Legendární De Tomaso Pantera se v blízké době zřejmě dočká znovuzrození a to přímo pod původní značkou. Ani to však nebrání dalším firmám představit své vlastní variace na design původního vozu. Dnes si tak můžeme ukázat Ares Panther, moderní pojetí sporťáku ze 70. let.
Jednou z mnoha italských malosériových automobilek, produkujících sporťáky a luxusní vozy, bylo i dnes už pozapomenuté De Tomaso. To vzniklo už v roce 1959 v Modeně, kde firmu založil argentisnký závodník Alejandro de Tomaso. Automobilka se proslavila zejména svým modelem Pantera, což bylo malé kupé s atmosférickým V8 původem od Fordu, uloženým uprostřed. Pantera se začala vyrábět v roce 1971 a udržela se na trhu dlouhých 21 let, během kterých vzniklo 7260 kusů. Vůz si získal kultovní status, ve své době srovnatelný s italskou supersportovní konkurencí.
Po krachu automobilky v roce 2004 se zdálo, že je De Tomasu definitivní konec. V roce 2011 se sice ukázal koncept nového SUV Deauville, do výroby se však nikdy nedostal a značka samotná byla odprodána do Číny. V posledních letech se však kolem De Tomasa začaly dít věci a vypadá to, že pod taktovkou Číňanů a německého Apollo Automobil se značka vrátí mezi aktivní výrobce.
Ještě před tím se však ukázala moderní variace na legendární Pantheru, kterou postavila nová italská malosériovka Ares Design. Ta ohlásila příchod nového modelu už v roce 2017 a o rok později se na internetu ukázaly fotky maskovaného prototypu s povědomou siluetou legendárního modelu. Kromě toho maskovaný kus zaujal také využitím výklopných světlometů, které se po obrovské popularitě v 80. letech náhle vytratily a dnes je nevyužívá asi žádné sériové auto.
Malá karosárna z Modeny samozřejmě není schopna vyvinout celý vůz od základu a tak nový model využívá osvědčený základ. Platforma je totiž z Lamborghini Huracán, stejně tak veškerá technika. Původ v populárním supersportu je možné vysvedovat v profilu vozu a možná trochu ve tvaru dveří, Ares Design ale jinak udělal skvělou práci ve skrývání původu. Design karbonové karosérie tak jasně evokuje starou Pantheru, avšak v moderním pojetí, což je vidět třeba na předních LED světlech pro denní svícení. Jako hlavní osvětlení si však i produkční Panther zanechá výklopné světlomety, stejně jako tomu bylo u původního vozu. Interiér je ale téměř totožný jako u dárcovského vozu.
Před zadní nápravou Panthery pracuje poladěný destiválec o objemu 5,2 litru z Huracánu. Na všechna čtyři kola putuje přes sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku výkon 650 koní a 600 Nm, tedy více než kolik nabízí i nový Huracán Evo. Díky tomu je Panther schopný jet až 325 km/h.
Výroba Ares Panther začne v květnu 2019 a bude omezena na pouhých 21 kusů. Vzhledem k původu vozu je samozřejmá velmi vysoká cena, základní Panther se bude nabízet za 615 tisíc EUR (cca 15,8 milionu Kč), při současné situaci na trhu se supersporty je ale velký zájem téměř zaručen.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.