Legendární De Tomaso Pantera se v blízké době zřejmě dočká znovuzrození a to přímo pod původní značkou. Ani to však nebrání dalším firmám představit své vlastní variace na design původního vozu. Dnes si tak můžeme ukázat Ares Panther, moderní pojetí sporťáku ze 70. let.
Jednou z mnoha italských malosériových automobilek, produkujících sporťáky a luxusní vozy, bylo i dnes už pozapomenuté De Tomaso. To vzniklo už v roce 1959 v Modeně, kde firmu založil argentisnký závodník Alejandro de Tomaso. Automobilka se proslavila zejména svým modelem Pantera, což bylo malé kupé s atmosférickým V8 původem od Fordu, uloženým uprostřed. Pantera se začala vyrábět v roce 1971 a udržela se na trhu dlouhých 21 let, během kterých vzniklo 7260 kusů. Vůz si získal kultovní status, ve své době srovnatelný s italskou supersportovní konkurencí.
Po krachu automobilky v roce 2004 se zdálo, že je De Tomasu definitivní konec. V roce 2011 se sice ukázal koncept nového SUV Deauville, do výroby se však nikdy nedostal a značka samotná byla odprodána do Číny. V posledních letech se však kolem De Tomasa začaly dít věci a vypadá to, že pod taktovkou Číňanů a německého Apollo Automobil se značka vrátí mezi aktivní výrobce.
Ještě před tím se však ukázala moderní variace na legendární Pantheru, kterou postavila nová italská malosériovka Ares Design. Ta ohlásila příchod nového modelu už v roce 2017 a o rok později se na internetu ukázaly fotky maskovaného prototypu s povědomou siluetou legendárního modelu. Kromě toho maskovaný kus zaujal také využitím výklopných světlometů, které se po obrovské popularitě v 80. letech náhle vytratily a dnes je nevyužívá asi žádné sériové auto.
Malá karosárna z Modeny samozřejmě není schopna vyvinout celý vůz od základu a tak nový model využívá osvědčený základ. Platforma je totiž z Lamborghini Huracán, stejně tak veškerá technika. Původ v populárním supersportu je možné vysvedovat v profilu vozu a možná trochu ve tvaru dveří, Ares Design ale jinak udělal skvělou práci ve skrývání původu. Design karbonové karosérie tak jasně evokuje starou Pantheru, avšak v moderním pojetí, což je vidět třeba na předních LED světlech pro denní svícení. Jako hlavní osvětlení si však i produkční Panther zanechá výklopné světlomety, stejně jako tomu bylo u původního vozu. Interiér je ale téměř totožný jako u dárcovského vozu.
Před zadní nápravou Panthery pracuje poladěný destiválec o objemu 5,2 litru z Huracánu. Na všechna čtyři kola putuje přes sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku výkon 650 koní a 600 Nm, tedy více než kolik nabízí i nový Huracán Evo. Díky tomu je Panther schopný jet až 325 km/h.
Výroba Ares Panther začne v květnu 2019 a bude omezena na pouhých 21 kusů. Vzhledem k původu vozu je samozřejmá velmi vysoká cena, základní Panther se bude nabízet za 615 tisíc EUR (cca 15,8 milionu Kč), při současné situaci na trhu se supersporty je ale velký zájem téměř zaručen.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.