouvy.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?