Legendární De Tomaso Pantera se v blízké době zřejmě dočká znovuzrození a to přímo pod původní značkou. Ani to však nebrání dalším firmám představit své vlastní variace na design původního vozu. Dnes si tak můžeme ukázat Ares Panther, moderní pojetí sporťáku ze 70. let.
Jednou z mnoha italských malosériových automobilek, produkujících sporťáky a luxusní vozy, bylo i dnes už pozapomenuté De Tomaso. To vzniklo už v roce 1959 v Modeně, kde firmu založil argentisnký závodník Alejandro de Tomaso. Automobilka se proslavila zejména svým modelem Pantera, což bylo malé kupé s atmosférickým V8 původem od Fordu, uloženým uprostřed. Pantera se začala vyrábět v roce 1971 a udržela se na trhu dlouhých 21 let, během kterých vzniklo 7260 kusů. Vůz si získal kultovní status, ve své době srovnatelný s italskou supersportovní konkurencí.
Po krachu automobilky v roce 2004 se zdálo, že je De Tomasu definitivní konec. V roce 2011 se sice ukázal koncept nového SUV Deauville, do výroby se však nikdy nedostal a značka samotná byla odprodána do Číny. V posledních letech se však kolem De Tomasa začaly dít věci a vypadá to, že pod taktovkou Číňanů a německého Apollo Automobil se značka vrátí mezi aktivní výrobce.
Ještě před tím se však ukázala moderní variace na legendární Pantheru, kterou postavila nová italská malosériovka Ares Design. Ta ohlásila příchod nového modelu už v roce 2017 a o rok později se na internetu ukázaly fotky maskovaného prototypu s povědomou siluetou legendárního modelu. Kromě toho maskovaný kus zaujal také využitím výklopných světlometů, které se po obrovské popularitě v 80. letech náhle vytratily a dnes je nevyužívá asi žádné sériové auto.
Malá karosárna z Modeny samozřejmě není schopna vyvinout celý vůz od základu a tak nový model využívá osvědčený základ. Platforma je totiž z Lamborghini Huracán, stejně tak veškerá technika. Původ v populárním supersportu je možné vysvedovat v profilu vozu a možná trochu ve tvaru dveří, Ares Design ale jinak udělal skvělou práci ve skrývání původu. Design karbonové karosérie tak jasně evokuje starou Pantheru, avšak v moderním pojetí, což je vidět třeba na předních LED světlech pro denní svícení. Jako hlavní osvětlení si však i produkční Panther zanechá výklopné světlomety, stejně jako tomu bylo u původního vozu. Interiér je ale téměř totožný jako u dárcovského vozu.
Před zadní nápravou Panthery pracuje poladěný destiválec o objemu 5,2 litru z Huracánu. Na všechna čtyři kola putuje přes sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku výkon 650 koní a 600 Nm, tedy více než kolik nabízí i nový Huracán Evo. Díky tomu je Panther schopný jet až 325 km/h.
Výroba Ares Panther začne v květnu 2019 a bude omezena na pouhých 21 kusů. Vzhledem k původu vozu je samozřejmá velmi vysoká cena, základní Panther se bude nabízet za 615 tisíc EUR (cca 15,8 milionu Kč), při současné situaci na trhu se supersporty je ale velký zájem téměř zaručen.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?